Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą oceną od 14.10.2018 uwzględniając wszystkie działy

  1. 3 punkty
    Witam Was ponownie! Minął już jakiś czas od wydania mojego projektu, nad którym zakończyłem pracę i pojawiła się wspaniała możliwość współpracy mojej osoby i Cristiana Skytter'a z użytkownikiem mmiki26. Szybko więc połączyliśmy siły i zaczęliśmy pracę nad realną mapą Gdyni. Staramy się zmaksymalizować nasze obecne umiejętności, aby mapa miała niesamowity klimat i była wręcz identyczna na możliwości gry. Na początku warto nadmienić, że mmiki26 zamierza wykonać wszystkie budynki samodzielnie przez co mapa będzie głównie składała się z obiektów dedykowanych. Wszelkie elementy pomniejsze są również w większości wykonywane przez niego. Dzięki temu możemy oddać pełen realizm danego miejsca i zaoszczędzić dość sporą liczbę FPS'ów, gdyż z tego słynnie mmiki26;). Moim zadaniem na mapie jest oczywiście nałożenie chodników, dróg i stworzenie podstawowego ruchu AI, a także poprawne zagospodarowanie obiektów wykonanych przez mmikiego i tych zwykłych również. Liniami i konfiguracją AI zajmie się w swoim czasie Cristian tak jak to miało miejsce przy poprzednim projekcie. Jego zadaniem będzie również współpraca z ZKM Gdynia, które to ma umożliwić dostęp do prawdziwego rozkładu linii 050 i innych dla przyszłego rozwoju. Warto dodać, że z obecnymi umiejętnościami i zasadami wykonywania projektu mapa powinna być jedną z najlżejszych dostępnych projektów. Ze względu na specyficzną pracę możecie dostrzec brak elementów, które na pewno się pojawią w odpowiednim czasie. Ci, którzy uważają, że przyszliśmy z wątkiem bardzo szybko to będą mieli rację, ale chcemy się dzielić z Wami naszą pracą, gdyż bardzo wątpliwym jest, że projekt spocznie niedokończony. Aby nie wyszedł nam esej kończę informację i oto kilka zdjęć (po prawej stronie realne miejsce zaczerpnięte ze Street View):
  2. 2 punkty
  3. 2 punkty
    Raczej, skoro jest tutaj ten wątek, jest oczywiste, że będzie do pobrania. Nie spotkałem się jeszcze z prezentowaniem na forum postępów prac nad prywatną mapą.
  4. 2 punkty
  5. 2 punkty
    @Waszka Ciężko mi powiedzieć. Szacowałem, że uda się to jeszcze tego roku, natomiast z racji tego, że prace idą w różnym tempie nie jestem w stanie stwierdzić żadnej dokładnej daty. Tak naprawdę, nie jestem niestety w stanie stwierdzić na chwilę obecną, czy uda się to w ogóle jeszcze tego roku. Niewykluczone, że w w przyszłości również nie będę mógł tego stwierdzić. Więc na chwilę obecną konkretny termin jest tak naprawdę nieznany. Jeśli coś się zmieni poinformuję o tej zmianie w tym temacie.
  6. 2 punkty
    Jest teraz 1 dział Rysunki
  7. 2 punkty
    Dzisiaj w nocy tak było, tylko taborowy o jedną liczbą w tył
  8. 2 punkty
    Do obejrzenia mój pierwszy filmik Omsi - zapraszam, mimo, że wiele mu brakuje z finezji (o profesjonalizmie nawet nie marząc )
  9. 1 punkt
    @up Regulacja głośności radia "+", "-" wystarczy ściszyć do 0, można oczywiście włączyć dowolny odtwarzacz w tle ale radio tym nie steruje.
  10. 1 punkt
    @up 1. Nie trzeba tworzyć nowych profili, jeśli masz zaznaczoną realną jazdę to dla danej trasy, którą wybierasz startujesz z najbliższego garażu. W trybie uproszczonym autobus ustawia się na początkowym przystanku. 2. Nie, można jedynie dokupić dlc na działanie radia a w zasadzie playera 3. Można to ustawiać w opcjach. 4. Nie powinien wyświetlać się komunikat o błędzie, użyj "reset urządzenia" 5. Ne działa, nie wiem co zrobić 6 TAB i klikasz na pole ekranu nawigacja
  11. 1 punkt
    Ta zawartość została usunięta z powodu naruszenia regulaminu omnibussimulator.pl
  12. 1 punkt
    vZKM Ciechanów | OMSI-PL Pierwsza vFirma forum OMSI-PL. Ze względu na to, z mapa Ciechanowa jest w budowie to kursy będą przeprowadzane na mapie Projekt Szczecin. Planuję wydanie mapy do końca tego roku. Wtedy zaczniemy kursy na początek fikcyjnym taborem, a po stworzeniu pojazdów Ciechanowskich wtedy będzie realny tabór. Jeżeli zastanawiasz się czy dołączyć do vFirmy, z chęcią ciebie przyjmiemy! Grafik będzie dopasowany do dni, w których możesz wykonywać kursy. Ilość wykonanych kursów zależy od ciebie! Na koniec w ciągu 1 dnia trzeba złożyć raport na mail: vztm.omsipl@gmail.com. Będziemy starać się odpowiadać na maile w ciągu 2 dni. Za raport każdy dostaje punkty. Punktacja: 10 pkt – wykonanie kursów 6 pkt – przyjazd na przystanek końcowy punktualnie (do 2 min) 5 pkt – przyjazd na przystanek końcowy ze spóźnieniem 3 min i więcej 12 pkt – złożenie raportu na czas Zapraszamy! Dyrektor vZKM
  13. 1 punkt
    Witam serdecznie wszystkich użytkowników tego Forum! Ze względu, że niektóre osoby mają problemy przy robieniu map postanowiłem opisać w tym temacie Tworzenie oraz używanie kostek AI. Dla początkujących mapperów kostki AI są czymś nowym. Takie kostki ułatwiają tworzenie skrzyżowań. Przejdźmy więc do sedna: Jak utworzyć kostkę AI? Krok 1. Przygotowałem specjalnie dla was w stanie początkowym kostkę AI. Możecie ją pobrać klikając w ten link -> POBIERZ. Wypakowujemy do folderu Sceneryobjects. Zaczynamy od zobaczenia kostki AI w programie - OmsiObjEditP. Znajdziemy go w folderze SDK mieszczącym się w głównym folderze OMSI. Jak program się uruchomi klikamy na Object w lewym górnym rogu i wybieramy Load. W tym przypadku wybieramy folder z naszą kostką, czyli - Kostka AI, a w nim plik - Kostka AI. Jak pokaże nam się kostka to możemy zamknąć program. Jeżeli kostka się nie pojawi proszę pisać przez prwyatną wiadomość to pomogę Krok 2. Otwieramy plik - Kostka AI, za pomocą notatnika. Powinno nam się coś takiego jak na screenie niżej pojawić: Objaśnienia: [friendlyname] - Nazwa widoczna w edytorze [groups] - Liczba zaraz po groups ile ma folderów widocznych w OMSI np.: [traffic_light] - nazwa świateł, dzięki którym możemy zaprogramować poprawnie światła np.: Prosto [traffic_lights_group] - czas łączny trwania świateł [pharse] - rodzaj światła oraz ich rodzaje: 0 - czerwone (nie dodajemy przy pierwszym świetle) 3 - żółte (nie dodajemy przy sygnalizacji dla pieszych) 6 - zielone 9 - żółte (nie dodajemy przy sygnalizacji dla pieszych) UWAGA! Informacja przed 3 krokiem! Nigdy nie piszemy czasu w minutach! 13 cyfr po przecinkach oznacza kolejne części sekundy! Krok 3. Czas wziąć się za zaprogramowanie naszej sygnalizacji. Zaczynamy od ustalenia łącznej sumy czasów. Ja na potrzebę poradnika wybrałem 60 sekund, czyli 1 minuta. Informacja dot. czasu: Nie trzeba pisać 13 zer po kropce, której też nie trzeba pisać. Sam Edytor to uzupełni, a czas będzie identycznie taki sam. Bierzemy się za uzupełnienie pozostałych pól. Pod [traffic_light] wpisujemy Main, co oznacza, że światła będą tak świecić wg. przypisanego czasu przy Main (onacza - główna droga). Żeby się zmieścić w tym czasie wpisujemy pod (liczba oznacza czas w sekundach) : 3 - 2 (OBOWIĄZKOWO! Nie może być tu innej wartości!) 6 - 25 9 - 3 (OBOWIĄZKOWO! Nie może być tu innej wartości!) 0 - 30 Kolejny [traffic_light] to Side. Oznacza to, że wyjazdy z bocznych uliczek na główną. Czas, który wpisujemy: 0 - 30 3 - 2 6 - 25 9 - 3 Teraz zajmiemy się sygnalizacją dla pieszych. W tym przypadku wpisujemy pod [traffic_light] Piesi_Main (główna droga). Tutaj będą te światła zielone podczas, gdy na bocznych ulicach będzie zielone. Czas, który wpisujemy: 0 - 32 6 - 28 Kolejny [traffic_light] to Piesi_Side. Czas, który pisujemy: 0 - 2 6 - 28 0 - 32 Oto co powinniśmy uzyskać: Krok 4. Dodawanie ścieżek AI w OmsiObjEditP. Teraz zajmiemy się za ścieżki AI przy kostce AI. Uruchamiamy OmsiObjEditP z folderu SDK, znajdującego się w głównym folderze z OMSI. Wczytujemy kostkę. To co nam się powinno pojawić: Teraz dodajemy ścieżkę AI poprzez wciśnięcie: Create new Path. Pojawi się nam ścieżka AI: Teraz musimy odpowiednio edytować.Wartość Length zmieniamy z 10.000 na 2.000. Nasza ścieżka AI zmiejszy się do 2 m. Teraz wybieramy Blinker - Straight. Następnie nasze światło, czyli w tym przypadku - Traffic Ligts: Main. Nasza kostka jest gotowa! Teraz zapiszmy ją. Jeżeli pojawi się dodatkowy plik w folderze z kostką, NIE USUWAJCIE! Później kostka nie będzie działać. Teraz odpalamy Edytor, wybieramy naszą mapę, wybieramy objekt, wczytujemy go. Mam nadzieję, że komuś pomogłem . Jeżeli macie jakieś pytania to piszcie pod postem postaram się pomóc .
  14. 1 punkt
    Ta zawartość została usunięta z powodu naruszenia regulaminu omnibussimulator.pl
  15. 1 punkt
    Kłamcy!!! Od 1,5 tygodnia czekam i nic.
  16. 1 punkt
  17. 1 punkt
    Witam Wiele osób często zadaje serie powtarzających się pytań, które brzmią mniej więcej tak „Co to właściwie jest autobus?”, „Co to jest ASR/ABS i jak to działa?” Otóż na te i kilka innych pytań postaram się odpowiedzieć w tym temacie. Zacznijmy więc może od tego, co to właściwie jest autobus? W świetle polskiego prawa, autobus to pojazd silnikowy taki, który fabrycznie wyposażony został w więcej niż 9 miejsc siedzących, włączając w to miejsce kierowcy. Ze względu na przeznaczenie, autobusy możemy podzielić na kilka rodzajów: -miejskie -turystyczne -szkolne -podmiejskie -itp. My skupimy się na pierwszej grupie, której przedstawicieli najczęściej spotykamy na naszych drogach. Autobusy miejskie – możemy je od razu podzielić na trzy zasadnicze grupy, ze względu na długość pojazdu: -klasa MIDI (długość do 10 metrów) -klasa MAXI (długość pomiędzy 10 a 15 metrów) -klasa MEGA (przyjmuje się, że jest to autobus o długości powyżej 15 metrów) Podpierając to przykładami to np. -MAN NM223 jest pojazdem klasy MIDI -Solaris Urbino 12 jest pojazdem klasy MAXI -Volvo 7700A jest pojazdem klasy MEGA Kolejny podział, jakiego możemy dokonać to podział ze względu na konstrukcję nadwozia: - Autobusy solowe -Autobusy przegubowe -Autobusy wieloprzegubowe (podstawy prawne zakazują ich użytkowania na terytorium Polski) -Autobusy piętrowe Ostatni podział autobusów miejskich będzie ze względu na wysokość podłogi pojazdu: -niskopodłogowy (LF – low floor) -niskowejściowy (LE – low entry) -wysokopodłogowy -średniopodłogowy (Ja osobiście nie uznaje tego podziału) Inna, bardzo ważna kwestia to systemy elektroniczne, które zamontowane są w autobusach. Jest ich kilka rodzajów: ASR Jest to nic innego, jak system kontroli trakcji, a tłumacząc to na Język Polski jest to system, którego głównym zadaniem jest kontrola nadmiernego i niekontrolowanego poślizgu pojazdu podczas przyspieszania potocznie zwanego „buksowaniem” kół. Najczęściej ASR działa na w oparciu o system hamulcowy, który zostaje wykorzystany do przyhamowania kół będących w poślizgu. Istnieją również systemy ASR, które do spełnienia swojego zadania wykorzystują układ zapłonowy pojazdu lub jego przepustnicę (poprzez odpowiednie opóźnianie zapłonu lub zamykanie stopniowe przepustnicy). ABS Elektroniczny układ, którego zadaniem jest niedopuszczenie do zablokowania się kół pojazdu podczas hamowania. ABS bezpośrednio zapobiega wpadnięciu pojazdu w poślizg lub ściąganiem pojazdu z zadanego toru jazdy. Nie będę szczegółowo zagłębiał się w zasadę działania ABS ponieważ i tak mało kto byłby w stanie zapamiętać tą informację. Również do uruchomienia systemów takich jak ASR czy ESP wymagany jest ABS ECAS Z języka angielskiego Electronically Controlled Air Suspension co w wolnym tłumaczeniu oznacza elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne. Jego zadaniem jest utrzymanie i kontrola prześwitu pojazdu (bardzo często dodatkowo jego regulacja). Cały system składa się z różnej maści czujników, elektrozaworów, miechów(tzw. Poduszek) oraz przewodów pneumatycznych, a całą tegoż systemy steruje centralna jednostka sterująca. SIP/IBIS System informacji pasażerskiej, zamontowany na pokładzie autobusu którego zadaniem jest przekazanie pasażerowi kilku istotnych informacji dotyczących podróży, m.in.: -numer linii -kierunek w którym zmierza autobus -lista wszystkich przystanków będących na trasie przejazdu Aktualnie integralną częścią SIP są zapowiedzi głosowe, które odtwarzane są w odpowiednich momentach podróży(poprzez wsparcie np. z lokalizatora GPS), najczęściej jest to informacja dotycząca następnego przystanku. Kierowca ze swojej kabiny odpowiednio programuje urządzenia sterujące SIP, tak aby odpowiadały one konkretnej trasie. Sterowniki SIP posiadają wiele funkcji, przez co ilość obsługiwanych przez kierowcę urządzeń jest redukowana do minimum. Kilka słów od autora: Myślę, że ten temat przyda się osobom „raczkującym” w temacie Komunikacji Miejskiej. Wątek ten powstał dla was – użytkowników, więc jeżeli macie jakieś pytania dotyczące budowy czy też zasady działania poszczególnych elementów/systemów będących na wyposażeniu autobusów lub samochodów PISZCIE, PYTAJCIE, a Ja lub inni w miarę możliwości postaramy się wam odpowiedzieć w sposób satysfakcjonujący. Pozdrawiam Przemek Tekst powstał w oparciu o wiedzę jego autora, nie wykorzystano w nim żadnych źródeł zewnętrznych.
  18. 1 punkt
    Jutro (geez to już 3, więc dzisiaj ) premiera malowań i realnego ailistu
  19. 1 punkt
    W Grundorfie testowano dziś krakowskie Solarisy Urbino 18 z 2013 roku
  20. 1 punkt
  21. 1 punkt
    Krakowski Solaris na Szczecińskiej 522.
  22. 1 punkt
    Najzwyklejszy Fraps. Nigdy nie bawiłem się w inne programy do nagrywania filmów z gier (a trochę się tego narobiłem) i nie narzekam. Chociaż czasem zamula, to fakt, ale te nowsze wersje sprawują się znakomicie. @ KMSzczecin i omega44; Po co odgrzewacie temat, skoro wpis przed Wami jest z 04.2013r. !