Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą oceną w 12.01.2018 uwzględniając wszystkie działy

  1. 2 punkty
    Mały 'lot nad kukułczym gniazdem' I lądowanie, jak Sandry Bullock tym starym GMC ze Speed'a A to czo, kto te szyby tak 'zakrochmalił'?..
  2. 1 punkt
    Tramwaje są ekologiczne, a to akurat modne, poza tym to wątek o sym. tramwaju, to co tu gadać o autobusach
  3. 1 punkt
    Ja mam ten symulator, ale tylko jedną mapkę i tylko jeden pojazd, a jednego z for juz nie ma.. No i sceneria uboga
  4. 0 punktów
    Kolejna refleksja jest nt. modeli autobusów: Zastanawia mnie, czy naprawdę było małe zainteresowanie modelami autobusów, tym dostępnymi w kioskach, skoro model za dychę, czyli Autosan H9-03, czy 35 (zapomniałem) był kiepsko dostępny, ale szybko szedł w kilkukrotną przebitkę na aukcjach? - czy to jakaś domorosła 'spekulantuf od takich artystycznych numerasuf' urządziła cyrk z wykupywaniem/przechwytywaniem tego modelu?? ..bo zauważyłem że niektóre modele, jeżeli nawet wgl wyjdzie jakaś próbna seria takowych, a dostepna jest w kioskach za nieduże pieniadze, to szybko staje sie celem takich zabiegów.. Że np. nigdy nie pojawił się Psiuk, który na aukcjach osiaga blisko tysiaka, nawet w zwiastunach tej wspomnianej przeze mnie, 'nieszczęsnej' serii modeli autobusów. Tylko patrzeć a zabawki (w końcu model w skali 1/72 np. jest tylko zabawką, bo nie jest w skali 1/1 i nie jeździ), będą w cenie prawdziwych zabytków, tylko pytam się: 'PO CO??' takie cyrki są odstawiane, czy to są jakies brylanty 'królowej elżuni' (mam na myśli autobus-zabawkę, nie realny, odrestaurowany zabytek w skali 1/1), żeby takie cyrki odstawiać, czy to są poważni ludzie, skoro gotowi są zabijać sie juz nie o 'wysadzane szmaragdami Aston Martiny jamesa Bonda za milion dolarów' (co by nie było jeszcze niczym niezwykłym), ale o zwykłego Autosana?. Niedługo z kałachów zaczną celować do ludzi, którzy mają na ten temat krytyczną opinię o takich idiotycznych zabiegach .. Takie same problemy dot. np. przegubowego lub turystycznego Ikarusa - no co by to szkodziło, ażeby pojawił się w niskobudżetowej serii kioskowej, np. z serii Hobby - Kolekcja - Edukacja, wydawanej w skali 1.43 (jak jakieś policyje, czy strażackie, to bez przerwy, aż do znudzenia, na dodatek czasem takie serie były kiepskiej jakości zabawiątkami (gros modeli z serii Taksówki świata z amercomu była dość niestarannie wykonana, choć nie wszystkie, bo kilka lepszych też było i niektóre nawet posiadam, jak np. Merc 'skrzydlak', greckie taksi), kiedyś tylko pojawiły sie taksówki świata (chyba tak ze 7 modeli, jednocześnie, których jakość była zadziwiająco staranna i nie kosztowały majątku na allegro, a były po 20 zeta w każdym niemal kiosku - tak, ok. 10 lat z kawałkiem, temu) Ten sam incydent pojawił się w serii Kultowych Aut PRLu, choć w troche innej formie, w kwestii Skody 100MB, która na jakiś czas zniknęła jako zwiastun, na szczęście wróciła i wyszła i miała dość przyzwoitą dostępność, ale widać marka Skoda została tak zaborczo potraktowana (przez Abrex'a np.), że utrudnienia w dostępności Skód w takich seriach, przynajmniej tych wydawanych WŁAŚNIE w Polsce!!, potrafią przybierać zatrważające rozmiary. Skoda Favorit nigdy nie pojawiła sie z w/w seri KAPrl'u, także ciężarowe Skody, czy Skody mikrobusy, Ify (to akurat nie czeskie pojazdy) . To samo Liazy.. Trabant 1.1 nie miał szczęścia zostać wydany mimo pojawienia sie zwiastunu na krótki czas (zwiastun został cofnięty i nie powrócił, a pojazd nie pojawił się w ofercie DeAgostini). Licencje licencjami, tylko, czy są to zbiegi okoliczności, czy jakaś taktyka firm, które tych licencji odmawiają wydawnictwom, które takie serie zeszytowe chcą/próbują realizować. Czemu tak dzieje się głównie, jeżeli nie wyłącznie na terenie Polski? - bo w innych krajach, nawet Rumunii, czy Czechach (nie mówiąc już o krajach zachodnich), tego nie zauważamy, tam działa to swobodnie i bez jakichś udziwnionych na siłę, przeszkód. Obserwujemy natomiast, że tam takie serie cieszą sie powodzeniem, ostatecznie Rumunia nie jest jakimś bogatym krajem, a jednak i tam ta gałąź rynku (mam nadal na myśli niskobudżetowe serie zeszytowe w kioskach) ma się chyba (? ? ?) nieźle.. Z pewnością nadepnąłem na jakis drażliwy nagniotek/tabu , ale kogo obchodzi margolenie jakiegoś Rolanda na jakimś rzadko uczęszczanym (chociażby w porównaniu do sąsiedniej Strefy Omsi, gdzie 'walą tłumy' ), że nie może 'se kupić' Psiuka, czy Ikarusa przegubowego, bo nie ma tysiaka na zabawkę na allegro.. - bo jak sobie nawet coś uskłada (od czasu do czasu), to woli kupić jakieś sensowne urządzenie, jak laptop, dysk, coś do instrumentu muzycznego, itp.. ), O ile 'elitarność', także finansową rozumiem i nie ośmielę się (nawet w myślach) krytykować w przypadku tematyki kolejowej (modele, sieci, dioramy, budynki, systemy itd.), bo wiadomo, że to trochę inny świat, że poczciwe SM42, czy ET22, może jeszcze napakowane bajerami, czy system sterowania zwrotnicami/semaforami, nie będzie zawalać kioskowych półek i kosztować najwyżej 5 dyszek, tylko trzeba wyłożyć z kilka stówek (taki Taurus BR180, czy coś w tym guście, z jakimś systemem sterowania kosztuje ze 2 'patyki' nic w tym dziwnego). O tyle nie pojmę, czemu z serii KAPrl'u mógł ukazać się Ikarus 260, ale 280 już nie.. Bo co innego Autosan, Ikarus, itp. za 10, 20, czy 30 nawet zeta (1, 2 razy na m-c, zależnie od tego, z jaką częstotliwościa jakieś wydawnictwo będzie wypuszczać kolejne pozycje z danej serii) w kiosku z jakiejś zeszytowej serii, niż Ikarus za 800 stów, który będzie ocierany z kurzu co pół roku - dla 'statystycznego Kowalskiego' to za droga rzecz!, by takie miała mieć jedynie przeznaczenie.. to moje skromne zdanie. Co najwyżej oberwę hejt taki, czy inny, od... mniejsza z tym, od kogo, moze nawet od jakiegoś dżentelmena, co 'chcioł pirackie łomszi i nie dosztoł linku..' (choć może nie wyłącznie.. )
  5. 0 punktów
    Jakie pojazdy będą użyte? - bo wiadomo, że w OMSI pociągów grywalnych, zwłaszcza o takiej konstrukcji (dwustronne, dwukier.) nie mamy, a NFka, to tylko tramwaj i nie każdy ma, bo płatna