Lionsek

Użytkownicy
  • Zawartość

    108
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

13

O Lionsek

  • Tytuł
    Grafik amator

Kontakt

  • Strona WWW
    http://bluelines.c0.pl/

Pozostałe

  • Skąd
    Gdańsk
  • Ulubiony autobus
    Wszystkie MANy 3 i 4 generacji

Ostatnie wizyty

220 wyświetleń profilu
  1. Szkoda. Powiem tylko szkoda. Będzie brakowało przejrzystego i poukładanego, polskojęzycznego forum o OMSI. Jednak wydaje mi się, że to była jedna wielka manipulacja, żeby móc sprzedać forum bez wielkiego sprzeciwu ze strony użytkowników.
  2. Genialna robota chłopaki! Fenomenalne oteksturowanie, doskonała bryła, modele we wnętrzu i te kasowniki, piękne są! Nie mogę się doczekać. Oby tak dalej, gratuluję.
  3. Cześć. Jak wiadomo z ustaleń rady miasta wynika, że uwzględniono zakup nowych autobusów i to aż ok. 70 sztuk! Przetarg zostanie ogłoszony dopiero pod koniec bieżącego roku, ale jestem ciekaw waszych podejrzeń. Ja szczerze wierzę w MAN'a, w kryteriach na bank będzie silnik własnej produkcji (oczywiście unifikujący się z posiadanym taborem) oraz skrzynia ZF'a lub Voith'a. Już na tym etapie odpada Solaris (ze względu na brak swojego silnika), Mercedes (brak silnika E6 i w Conectach montują HP'ki) i Solbus. Jednak wydaje mi się, że dość spore szanse może mieć również SOR i Ikarus, oboje mają własne silniki i jestem pewien, że bez problemu wrzucą którąś ze skrzyń ww. producentów. Poza tym jest jeszcze Scania, choć wątpię w jej wygraną ze względu na brak jakiejkolwiek unifikacji części a ceną na pewno nie nadrobią. A wy, co sądzicie?
  4. Ofertę FG uzupełnił zapowiadany wcześniej miejski autobus niskiej klasy budżetowej. Jego cena w 12 metrowej wersji podstawowej to około 600 tysięcy złotych. Zoptymalizowano również koszty produkcji i eksploatacji do minimum. W wieży stoi własnej produkcji silnik 6.3 GME276VI V6 (rzędowy, 6-cylindrowy, turbodoładowany z Common Rail).
  5. Nie wiem, czy mogę się określić jako profesjonalistę ale raz się żyje. Jak coś - proszę bić "nagrodami". A zatem prezentuję wozy z serii Explorer. Jest to gama flagowych autobusów w ofercie, wyposażonych w hydropneumatyczne zawieszenie oraz nadwozie wykonane częściowo z karbotanium. To natomiast nowy produkt. Tramwaje serii Passion będą ciekawą alternatywą dla miast poszukujących wagonów tramwajowych których eksploatacja ma być jak najbardziej oszczędna. Wyposażono je w wózki skrętne EasyFlex™ dzięki czemu nie działają destrukcyjnie na torowiska i wpływają na lepsze właściwości biegowe tramwaju. Poza tym postanowiono o zastosowaniu krótkich zwisów które w najwyższym stopniu wydłużą żywotność pojazdów. Możliwa jest jednak szeroka personalizacja układu zwisów dzięki czemu można zastosować podwójne drzwi na skrajach pojazdów. Jednak to nie sprawiło, że tramwaje wyglądają jakkolwiek nudno czy starodawnie. Zastosowano prostą acz ponadczasową bryłę oraz oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne LED. Poza tym osłony wózków są wykonane z lakierowanych włókien szklanych, co sprawia, że ich produkcja jak i wymiana jest znacznie tańsza od standardowych. Poza tym zastosowano szerokie drzwi i niską podłogę oraz zmaksymalizowano ilość miejsc z poziomu podłogi (za sprawą technologii EasyFlex™). Dzięki tym względom pojazdy te są przystosowane do ponadprzeciętnych potoków pasażerskich. Myślę też, że mogę wspomnieć o przyszłości. Koncern Fabkol-Galant planuje ograniczyć paletę modelową do trzech modeli autobusów miejskich, jednego podmiejskiego i dwóch dalekobieżnych oraz trzech modeli tramwajów. Jednak na każdym z rynków, poza Drwinowskim, będą dostępne dwa modele autobusów miejskich. Takowa decyzja została spowodowana ze względu na dużą wewnętrzną konkurencję. Takie kroki pozwolą na ujednolicenie jednostek produkcyjnych oraz na zmniejszenie ilości pracowników polifunkcyjnych. Decyzją zarządu w najbliższym czasie zakończy się produkcja modeli Go!, Utilitaire, Soul i Croiseur. W miejsce wspomnianych wcześniej autobusów pojawi się nowy model stricte ekonomiczny, miejsce flagowej serii zajmie gama modelu Explorer. Natomiast jako następce tramwajów Croiseur uważany będzie prezentowany wyżej Passion. Poza tym swojego następcy doczeka się model Piccolo ponieważ jako jedyny korzysta z dedykowanej platformy podwozia, nowy zaś będzie bazował na nowej - tak jak Explorer - SBS3™ która posiada bardzo szeroki zakres personalizacji długości oraz szerokości. Dodatkowo w następcy Piccolo pojawi się najprawdopodobniej niska podłoga w całym przedziale pasażerskim. Pozwoli na to nowa jednostka napędowa opracowana specjalnie dla tego modelu. W kwestii silników FG będzie się rozwijało prężnie. Planowane jest rozszerzenie zakresu gamy na samochody ciężarowe oraz osobowe. W ten segment również sam koncern niedługo będzie celował. Ostatnio mówiono również o gamie autobusów podmiejskich która miałaby załatać dziurę segmentową w ofercie - takie pojazdy pojawią się w II kwartale bieżącego roku. Podjęto również współpracę strategiczną w zakresie silników oraz technologii zagospodarowania przestrzeni pasażerskiej z koncernami Sonreir i DTeam. W przyszłości koncern również planuje powrót do produkcji systemów informacji pasażerskiej z nową, szeroką paletą produktów. Wyjaśniając kwestię dostępności modeli na rynku Drwinowskim - będą tutaj dostępne wszystkie modele oferowane przez koncern na całym świecie ze względu na serce produkcji. 5/6 fabryk koncernu znajduje się na terenie wspomnianego wcześniej kraju. Jedyna znajdująca się poza jego granicami to ośrodek produkcyjny w Polsce, w Gdańsku.
  6. Witajcie! Otóż chciałbym się z Wami podzielić nowym przedsięwzięciem, jakim jest galeria screenów z OMSI na Facebooku. Zapraszam do odwiedzin! (kliknij na obrazek aby przejść do strony) Jeżeli również chcecie dzielić się screenami w owej galerii zapraszam do kontaktu PW bądź GG.
  7. Freyfurt.
  8. Mnie tam się podoba i to bardzo! Według mnie to jest mapa która nie ma może stricte polskiego klimatu ale swój własny. Bądź co bądź prezentuje się ciekawie. Czekam na postęp prac.
  9. Dołożę się ile mogę. Mój zasięg to od 20 do 40 złotych. Zróbmy co możemy.
  10. Spokojna sobota.
  11. Jednego wieczoru zrobione 52 kilometry ^^.
  12. Już parę miesięcy temu powstał model Esemplare, który zdążył już przejść liftig: A tutaj nówki: Nowa seria autobusów miejskich, oparta na modułowej konstrukcji SBS2™: Tutaj nowa seria tramwajów wysokiej jakości, z wózkami wykonanymi w technologii EasyFlex™*: Z kolei to seria stricte budżetowa, o czym świadczy chociaż sposób montażu szyb: * Technologia EasyFlex™ to opracowana od podstaw i opatentowana przez koncern FG technologia mocowań wózków skrętnych wahaczami do podłogi, bez konieczności podwyższania podestem. Polega na specjalnym wyprofilowaniu podwyższeń podłogi przy burtach pojazdu, oraz przymocowaniu osobno każdej osi (lub Koła za pomocą wysięgnika i wahacza) do czopu skrętu. Tramwaj osiaga lepsze właściwości biegowe, między innymi lepiej wchodzi w zakręty i ma spokojniejszy bieg. Dodatkowo, klient może zamówić system automatycznej diagnostyki zużycia, oraz geometrii zestawów kołowych w wózku.
  13. Już parę miesięcy temu powstał model Esemplare, który zdążył już przejść liftig: A tutaj nówki: Nowa seria autobusów miejskich, oparta na modułowej konstrukcji SBS2™: Tutaj nowa seria tramwajów wysokiej jakości, z wózkami wykonanymi w technologii EasyFlex™*: Z kolei to seria stricte budżetowa, o czym świadczy chociaż sposób montażu szyb: * Technologia EasyFlex™ to opracowana od podstaw i opatentowana przez koncern FG technologia mocowań wózków skrętnych wahaczami do podłogi, bez konieczności podwyższania podestem. Polega na specjalnym wyprofilowaniu podwyższeń podłogi przy burtach pojazdu, oraz przymocowaniu osobno każdej osi (lub Koła za pomocą wysięgnika i wahacza) do czopu skrętu. Tramwaj osiaga lepsze właściwości biegowe, między innymi lepiej wchodzi w zakręty i ma spokojniejszy bieg. Dodatkowo, klient może zamówić system automatycznej diagnostyki zużycia, oraz geometrii zestawów kołowych w wózku.
  14. Niesamowity klimat PRL'u...
  15. Drodzy gracze, może znów powtórzymy wspólną jazdę?