landart

Użytkownicy
  • Zawartość

    118
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

27

O landart

  • Tytuł
    Początkujący

Pozostałe

  • Płeć
  • Skąd
    Bydgoszcz
  1. http://s9.postimg.org/caplc7mtr/fikcyjne_pomorze2.png[/img]
  2. Myślę, że trochę przesadziłeś. Jeśli tak bardzo zależy Ci na tym, aby admin usunął konta użytkowników, którzy nie wchodzili na forum od jakiegoś czasu, to tym "jakimś czasem" niech będzie przynajmniej parę miesięcy. Dlatego rozważałbym usunięcie kont, na które ktoś ostatnio wchodził wcześniej niż przed rozpoczęciem 2015, a nawet 2014 roku. Wątpię jednak, aby administrator podejmował akcję usuwania kont na tak szeroko zakrojoną skalę tylko po to, aby łatwiej wyszukiwało się jakichś użytkowników.
  3. http://s22.postimg.org/ncejn71dd/walbrzych.png[/img]
  4. Moim zdaniem, kiedyś przyjdzie taki moment, że ratowanie autobusów straci sens. Obecnie produkowane pojazdy, nawet jeśli przez różnych producentów, są do siebie na tyle podobne, że ciężko mówić o unikatowości konkretnego modelu (zapewne poza drobnymi wyjątkami). Można by najwyżej patrzeć na liczbę wyprodukowanych sztuk i na podstawie tego kryterium nadać miano "kultowego" pojazdu. Być może kiedyś nikt nie będzie nawet zastanawiał się nad pozostawieniem wozu do celów muzealnych, bo liniowo kursują podobne, tylko w lepszym stanie. Właśnie... Współczesne konstrukcje chyba mimo wszystko są mniej trwałe od tych z XX wieku, a ciężko nazwać (wartościowym) zabytkiem coś, co ma, dajmy na to, dziesięć lat, a już powinno iść na złom... Ale to wszystko to takie moje rozważania... W dodatku w późnych godzinach wieczornych. Tak w ogóle fajny pomysł na temat.
  5. Wszystko jest bardzo schludne i przyjemne dla oka. Nie ma się do czego przyczepić. Miłych wakacji.
  6. Jestem za. Sporo się tego uzbierało, a po takiej zmianie powinno być przejrzyściej. To jest zresztą chyba jedyny dział, gdzie w wątkach poruszanych jest wiele różnych tematów, a nie są one posegregowane. Nawet "artykuły" miały swój podział.
  7. Nie spodziewałem się, że moja wyjątkowo długa nieobecność przypadnie na tak nieszczęśliwy dla tego forum okres... Ogromnie się cieszę, że temat dotyczący przeprowadzenia zmian przyciągnął uwagę naprawdę wielu użytkowników, bo to oznacza, że chęci do dalszego prowadzenia forum na razie nie znikają. Osobiście lepiej odnajduję się na tym forum niż na Strefie (co nie zmienia faktu, że istnienie dwóch konkurujących ze sobą forów o praktycznie identycznej tematyce jest dla mnie nonsensem) - wszystko jest jakby przejrzystsze i bardziej uporządkowane. Dlatego też nie zmieniałbym nic, jeśli chodzi o layout, może poza stylem od czasu do czasu. Tak jak @mmiki26, jestem za udostępnieniem SB dla nowicjuszy, a co za tym idzie - popieram decyzję naszego Head Admina. Przede wszystkim, chciałem jednak odnieść się do kwestii portalu, czyli właściwie do tematu mi najbliższego. Wiadomo, że winę za upadek serwisu ponoszą: JA oraz wszyscy pozostali redaktorzy. Z mojej strony wyglądało to w ten sposób, że w pewnym momencie poważnie zaczęło brakować mi czasu i po cichu liczyłem na innych użytkowników w "niebieskim". Najwyraźniej każdy z nas miał tak samo i artykuły pojawiały się coraz rzadziej, a co za tym idzie - nie było motywacji do pisania własnych przemyśleń. Jeszcze @adameg próbował ratować sytuację (za co dziękuję ), ale skończyło się, jak skończyło. Forma portalu była czymś, czego raczej nigdzie indziej nie można było uświadczyć. Było w porządku do momentu, gdy artykuły były publikowane regularnie. Chociaż mam pewne wątpliwości co do zainteresowania naszymi "felietonami" (to chyba trochę przypominało felietony), to w wątkach na forum dotyczących artykułów zazwyczaj pojawiały się jakieś komentarze, więc ktoś tam jednak zaglądał. Ale właśnie... W wątkach na forum. Na samym portalu komentarze umieszczali wyłącznie redaktorzy. Gdyby nie osobny dział na forum, nikt prawdopodobnie nie wiedziałby o pojawieniu się nowych artykułów. Uważam, że to nie ma sensu. Portal powinien "usamodzielnić się", a na forum powinien figurować jedynie odnośnik do strony (który swoją drogą powinien bardziej rzucać się w oczy). Nie do końca wiem, jaką nową formę miałby przyjąć, ale zakładam, że przy większym rozreklamowaniu serwisu mogłaby ona zostać taka jak dotychczas. Warto byłoby może wzbogacić portal o, na przykład, comiesięczny zbiór nowości na scenie OMSI albo recenzje wprowadzające określone kryteria oceny. Konieczna byłaby współpraca redaktorów, czego dotychczas zabrakło. To akurat wyłącznie moja wina, bo propozycje wspólnej pracy padły, ale wszystkie zanegowałem. Ważnym jest, aby portal nie dublował Facebooka lub kanału na YouTube, dlatego całkowicie nie zgadzam się z opinią, aby sposób jego prowadzenia przypominał ten znany wszystkim z fanpage'a omnibussimulator.pl . Podsumowując, chciałbym stwierdzić, że na naszym forum zmiany są potrzebne, choć niekoniecznie tak radykalne, jak proponowali niektórzy. To samo tyczy się portalu. Postaram się pomóc na ile będę potrafił, aby tchnąć w niego nowe życie, ale raczej w nieco zmienionej formie.
  8. Wszystko jest bardzo rzetelnie odwzorowane. Niestety, nie zawsze wygląda to dokładnie tak, jak w rzeczywistości, ale to wina OMSI, a nie Twoja. Co bym zmienił, to linię przerywaną na skrzyżowaniu z drugiego screena na grubszą (bodajże P-7a zamiast P-1): Street View Uważam, że można by spróbować zastosować inną teksturę asfaltu na chodnik, by odróżniał się choć trochę od jezdni. Według mnie, nawet przy obecności krawężnika wszystko się zlewa. Ale może tylko ja mam takie wrażenie... Ogółem bardzo dobrze Ci to wychodzi i nie pozostaje nic innego, jak życzyć powodzenia w dalszych pracach!
  9. "Scenerię", to znaczy skrzyżowania, czy też pojawią się jakieś dedykowane obiekty? I fajnie, że podjęliście współpracę. Co dwie głowy, to nie jedna. Życzę Wam powodzenia!
  10. Bardzo ładnie wykonane obiekty. Myślę, że idealnie wpasowują się w otoczenie i rzeczywiście, tak jak wspomniałeś, nadają mapie unikalny charakter.
  11. Witam. Tworzę nową czcionkę na wyświetlacze wewnętrzne w autobusach. Wzoruję się na berlińskim systemie firmy Gorba, ale z tego co wiem, takie urządzenia można spotkać m. in. w krakowskich Bombardierach. Chciałbym odwzorować zmianę czcionki w zależności od długości wyświetlanej nazwy przystanku. Litery w tym kroju są stosunkowo szerokie i komunikat o długości większej niż 16 znaków nie mieści się na wyświetlaczu. Wtedy szerokość liter się zmienia, a w kontekście OMSI, wyświetlana jest czcionka z innego pliku. Wiadomo, że aby uzyskać taki efekt, należy pogrzebać w skryptach. Oto już edytowany przeze mnie fragment, który najprawdopodobniej odpowiada za odświeżanie wyświetlacza: {macro:IBIS_LCD-refresh} 'Formatierung der D92-Innenanzeige (L.L.RBL_FIS_On) {if} (L.L.IBIS_LCD_showdest) 0 = {if} (L.L.IBIS_LCD-zeile) 1 = (L.L.IBIS_busstop_index) 2 (M.V.GetBusstopString) $length 0 > && {if} (L.L.IBIS_RouteIndex) 0 >= {if} (L.L.IBIS_busstop_index) 2 (M.V.GetBusstopString) $length 16 <= {if} (L.L.IBIS_LCD-zeile) (L.L.IBIS_busstop_index) 2 (M.V.GetBusstopString) (S.$.IBIS_cabindisplay) {else} (L.L.IBIS_LCD-zeile) (L.L.IBIS_busstop_index) 2 (M.V.GetBusstopString) (S.$.IBIS_cabindisplay2) {endif} {endif} {else} (L.L.IBIS_RouteIndex) 0 >= {if} (L.L.IBIS_busstop_index) 1 (M.V.GetBusstopString) $length 16 <= {if} (L.L.IBIS_LCD-zeile) (L.L.IBIS_busstop_index) 1 (M.V.GetBusstopString) (S.$.IBIS_cabindisplay) {else} (L.L.IBIS_LCD-zeile) (L.L.IBIS_busstop_index) 1 (M.V.GetBusstopString) (S.$.IBIS_cabindisplay2) {endif} {endif} {endif} {else} (L.L.RBL_Linie) (L.L.IBIS_LinieKurs) = (L.L.IBIS_LinieKurs) && {if} (L.L.IBIS_Linie_Suffix) s0 {if} l0 28 = {if} "M" {endif} l0 35 = {if} "N" {endif} l0 36 = {if} "X" {endif} (L.L.RBL_Linie) 100 % $IntToStr $+ {else} (L.L.RBL_Linie) $IntToStr {endif} " " $+ (L.$.IBIS_cabindisplayDest) $+ {else} "" {endif} (S.$.IBIS_cabindisplay) {endif} {else} "" (S.$.IBIS_cabindisplay) {endif} {end} S.$.IBIS_cabindisplay odpowiada za czcionkę z szerokimi literami, a S.$.IBIS_cabindisplay2 za tę z wąskimi literami. Obie są wpisane w plik .cfg odpowiedniego pojazdu: 6 [texttexture_enh] IBIS_cabindisplay LCD New Moje 500 35 0 202 254 20 3 1 [...] 13 [texttexture_enh] IBIS_cabindisplay2 LCD-Innenanzeige_New_1 1600 100 0 202 254 20 3 1 Obecnie efekt jest taki, że przystanki szeroką czcionką wyświetla, a wąską nie. Pod mesha "DL_Innenanzeige.o3d" (wyświetlacz wewnętrzny) podpięta jest TextTexture o numerze 6, czyli domyślnie z szeroką czcionką. Czy dałoby się jakkolwiek podpiąć drugą TextTexture (o numerze 13) do tego samego obiektu? Jeśli nie, czy dałoby radę zaimplementować zmienność czcionek w ramach jednego obiektu w jakiś inny sposób? Z góry dziękuję za odpowiedź.
  12. Ja obniżyłbym trochę trawę między ulicą a chodnikiem. I rzeczywiście przyda się ogrodzenie na pierwszym screenie. Jeśli chodzi o świerki przed kwiaciarnią, możesz pobawić się wartościami "Height" i "Ratio" we właściwościach drzew tak, aby bardziej przypominały świerki z prawdziwego Pruszkowa. Chociaż to akurat jest mniej znaczące. Życzę powodzenia, tym bardziej, że wszystko wygląda naprawdę ładnie.
  13. Nie mam bladego pojęcia, jak wygląda Bytom naprawdę, ale jakikolwiek by on nie był, Twoja "poprawka" wygląda imponująco. Ta tekstura asfaltu, nowe realne obiekty (zarówno budynki, jak i infrastruktura) - po prostu nic dodać, nic ująć. Oczywiście nie byłoby tego wszystkiego bez podstawy w postaci Projektu Bytom autorstwa mystory, ale widać, że odświeżasz mapę bardzo kompleksowo i dlatego jest ona, przynajmniej dla mnie, nie do poznania w stosunku do pierwotnej wersji. Myślę, że wszyscy ze zniecierpliwieniem czekamy na kolejne screeny. Powodzenia w dalszych pracach!