Pisanki Wampa

  • wpisów
    6
  • komentarzy
    29
  • wyświetleń
    492

blog
Sens robienia dodatków

wamp1992

433 wyświetleń

Sens robienia dodatków.

 

gSjW4Cs4OOXA2c8NvK267OckuEUcJL6dzdSEGCiiTgk8JCGZTMWzs5_r_7OkCws6mGe7pk2gPrmxyDt4m8CFy-9pQIZZhNSv4Va45qPxF-BuntGstyvEBbWxZVihkFj4JtPC9LyO

Witam!

 

To znowu ja, wamp. Dzisiaj będzie o sensie robienia dodatków. No, wow wamp, przecież napisałeś o tym w tytule, odkrywasz Amerykę. Powoli, powoli- keep calm, już mówię o co chodzi. Sens tekstu będzie tkwił w analizie punktu widzenia obu stron. Przejdźmy do rzeczy, bo nie umiem robić wstępów.


 

Podejście twórców.

 

Pewnie pamiętacie jak Heir przy wydaniu swojej mapy Karbowo, oznajmił wszystkim wielce oburzony, że nie będzie wydawał już map, bo użytkownicy wiecznie narzekają. Moim zdaniem to pic na wodę. Jasne jest to, że jest to wymówka tylko dlatego, żeby móc sobie zrobić legalną przerwę, wyplątać się z biznesu robienia dodatków. Jednak to tylko jeden z możliwych scenariuszy. Kolejną możliwością takiego postępowanie jest chęć zwrócenia na siebie uwagi. Ot tak, po prostu. Jeśli ktoś ogłosi odejście, będzie na językach przez parę dni. Jeśli ogłosi je w okresie wydawania swojej mapy, jego projekt będzie miał HYPE. Myślę, że taką metodą próbował zaatakować nas Heir. I wiecie co? Jeśli mój domysł się sprawdza, to ja się mu nie dziwie. Może to był jego sposób na wyświetlenia, sprytnie, sprytnie. Sam jestem TWÓRCĄ. Jeśli moja mapa mogłaby mieć większe wyświetlenia w jakiś sposób, myśle, że chciałbym to wykorzystać, ale nie w taki sposób. Jednak myślę, że podbijanie wyświetleń swojego dodatku na zasadzie płakania jaka to społeczność OMSI nie jest zła a ja najlepszy, jest co najmniej godna negowania. Niestety, było na odwrót. Społeczność OMSI może nie należy do nazbyt inteligentnych (pozdrawiam busmana), jednak nie sądze, aby narzekanie paru osób (często narzekają z powodu niewiedzy) było powodem do nie wydawania dodatków. Nie wiem, co ma w głowie osoba wydająca dodatek do czegokolwiek. Nie każdemu dodatek się będzie podobał, nie każdy musi być do niego przychylnie nastawiony. Płacz paru osób, nie jest powodem do furii ani tego, by kończyć karierę. Dodatki robi się przede wszystkim dla siebie.  Może czas odpowiedzieć na podtytuł w wątku.

 

Jakie podejście mają twórcy do robienia dodatków?

 

Wypowiem się w swoim imieniu. Jak zaczynałem robić z Voltangerem Starachowice 3.0 14.08.2015r. byłem zachwycony tym, że mogę robić taki projekt. Starałem się jak mogłem, oglądałem wiele map, uczyłem się edytora. W końcu przyszedł czas zaprezentować screeny. Po ukazaniu ich, byłem lekko zawiedziony. Nie tym, że były negatywne opinie. Na cały tydzień, były dwie, ale pochlebne.  To mnie motywowało. Wtedy starałem się uczyć jeszcze bardziej i stosować różne techniki na mapie współtworzonej z Voltangerem. Zaprezentowaliśmy kolejne screeny. Historia zapętlała się, do momentu kiedy nie przyszedł czas na tzw. hejt. Wtedy odbierało się to jako hejt. Przyszedł czas na opinie Ikarusa132. Opisał on, co na mapie jest nie tak, co trzeba poprawić. Jako początkujący twórca, odebrałem to jako hejt i przypieprzanie się szczegółów, aby tylko pokazać mi, jaki zły jestem. Moje podejście zmieniło się. Do końca mapy, robiłem swoją robotę, wrzucaliśmy już mniej screenów, bo obaj swoim niedoświadczeniem, byliśmy niezadowoleni tym, że ktoś zwraca nam uwagę na szczegóły które były dla nas nieistotne.


 

Wamp- ale przestań pieprzyć, odpowiedz na pytanie.

 

Podejście do mapy zmienia się wraz z tym, jak będzie przyjmowała się jego mapa w oczach innych. Przez tę historyjkę, chciałem pokazać, że społeczność OMSI ma bardzo duży wpływ na to, jak podchodzimy do mapy. Nie ma żadnego twórcy, który przez cały proces tworzenia mapy, ma do niej takie samo podejście. Na początku zawsze jest zapał i chęci, podczas tworzenia robimy już coś z przyzwyczajenia, a im bliżej końca, tym szybciej chcemy to skończyć i wydać, bo mamy projektu dość. Wspominałem o środkowej fazie czyli po prostu tworzenia. Na nią mają wpływ użytkownicy. Na to, jak do mapy podchodzimy, czy mamy chęci ją robić. To jak się przyjmie na forach, zależy od tego, czy będziemy mieli większą chęć na tworzenie jej. No to by chyba było na tyle. Znając siebie, pewnie o czymś zapomniałem, najwyżej, napiszcie mi w komentarzach co i jak, przedyskutujemy to.

 

Podejście społeczności OMSI

 

Tworzy ją każdy. Elita, biedota miejska, chorzy na debilizm, moderatorzy, administratorzy, eksperci i Wujek Bohun. W 2017 roku, myślę że każdy z wyżej wymienionych, powinien cieszyć się z każdego dodatku, który tworzy się, ma szansę na wydanie i trzyma jakiś poziom. Dodatków tworzy się coraz mniej, jednak są bardziej jakościowe niż np. w 2012 r. Wtedy scena mniej wymagała, dlatego dodatków tworzyło się więcej, ponieważ twórcom łatwiej było przejść przez środkową fazę robienia mapy. Na chwilę obecną, nowych mapperów odstrasza przede wszystkim to, że mapy muszą trzymać wysoki poziom, a nasze wymagania są zbyt wysokie na ich umiejętności. Sądzę, że powinniśmy wszyscy trochę przyhamować. Zamiast zwracać twórcom uwagę na każdą najmniejszą pierdołę, zacznijmy ich chwalić, motywować do dalszego działania. Musimy się nawzajem wspierać. Nie chodzi tu o lizodupstwo jakie robią Grzesiu++ albo Allison. Chodzi po prostu o przymknięcie oka na pierdołę pokroju “no generelanie to mapka fajna ale wiesz, tutaj to nie dostawiłeś małego buszu, a tam to znak jest krzywo ustawiony, linia jest krzywa” i tak dalej. Nie nawołuję tutaj, do niewypisywania błędów jakie są na mapie, porad. W żadnym wypadku, to grzech! Ale myślę, że jeśli już błędy, to chyba te  poważniejsze, zgadzacie się panowie?

 

Ostatnia afera, spowodowana w vFirmie vBKM o to, że jakiś dedykowany dodatek wypłynął i jakiś tam gość rzuca to w cholerę. No i ja się pytam, czy on ma rozum i godność człowieka? Nakręcanie agresji, kłótni wobec siebie w stosunku twórca-odbiorca nie pomoże nikomu, a robienie z siebie idioty, myśląc, że nic nigdy nie wypłynie, albo nikt nikomu nic nie da po znajomości, jest przykładem sytuacji którą powinniśmy negować.

 

Sens tworzenia dodatków

 

Jaki jest? Jaki ma wpływ na scenę? Czy w ogóle jest? Czy zmienie coś wydając swój własny dodatek? Jak odbiorą to inni i co jeśli źle?

 

Jaki jest sens tworzenia dodatków i czy w ogóle?

Sens jest gigantyczny. Każdy dodatek, który tworzy się w obecnych czasach, jest takim małym skarbem dla każdego z nas. W 2017 roku liczba tworzonych map zmniejsza się, OMSI umiera, stąd sens tworzenia jest duży. Z tego względu iż mamy szansę wybić swój dodatek w wyświetleniach, zebrać dobre oceny i mieć satysfakcję że zrobiliśmy coś dla sceny. Gorąco zachęcam do spróbowania swoich sił.

 

Jaki ma wpływ na scenę?

Olbrzymi. Jak pisałem, scena umiera. Każdy, najmniejszy wydany dodatek, sprawia, że rozwijasz ją i utrzymujesz ją przy życiu. Satysfakcja z wydanego dodatku? Gwarantowana.

Jak odbiorą to inni i co jeśli źle?

Wiemy już jaka jest społeczność i jak odbiera dodatki. Oczekują chociażby średniego poziomu. Przed zaczęciem tworzenia mapy, najpierw musisz poogladąć mapy które osiągnęły sukces, podpatrzeć techniki zastosowania obiektów/splinów/buszy itd. Następnie musisz zrobić research obiektów oraz splinów, które są wydajne, aby Twoja mapa miała odpowiedni FPS. Wszystko to, znajdziesz na mapach pokroju Starachowic, Bytomia, Karbowa, Poznania od Pitorasa i wielu innych.

 

Co jeśli mi się nie uda?

Nie poddawaj się. Pisz na forum o porady, pokazuj screeny, słuchaj tego, co radzą ci bardziej doświadczeni mapperzy. Nie porzucaj projektu. Środkowa faza jest testem. Oczywiście, robisz to z własnej dobrej woli. Ale fajnie jest mieć potem satysfkację, gdy jesteś chwalony. Moja rada: podglądaj mapy na wysokim poziomie, czytaj tutoriale na forum, proś bardziej doświadczonych ludzi od siebie o rady, spostrzeżenia. Na naszym forum możesz napisać np do mnie, Mrozarda, Adamka, Kubula, Ikarusa132. Jesteśmy skłonni pomóc każdemu.

 

Zakończenie

 

Dobra. Trochę dziś było tego czytania. W tekście, nie chciałem nikogo urazić, napisałem to, co widziałem i czułem. Jeśli w czymś się pomyliłem, wybaczcie, napiszcie mi w komentarzach, a odniosę się do tego i ewentualnie naniosę poprawkę. Od razu dodam, że nie jestem humanistą i błędy językowe, rzeczowe, interpunkcyjne mogły się zdarzyć. Musicie mi to wybaczyć, ja się nie uczyłem. Dziękuje za przeczytanie, Wamp.


7


5 komentarzy


Myślę że można by było ponagrywać więcej Turtionali z edytora Omsi. Rzymianin robił wszystko na typowe Deutschlandowskie spliny itp. To już przeszłość. Teraz mamy nowe możliwości edytorskie lecz 90% vkierowców woli mieć jasno i klarownie wszystko pokazane na filmiku . Także proszę to przemyśleć 😉

4

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza

Popieram @The_domin162

Za dużo kolorów, wystarczyłyby dwa: czarny oraz czerwony (dla podkreślenia ważnych kwestii).

Dodatkowo zawsze możesz użyć italica, bolda lub underline, aby odpowiednio "uwypuklić" fragment, który chcesz nam wyszczególnić.

Na koniec "czepie się" tego fragmentu:
 

Cytuj


Do końca mapy, robiłem swoją robotę, wrzucaliśmy już mniej screenów, bo oboje nie doświadczeniem, byliśmy niezadowoleni


Jak piszesz o sobie i koledze, to odpowiednią formą jest "obaj".
Dodał bym też "swoim" przed "niedoświadczeniem" (które piszemy łącznie).

To tyle od "humanisty" z "powołania" (nie z zawodu).

 

0

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza

Można jeszcze dopisać, że sporo zwykłych użytkowników podchodzi do twórców bez szacunku, bez jakiejkolwiek kultury i niektórzy  mają podejście typu: "ale mi się to należy, musisz to skończyć bo ja tego chcę!". Zastanówmy sie czasem nad tym co wypisujemy i czy to nie urazi drugiej osoby. Pozdrawiam. 

2

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza

@qoozy następny tekst będzie w czarnym jednolitym kolorze, ten był tylko do zobaczenia, jak to się przyjmie. // błędy poprawiłem. Dziękuje za opinie.

1

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz