M4th30

Użytkownicy
  • Zawartość

    17
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana M4th30 w Rankingu w dniu 11 Listopad

M4th30 posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

6

1 obserwujący

O M4th30

  • Tytuł
    Początkujący Lakiernik
  • Urodziny 20 Styczeń

Informacje o profilu

  • Lokalizacja
    Ciechanów

Pozostałe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Youtube
    OMSI-PL
  • Skąd
    Ciechanów
  • Ulubiony pojazd
    Autosan SanCity M09LE

Ostatnie wizyty

142 wyświetleń profilu
  1. vfirma

    vZKM Ciechanów | OMSI-PL Pierwsza vFirma forum OMSI-PL. Ze względu na to, z mapa Ciechanowa jest w budowie to kursy będą przeprowadzane na mapie Projekt Szczecin. Planuję wydanie mapy do końca tego roku. Wtedy zaczniemy kursy na początek fikcyjnym taborem, a po stworzeniu pojazdów Ciechanowskich wtedy będzie realny tabór. Jeżeli zastanawiasz się czy dołączyć do vFirmy, z chęcią ciebie przyjmiemy! Grafik będzie dopasowany do dni, w których możesz wykonywać kursy. Ilość wykonanych kursów zależy od ciebie! Na koniec w ciągu 1 dnia trzeba złożyć raport na mail: vztm.omsipl@gmail.com. Będziemy starać się odpowiadać na maile w ciągu 2 dni. Za raport każdy dostaje punkty. Punktacja: 10 pkt – wykonanie kursów 6 pkt – przyjazd na przystanek końcowy punktualnie (do 2 min) 5 pkt – przyjazd na przystanek końcowy ze spóźnieniem 3 min i więcej 12 pkt – złożenie raportu na czas Zapraszamy! Dyrektor vZKM
  2. Witam serdecznie wszystkich użytkowników tego Forum! Ze względu, że niektóre osoby mają problemy przy robieniu map postanowiłem opisać w tym temacie Tworzenie oraz używanie kostek AI. Dla początkujących mapperów kostki AI są czymś nowym. Takie kostki ułatwiają tworzenie skrzyżowań. Przejdźmy więc do sedna: Jak utworzyć kostkę AI? Krok 1. Przygotowałem specjalnie dla was w stanie początkowym kostkę AI. Możecie ją pobrać klikając w ten link -> POBIERZ. Wypakowujemy do folderu Sceneryobjects. Zaczynamy od zobaczenia kostki AI w programie - OmsiObjEditP. Znajdziemy go w folderze SDK mieszczącym się w głównym folderze OMSI. Jak program się uruchomi klikamy na Object w lewym górnym rogu i wybieramy Load. W tym przypadku wybieramy folder z naszą kostką, czyli - Kostka AI, a w nim plik - Kostka AI. Jak pokaże nam się kostka to możemy zamknąć program. Jeżeli kostka się nie pojawi proszę pisać przez prwyatną wiadomość to pomogę Krok 2. Otwieramy plik - Kostka AI, za pomocą notatnika. Powinno nam się coś takiego jak na screenie niżej pojawić: Objaśnienia: [friendlyname] - Nazwa widoczna w edytorze [groups] - Liczba zaraz po groups ile ma folderów widocznych w OMSI np.: [traffic_light] - nazwa świateł, dzięki którym możemy zaprogramować poprawnie światła np.: Prosto [traffic_lights_group] - czas łączny trwania świateł [pharse] - rodzaj światła oraz ich rodzaje: 0 - czerwone (nie dodajemy przy pierwszym świetle) 3 - żółte (nie dodajemy przy sygnalizacji dla pieszych) 6 - zielone 9 - żółte (nie dodajemy przy sygnalizacji dla pieszych) UWAGA! Informacja przed 3 krokiem! Nigdy nie piszemy czasu w minutach! 13 cyfr po przecinkach oznacza kolejne części sekundy! Krok 3. Czas wziąć się za zaprogramowanie naszej sygnalizacji. Zaczynamy od ustalenia łącznej sumy czasów. Ja na potrzebę poradnika wybrałem 60 sekund, czyli 1 minuta. Informacja dot. czasu: Nie trzeba pisać 13 zer po kropce, której też nie trzeba pisać. Sam Edytor to uzupełni, a czas będzie identycznie taki sam. Bierzemy się za uzupełnienie pozostałych pól. Pod [traffic_light] wpisujemy Main, co oznacza, że światła będą tak świecić wg. przypisanego czasu przy Main (onacza - główna droga). Żeby się zmieścić w tym czasie wpisujemy pod (liczba oznacza czas w sekundach) : 3 - 2 (OBOWIĄZKOWO! Nie może być tu innej wartości!) 6 - 25 9 - 3 (OBOWIĄZKOWO! Nie może być tu innej wartości!) 0 - 30 Kolejny [traffic_light] to Side. Oznacza to, że wyjazdy z bocznych uliczek na główną. Czas, który wpisujemy: 0 - 30 3 - 2 6 - 25 9 - 3 Teraz zajmiemy się sygnalizacją dla pieszych. W tym przypadku wpisujemy pod [traffic_light] Piesi_Main (główna droga). Tutaj będą te światła zielone podczas, gdy na bocznych ulicach będzie zielone. Czas, który wpisujemy: 0 - 32 6 - 28 Kolejny [traffic_light] to Piesi_Side. Czas, który pisujemy: 0 - 2 6 - 28 0 - 32 Oto co powinniśmy uzyskać: Krok 4. Dodawanie ścieżek AI w OmsiObjEditP. Teraz zajmiemy się za ścieżki AI przy kostce AI. Uruchamiamy OmsiObjEditP z folderu SDK, znajdującego się w głównym folderze z OMSI. Wczytujemy kostkę. To co nam się powinno pojawić: Teraz dodajemy ścieżkę AI poprzez wciśnięcie: Create new Path. Pojawi się nam ścieżka AI: Teraz musimy odpowiednio edytować.Wartość Length zmieniamy z 10.000 na 2.000. Nasza ścieżka AI zmiejszy się do 2 m. Teraz wybieramy Blinker - Straight. Następnie nasze światło, czyli w tym przypadku - Traffic Ligts: Main. Nasza kostka jest gotowa! Teraz zapiszmy ją. Jeżeli pojawi się dodatkowy plik w folderze z kostką, NIE USUWAJCIE! Później kostka nie będzie działać. Teraz odpalamy Edytor, wybieramy naszą mapę, wybieramy objekt, wczytujemy go. Mam nadzieję, że komuś pomogłem . Jeżeli macie jakieś pytania to piszcie pod postem postaram się pomóc .
  3. Postaraj się otworzyć jedno ze skrzyżowań za pomocą notatnika i tam masz jak jest zaprogramowana sygnalizacja świetlna
  4. Jak na razie dużo brakuje na tej mapie. Jest tylko jeden pas asfaltu. Jeżeli będziesz potrzebował pomocy przy mapie pisz do mnie😉
  5. Ok, wiesz, że ja zaczynam dopiero
  6. UWAGA! Szperając po internecie natknąłem się na aktywny link do podkładów! Daję wam go! Łapcie!
  7. Z pracami znajduję się na ulicy Batalionów Chłopskich. Udaje mi się powoli odwzorowywać teren na osiedlu Aleksandrówka II. Postawione zostały drzewa, wydłużona ulica. Mam problem z budynkiem. Zostanie też odwzorowany dawny cmentarz żydowski. Wiem, że mapa może mi nie wychodzić ze względu na to, że jestem początkujący z edytorem .Oto screeny z postępu prac: Widok od strony ulicy Pułtuskiej, po prawej stronie będą pozostałości cmentarza żydowskiego: , Widok w kierunku ulicy Pułtuskiej:
  8. Bardzo fajna mapka. Screeny bardzo fajne. Mam nadzieję, że mapa się rozwija i zostanie wydana. Jeżeli potrzebujesz pomocy z dedykami pisz do mnie
  9. Brakuje ci plików do mapy Poproś kogoś o brakujące pliki w tym dziale -> KLIK! A brakuje ci: 30er_reihensiedlung01.bmp SD_Rad_v.bmp reifen.bmp path_car_1.bmp texture.tga Snow_1.bmp.001 Buse_15x6.oft text.bmp Nie mam do końca pewności, że tych plików ci brakuje. Jeżeli posiadasz maptools to wybierz plik z mapą i go przeskanuj Jeżli nie posiadasz, tutaj link do postu w którym jest mowa o maptools -> KLIK! Mam nadzieję, ze pomogłem
  10. Witam, Chciałem zaprezentować swój projekt do OMSI2 czyli mapę/projekt Ciechanów. Wiem, że jest dużo prac nad tą mapą. Jak na razie chcę ukończyć drogi, później zacznę stawiać drzewa, znaki, krawężniki, chodniki, pasy, budynki. Wiem, że na screenach można zobaczyć drzewa oraz zaparkowane samochody, ponieważ chciałem przetestować jak to będzie wyglądało. Pisałem do prezydenta z prośbą o dotację na ten projekt, mam nadzieję, że się zgodzi. Więcej informacji już wkrótce... Oto screeny: Skrzyżowanie ulic Pułtuskiej oraz Powstańców Wielkopolskich Zatoczka autobusowa na ulicy Powstańców Wielkopolskich: Wygląd ulicy Powstańców Wielkopolskich z widoku kierowcy Parking przy Centrum Handlowym Panorama oraz skrzyżowanie Pułtuskiej z Powstańców Wielkopolskich Skrzyżowanie ulic Pułtuskiej oraz Batalionów Chłopskich na osiedlu Aleksandrówka
  11. Czy ktoś może wie czy jakiś link do podkładów działa bo wygląda na to że chyba wszystkie wygasły.