janek044

Użytkownicy
  • Zawartość

    33
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana janek044 w Rankingu w dniu 29 Kwiecień 2016

janek044 posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

8

O janek044

  • Tytuł
    Toruń - stara 24
  • Urodziny 10.07.2004

Pozostałe

  • Youtube
    https://www.youtube.com/channel/UCPzNDkDYF3JfXnjVZTPzQBw
  • Skąd
    Lincoln, Wielka Brytania
  • Ulubiony autobus
    Solaris Urbino 12
  1. @dawidor98 Nie martw się Ja aktualnie pracuję - 100 % obiektów dedykowanych jak i również dedykowane spline`y/skrzyżowania. Myślę że Cię zadowoli
  2. "Dobra wiadomość" ? Ty, dla własnej korzyści, nie wydawaj tej mapy, by oszczędzić sobie negatywnych ocen, bo stan mapy jest TRAGICZNY !
  3. Problem został już rozwiązany. Pomogła konfiguracja samej kierownicy w ustawieniach Windows, sekcja Properties (Właściwości).
  4. Witam, dzisiaj dostarczono mi przesyłkę ze wspomnianą w tytule kierownicą. Wszystkie wymagania spełniam, jednak w OMSI nic nie działa. Komputer też tylko częściowo wykrywa - wykrywa podłączoną kierownicę, typ itd. jednak nie różne osie i przyciski. Proszę o pomoc, Janek
  5. Wybacz, ale to co tu prezentujesz to katastrofa... Chciałbym Ci dać poradę ale nie mogę bo praktycznie nic nie ma... Dopracuj i dopiero później prezentuj.
  6. Angielski, chociaż nie jest to dla mnie język obcy Mieszkam w Anglii, a więc mam z tym językiem styczność na codzień.
  7. @Busiarz http://hostuje.net/file.php?id=aa060d6e8be041d2675efdd8c3a072d7
  8. Funkcje te były już wiele razy opisywane, lecz nie w postaci poradnika, a raczej odpowiedzi w sekcji "Dział pytań technicznych". Z tego też powodu, zdecydowałem się opisać te dwie funkcje edytora OMSI i OMSI2 Funkcja "To Spline" Funkcja ta umożliwia przytwierdzanie/stawianie obiektów na spline`ach. Powiedzmy że chcemy postawić barierkę wzdłuż drogi, ale nie chcemy przecież stawiać każdej barierki osobno i powtarzać tak żmudnego procesu. Ale co zrobić żeby tak nie robić ? Pierw, wybieramy nasz obiekt i zaznaczymy opcję "To Spline". Następnie, klikamy na wybrane przez nas miejsce na mapie, po czym ukażę się nasz obiekt. Przekręcamy go i ustawiamy w odpowiednim miejscu. Ostatecznie, ustawiamy wartość "Distance" i "Range". Distance - ile metrów ma się powtarzać obiekt. Range - co ile metrów obiekt powinien się pojawiać. Kiedy zaczniecie już z tą funkcją pracować na co dzień, będzie to łatwizna Funkcja "Attach To Object Opcja ta jest troche łatwiejsza do zrozumienia. Pierwsze co musimy wiedzieć to jest to że każdy obiekt do którego będziemy przytwierdzać inny obiekt ma ustalone miejsce na działanie tej funkcji. Na przykład jeśli mamy sygnalizator świetlny i 'wiszący' słup to kiedy połączymy te dwa obiekty sygnalizator znajdzie się na czubku słupa ponieważ jest to dla tego obiektu przypisane miejsce. Kiedy mamy już dwa obiekty, najpierw klikamy Attach to object, potem wybieramy interesujący nas obiekt. Po tym, wybieramy obiekt do którego chcemy nasz drugi obiekt przytwierdzić. Mam nadzieję że wszystko teraz jest jasne Pozdrawiam wszystkich !
  9. W tym poradniku chciałbym Wam wytłumaczyć co i jak z ustawianiem miejsca gdzie załaduje się nasz autobus. Jak każdy z nas wie po naciśnięciu 'OK' przy wybieraniu naszego autobusu, dostajemy do dyspozycji okienko gdzie wybieramy miejsce załadowania naszego autobusu. Oczywiście każdy twórca map musi o takie miejsce sam zadbać i właśnie tego postaram się was dzisiaj nauczyć. A wieć bez przeciągania... Jakie obiekty będziemy potrzebować Obiekt 'Entry Point' który dzisiaj będziemy używać może być znaleziony w folderze 'Generic' a w edytorze w folderze 'Utilities'. Obiekt ten w folderze Sceneryobjects nazywa się entrypoint_bus.sco. A teraz ? Stawiamy taki 'Entry Point' tam gdzie chcemy aby autobus się pojawił. Tak jak każdy inny obiekt możemy go przesuwać, przekręcać i wykonywać inne czynności związane z edytowaniem obiektu. Co dalej ? Następnie wybieramy ten obiekt już na mapie. Po zrobieniu tego powinien pojawić się przycisk 'Opcje' po prawej stronie. Wybieramy ten przycisk i robimy następujące czynności. - Szukamy pustego pola pod napisem Wert - Tam wpisujemy nazwę miejsca załadowania naszego autobusu Teraz finalnie przy ładowaniu gry - po skończeniu mapy - to miejsce powinno być dostępne do załadowania autobusu Mam nadzieję że pomogłem! Wszystkich serdecznie pozdrawiam
  10. @adampo Przesyłam większość plików o które prosiłeś. http://hostuje.net/file.php?id=7cc5895b008be7a31bcface2cc93426d
  11. @Michu_R500 Z plikami w archiwum postąp tak jak zostało to opisane w powyższej odpowiedzi http://hostuje.net/file.php?id=71981c66ba7dc065a82e7a74f4648a6f
  12. @up Foldery z archiwum wrzuć prosto do twojego folderu z OMSI i nadpisz jakiekolwiek istniejące pliki. http://hostuje.net/file.php?id=2521391db7bc798f4107e06af707ac89
  13. @up http://hostuje.net/file.php?id=bd5c9aa5cc58c9097aee050256133b20
  14. Autobusy w Toruniu 1924 – 1945 Pierwsze autobusy (Ford) pojawiły się w Toruniu 16 listopada 1924 roku i jeździły ze Starówki na dworzec kolejowy Toruń Główny. Rok później autobusy dojeżdżały do Podgórza i Jakubskiego Przedmieścia, jednak w 1925 zlikwidowano komunikację autobusową, gdyż była deficytowa. Reaktywowano ją podczas okupacji niemieckiej w 1940, obsługując połączenie dworca głównego z centrum miasta siłami 20 autobusów Graf Stift. (PRL) 1945 – 1989 Po wyzwoleniu miasta, komunikacja autobusowa nie działała wskutek zniszczeń lub ewakuacji taboru i reaktywowano ją w lutym 1946, na tej samej trasie co za okupacji. Używane były niemieckie autobusy i maszyny. Pierwszy nowy autobus sprowadzono w 1952, a na szerszą skalę zaczęto wymieniać tabor od 1955 na autobusy Star-52. Początkowo znaczenie autobusów w komunikacji miejskiej było znikome, ale pod koniec lat 60. rola rozbudowanych linii autobusowych zaczęła szybko rosnąc i od 1977 przewoziły więcej osób niż tramwaje, co utrzymywało się także w 1985. W 1980 r. Miejski przewoźnik posiadał głównie Berliety (32 szt.) i Autosany (38 szt.), podrzędnie także Jelcz R-50 (22 szt.), wszystkie starsze typy były już wycofane; zaś w 1985 pozostały wyłącznie Berliety. Po 1989 17 sierpnia 2005 roku nastąpiła realizacja zakupu autobusów niskopodłogowych (kupiono ich 10). Do 31 stycznia 2009 roku autobusy MZK dojeżdżały do kilku miejscowości gminy Lubicz (linie 23, 24, 25, 35, 37). Od 1 lutego 2009 wygasła umowa między MZK a gminą Lubicz. Obsługę linii podmiejskich (101, 102, 103) przejął Mobilis Sp. z o.o. Oddział Bydgoszcz. Ważną kwestią było zakupienie we wrześniu 2008 roku dwóch niskopodłogowych autobusów przegubowych MAN NG313 Lion's City G. Ostatni kremowo-czerwony Jelcz 120M numer taborowy #408 został wycofany z ruchu w marcu 2010 a sprzedany do Zęgwirtu na złomowisko w grudniu 2010 roku. Toruńskie autobusy dzisiaj i jutro Dzisiaj w Toruniu funkcjonują 42 linie autobusowe (w tym 4 nocne). Są one obsługiwane przez jednego przewoźnika – MZK Toruń Sp.z.o.o. Podczas prac na toruńskich torowiskach tramwajowych również kursują 4 zastępcze autobusowe linie – 50, 51, 52 i 53. W Toruniu można znaleźć 31 pętli autobusowych ; każda z nich ma swoje znaczenie dla mieszkańców miasta. Pętle te są następujące : Bielawy, Cmentarz Centralny, Czerniewice, Drwęca, Dworzec Główny, Dworzec Wschodni, Działki Rudak, Glinki, Kolankowskiego, Koniuchy (zajezdnia), Kopanino, Mazowiecka, Na Zapleczu, Nad Strugą, Odległa, Okólna, Uniwersytet, Olimpijska, Osiedle Leśne – Polana, Plac św. Katarzyny, Port Drzewny, Przy Lesie, Rubinkowo Centrum, Rubinkowo II, Rudak, Spacerowa, Szubińska, Wapienna, Wrzosowa, Wrzosy I i Plac Skalskiego. W Toruniu jeżdzą autobusy 3 marek – Jelcz, MAN, Solaris. W mieście dominują nowe, niskopodłogowe autobusy, lecz pojazdów starszego typu (Jelcz 120M i Jelcz M121M) też nie brakuję. Pojazdów marki MAN i Solaris jest 80 a Jelcz`ów cały czas 65. A więc podsumowując w Toruniu jeżdzą autobusy : Jelcz 120M, Jelcz M121M, Man Lion`s City NL 283, Man Lion`s City NL 263, Man Lion`s City NL 273, Man Lion`s City NG 313 (przegubowy), Solaris Urbino 12, Solaris Urbino 12 CNG, Solaris Urbino 18 i Solaris Urbino 8,6. Razem po Toruniu jeżdzą 3 sztuki autobusów przegubowych (2 MAN Lion`s City NG 313 i 1 Solaris Urbino 18). Ma się to jednak niebawem zmienić. Miasto planuje zakup 10 nowych U18 aby obsłużyć najruchliwsze linie w godzinach szczytu. Docelowo mają to być pojazdy z układem drzwi 2-2-2. Poza autobusami, planuje się również pod koniec bieżącego roku uruchomić nową linię 05 (nocną) i przedłużyć dwie linie (10 i 13) do planowanych pętli autousowych JAR ul.Watzenrodego (10) i Działki Rudak "Wisełka (13).
  15. Każdy z nas wie że mimo stosunkowo słabej grafiki, OMSI i OMSI2 są wymagające w stosunku do np. karty graficznej. Z tego też powodu, każdy twórca map stara się zoptymalizować swoje budynki aby były mniej "FPSo-żerne" i wymagające. Do początkujących, skieruję kilka rad dotyczących optymalizacji budynków i obiektów w grach OMSI i OMSI2. (1) Nie używanie jednolitych kolorów Mogłoby się wydawać że będzie odwrotnie, ale jednak nie. Używanie jednolitych kolorów na swoich obiektach zwiększa zużywaną ilość FPS-ów. Dlatego też, lepiej używać tak zwane gradienty czyli tekstura która różni się na całej powierzchni. Osoby które jednak posiadają zdjęcia z realu czy dobrej jakości zdjęcia z Google Maps Street View, powinny ów użyć iż są one kompletnie nie jednolite, z uwagi na różne cienie. (2) Plik .sco (2) Złożoność - ustawianie priorytetu dla budynków Przez wiele osób opcja nieużywana, jest ona jednak bardzo przydatna i potrzebna ! Jest to po angielsku funkcja 'Complexity' przy pomocy której jesteśmy w stanie ustawić priorytet dla ładowania budynków na naszej mapie. Jak to działa ? A no, dla każdego budynku możemy dodać priorytet ładowania poprzez zmienienie jednej liczby. Jest to bardzo ważne ponieważ jeśli budynek obciązą nasz grę to możemy ustalić następujące : kiedy taka sytuacja się nadarzy, jeśli taki budynek będzie miał niski priorytet to poprostu nie zostanie załadowany. Teraz powiem wam jak dodać taki priorytet. Najpierw musimy w naszym pliku .sco dodać tag [complexity]. Następnie dowiecie się co każda liczba ustala - za jaki poziom priorytetu jest ona odpowiedzialna. 0 bardzo ważny obiekt (skrzyżowanie, światła na skrzyżowaniu, budynki przy drodze) 1 ważny obiekt (wiaty przystankowe, mniejsze budynki) 2 normalny obiekt (mniej ważny - małe budynki, garaże, drzewa) 3 mało ważny obiekt (szczegóły - ławki, śmietniki, place zabaw) Jeśli na przykład wybiorę 1 (czyli ważny obiekt) jak mam to napisać ? O tak : [complexity] 1 Jak widać jest to bardzo proste. Iż jest to część pliku .sco, tą wartość możemy dodać lub zmienić przy każdym pobranym na naszym mapę obiekcie. (3) Niepotrzebne części budynku Jeśli macie jakieś zbędne, niepotrzebne elementy odstające od budynku, zbędne tekstury czy inne pierdoły postarajcie się je usunąć. Usprawni to działanie obiektu. Na dzisiaj to wszystko. Mam nadzieję że pomogłem. Dzięki i pozdrawiam