M4th30

Użytkownicy
  • Zawartość

    26
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana M4th30 w Rankingu w dniu 11 Listopad

M4th30 posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

7

1 obserwujący

O M4th30

  • Tytuł
    Początkujący Lakiernik
  • Urodziny 20 Styczeń

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Ciechanów
  • Zainteresowania
    Komunikacja Miejska, Kolej, Informatyka

Pozostałe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Youtube
    OMSI-PL
  • Skąd
    Ciechanów
  • Ulubiony pojazd
    Autosan SanCity M09LE

Ostatnie wizyty

180 wyświetleń profilu
  1. Jakim pojazdem jedziesz? Bo może być tak, że od pojazdu zależy, ale nie jestem pewien
  2. Dzięki
  3. Mam nadzieję, że wydasz mapę jak najszybciej bo zapowiada się ciekawie
  4. Poproś o pliki w odpowiednim temacie. @JSS do przeniesienia
  5. 40-389 tutaj masz informacje czego ci jest brak. Widzę, że bardzo dużo plików. Postaraj się wgrać jeszcze raz mapę i sprobój zagrać, jak to nie pomoże poproś w odpowiednim dziale o pliki
  6. @moler6662 czy aktywowałeś dodatek?
  7. Forum liczy już 51600 użytkowników! 51600 użytkownikiem jest - @rolpin11 witamy! 

  8. Witajcie! 

    Chciałbym bardzo ożywić stronę na Facebooku tego Forum jak i kanał. Podawaj ie pomysły pod tym jak uzyskam zgodę od @OmniWin co można by zrobić, żeby ulepszyć stronę i kanał. 

  9. ciechanów

    Dłuższy czas się nie odzywałem. Udało mi się pozyskać link do podkładów i zacząłem po raz kolejny robić mapę. Kilka screenów z drogi wojewódzkiej Nawet Jelcz M081MB pojawił się na testach! Niedługo będzie jeździł w malowaniu Ciechanowskim
  10. vfirma

    vZKM Ciechanów | OMSI-PL Pierwsza vFirma forum OMSI-PL. Ze względu na to, z mapa Ciechanowa jest w budowie to kursy będą przeprowadzane na mapie Projekt Szczecin. Planuję wydanie mapy do końca tego roku. Wtedy zaczniemy kursy na początek fikcyjnym taborem, a po stworzeniu pojazdów Ciechanowskich wtedy będzie realny tabór. Jeżeli zastanawiasz się czy dołączyć do vFirmy, z chęcią ciebie przyjmiemy! Grafik będzie dopasowany do dni, w których możesz wykonywać kursy. Ilość wykonanych kursów zależy od ciebie! Na koniec w ciągu 1 dnia trzeba złożyć raport na mail: vztm.omsipl@gmail.com. Będziemy starać się odpowiadać na maile w ciągu 2 dni. Za raport każdy dostaje punkty. Punktacja: 10 pkt – wykonanie kursów 6 pkt – przyjazd na przystanek końcowy punktualnie (do 2 min) 5 pkt – przyjazd na przystanek końcowy ze spóźnieniem 3 min i więcej 12 pkt – złożenie raportu na czas Zapraszamy! Dyrektor vZKM
  11. Witam serdecznie wszystkich użytkowników tego Forum! Ze względu, że niektóre osoby mają problemy przy robieniu map postanowiłem opisać w tym temacie Tworzenie oraz używanie kostek AI. Dla początkujących mapperów kostki AI są czymś nowym. Takie kostki ułatwiają tworzenie skrzyżowań. Przejdźmy więc do sedna: Jak utworzyć kostkę AI? Krok 1. Przygotowałem specjalnie dla was w stanie początkowym kostkę AI. Możecie ją pobrać klikając w ten link -> POBIERZ. Wypakowujemy do folderu Sceneryobjects. Zaczynamy od zobaczenia kostki AI w programie - OmsiObjEditP. Znajdziemy go w folderze SDK mieszczącym się w głównym folderze OMSI. Jak program się uruchomi klikamy na Object w lewym górnym rogu i wybieramy Load. W tym przypadku wybieramy folder z naszą kostką, czyli - Kostka AI, a w nim plik - Kostka AI. Jak pokaże nam się kostka to możemy zamknąć program. Jeżeli kostka się nie pojawi proszę pisać przez prwyatną wiadomość to pomogę Krok 2. Otwieramy plik - Kostka AI, za pomocą notatnika. Powinno nam się coś takiego jak na screenie niżej pojawić: Objaśnienia: [friendlyname] - Nazwa widoczna w edytorze [groups] - Liczba zaraz po groups ile ma folderów widocznych w OMSI np.: [traffic_light] - nazwa świateł, dzięki którym możemy zaprogramować poprawnie światła np.: Prosto [traffic_lights_group] - czas łączny trwania świateł [pharse] - rodzaj światła oraz ich rodzaje: 0 - czerwone (nie dodajemy przy pierwszym świetle) 3 - żółte (nie dodajemy przy sygnalizacji dla pieszych) 6 - zielone 9 - żółte (nie dodajemy przy sygnalizacji dla pieszych) UWAGA! Informacja przed 3 krokiem! Nigdy nie piszemy czasu w minutach! 13 cyfr po przecinkach oznacza kolejne części sekundy! Krok 3. Czas wziąć się za zaprogramowanie naszej sygnalizacji. Zaczynamy od ustalenia łącznej sumy czasów. Ja na potrzebę poradnika wybrałem 60 sekund, czyli 1 minuta. Informacja dot. czasu: Nie trzeba pisać 13 zer po kropce, której też nie trzeba pisać. Sam Edytor to uzupełni, a czas będzie identycznie taki sam. Bierzemy się za uzupełnienie pozostałych pól. Pod [traffic_light] wpisujemy Main, co oznacza, że światła będą tak świecić wg. przypisanego czasu przy Main (onacza - główna droga). Żeby się zmieścić w tym czasie wpisujemy pod (liczba oznacza czas w sekundach) : 3 - 2 (OBOWIĄZKOWO! Nie może być tu innej wartości!) 6 - 25 9 - 3 (OBOWIĄZKOWO! Nie może być tu innej wartości!) 0 - 30 Kolejny [traffic_light] to Side. Oznacza to, że wyjazdy z bocznych uliczek na główną. Czas, który wpisujemy: 0 - 30 3 - 2 6 - 25 9 - 3 Teraz zajmiemy się sygnalizacją dla pieszych. W tym przypadku wpisujemy pod [traffic_light] Piesi_Main (główna droga). Tutaj będą te światła zielone podczas, gdy na bocznych ulicach będzie zielone. Czas, który wpisujemy: 0 - 32 6 - 28 Kolejny [traffic_light] to Piesi_Side. Czas, który pisujemy: 0 - 2 6 - 28 0 - 32 Oto co powinniśmy uzyskać: Krok 4. Dodawanie ścieżek AI w OmsiObjEditP. Teraz zajmiemy się za ścieżki AI przy kostce AI. Uruchamiamy OmsiObjEditP z folderu SDK, znajdującego się w głównym folderze z OMSI. Wczytujemy kostkę. To co nam się powinno pojawić: Teraz dodajemy ścieżkę AI poprzez wciśnięcie: Create new Path. Pojawi się nam ścieżka AI: Teraz musimy odpowiednio edytować.Wartość Length zmieniamy z 10.000 na 2.000. Nasza ścieżka AI zmiejszy się do 2 m. Teraz wybieramy Blinker - Straight. Następnie nasze światło, czyli w tym przypadku - Traffic Ligts: Main. Nasza kostka jest gotowa! Teraz zapiszmy ją. Jeżeli pojawi się dodatkowy plik w folderze z kostką, NIE USUWAJCIE! Później kostka nie będzie działać. Teraz odpalamy Edytor, wybieramy naszą mapę, wybieramy objekt, wczytujemy go. Mam nadzieję, że komuś pomogłem . Jeżeli macie jakieś pytania to piszcie pod postem postaram się pomóc .
  12. Postaraj się otworzyć jedno ze skrzyżowań za pomocą notatnika i tam masz jak jest zaprogramowana sygnalizacja świetlna
  13. Jak na razie dużo brakuje na tej mapie. Jest tylko jeden pas asfaltu. Jeżeli będziesz potrzebował pomocy przy mapie pisz do mnie😉
  14. ciechanów

    Ok, wiesz, że ja zaczynam dopiero
  15. UWAGA! Szperając po internecie natknąłem się na aktywny link do podkładów! Daję wam go! Łapcie!