Ranking


Popularna zawartość

Treść z najwyższą oceną w 05.11.2018 uwzględniając wszystkie działy

  1. 1 punkt
    Witam serdecznie wszystkich użytkowników tego Forum! Ze względu, że niektóre osoby mają problemy przy robieniu map postanowiłem opisać w tym temacie Tworzenie oraz używanie kostek AI. Dla początkujących mapperów kostki AI są czymś nowym. Takie kostki ułatwiają tworzenie skrzyżowań. Przejdźmy więc do sedna: Jak utworzyć kostkę AI? Krok 1. Przygotowałem specjalnie dla was w stanie początkowym kostkę AI. Możecie ją pobrać klikając w ten link -> POBIERZ. Wypakowujemy do folderu Sceneryobjects. Zaczynamy od zobaczenia kostki AI w programie - OmsiObjEditP. Znajdziemy go w folderze SDK mieszczącym się w głównym folderze OMSI. Jak program się uruchomi klikamy na Object w lewym górnym rogu i wybieramy Load. W tym przypadku wybieramy folder z naszą kostką, czyli - Kostka AI, a w nim plik - Kostka AI. Jak pokaże nam się kostka to możemy zamknąć program. Jeżeli kostka się nie pojawi proszę pisać przez prwyatną wiadomość to pomogę Krok 2. Otwieramy plik - Kostka AI, za pomocą notatnika. Powinno nam się coś takiego jak na screenie niżej pojawić: Objaśnienia: [friendlyname] - Nazwa widoczna w edytorze [groups] - Liczba zaraz po groups ile ma folderów widocznych w OMSI np.: [traffic_light] - nazwa świateł, dzięki którym możemy zaprogramować poprawnie światła np.: Prosto [traffic_lights_group] - czas łączny trwania świateł [pharse] - rodzaj światła oraz ich rodzaje: 0 - czerwone (nie dodajemy przy pierwszym świetle) 3 - żółte (nie dodajemy przy sygnalizacji dla pieszych) 6 - zielone 9 - żółte (nie dodajemy przy sygnalizacji dla pieszych) UWAGA! Informacja przed 3 krokiem! Nigdy nie piszemy czasu w minutach! 13 cyfr po przecinkach oznacza kolejne części sekundy! Krok 3. Czas wziąć się za zaprogramowanie naszej sygnalizacji. Zaczynamy od ustalenia łącznej sumy czasów. Ja na potrzebę poradnika wybrałem 60 sekund, czyli 1 minuta. Informacja dot. czasu: Nie trzeba pisać 13 zer po kropce, której też nie trzeba pisać. Sam Edytor to uzupełni, a czas będzie identycznie taki sam. Bierzemy się za uzupełnienie pozostałych pól. Pod [traffic_light] wpisujemy Main, co oznacza, że światła będą tak świecić wg. przypisanego czasu przy Main (onacza - główna droga). Żeby się zmieścić w tym czasie wpisujemy pod (liczba oznacza czas w sekundach) : 3 - 2 (OBOWIĄZKOWO! Nie może być tu innej wartości!) 6 - 25 9 - 3 (OBOWIĄZKOWO! Nie może być tu innej wartości!) 0 - 30 Kolejny [traffic_light] to Side. Oznacza to, że wyjazdy z bocznych uliczek na główną. Czas, który wpisujemy: 0 - 30 3 - 2 6 - 25 9 - 3 Teraz zajmiemy się sygnalizacją dla pieszych. W tym przypadku wpisujemy pod [traffic_light] Piesi_Main (główna droga). Tutaj będą te światła zielone podczas, gdy na bocznych ulicach będzie zielone. Czas, który wpisujemy: 0 - 32 6 - 28 Kolejny [traffic_light] to Piesi_Side. Czas, który pisujemy: 0 - 2 6 - 28 0 - 32 Oto co powinniśmy uzyskać: Krok 4. Dodawanie ścieżek AI w OmsiObjEditP. Teraz zajmiemy się za ścieżki AI przy kostce AI. Uruchamiamy OmsiObjEditP z folderu SDK, znajdującego się w głównym folderze z OMSI. Wczytujemy kostkę. To co nam się powinno pojawić: Teraz dodajemy ścieżkę AI poprzez wciśnięcie: Create new Path. Pojawi się nam ścieżka AI: Teraz musimy odpowiednio edytować.Wartość Length zmieniamy z 10.000 na 2.000. Nasza ścieżka AI zmiejszy się do 2 m. Teraz wybieramy Blinker - Straight. Następnie nasze światło, czyli w tym przypadku - Traffic Ligts: Main. Nasza kostka jest gotowa! Teraz zapiszmy ją. Jeżeli pojawi się dodatkowy plik w folderze z kostką, NIE USUWAJCIE! Później kostka nie będzie działać. Teraz odpalamy Edytor, wybieramy naszą mapę, wybieramy objekt, wczytujemy go. Mam nadzieję, że komuś pomogłem . Jeżeli macie jakieś pytania to piszcie pod postem postaram się pomóc .