Sefcia

[KANDYDATURA] Projekt Szczecin 4.0 - recenzja

14 postów w tym temacie

87004788472519442123.jpg

W środę, 26 lutego 2014 roku internet posilił się o kolejną, czwartą już wersję mapy Szczecina. Jej poprzedniczka oznaczona numerem 3.10 dedykowana była pod pierwszą wersję symulatora. Szczecin w wersji czwartej doczekał się innowacyjnej zmiany - przeniesienie symulacji na oblicza OMSI 2.

W recenzji chciałem pokrótce streścić moje odczucia związane z tym projektem, jego wady, zalety oraz zmiany wizualne - zapraszam do lektury.

10987204619271596448.jpg

Pierwszą i jedną z najważniejszych zmian jest zasilenie mapy w dwie nowe linie - 58 (Gocław-Stocznia Szczecińska) oraz 63 (Kołątaja-Skolwin). Linie 58 charakteryzuje 13 kilometrowa trasa przez malownicze tereny północnego Szczecina z licznymi wzniesieniami, stromymi zjazdami oraz przejazdami kolejowymi. 63 to jedna z najdłuższych tras w Szczecinie o długości około 18 kilometrów. Walorami zbliżona jest do linii 58 - wzniesienia, strome zjazdy, przejazdy kolejowe i ciasne zakręty.

Kolejną innowacją jest stworzenie nowych linii kierowanych przez AI. Zobaczymy na nich między innymi linie A, B, 51, 53, 60, 69, 78, 101 czy 107. Listę AI zasilił także ruch szynowy w postaci tramwajów oraz pociągów. Na torowiskach zobaczymy 1, 2, 3, 4, 5, 6, 11 czy 12. Z kolei zamknięte rogatki kolejowe mijać będą pokaźne cysterny paliwowe.

Czwarta wersja Szczecina doczekała się też licznych zmian kosmetycznych. Mowa tutaj o nowych obiektach dedykowanych prosto dla owej mapy, urozmaiceniu scenerii w liczne detale, dodanie znaków kierunkowych nad sygnalizatorami ruchu drogowego czy wzbogacenie jezdni w łaty drogowe. Dla stałych bywalców nowością okaże się także rondo w Warszewie, które jest nie lada wyzwaniem do pokonania bez najazdu na wysepkę.

Przebudowane zostało Rondo Sybiraków, a wraz z nim zespół przystankowy Niemcewicza. Od tej pory jest to przystanek nie tylko dla linii nocnej 522, ale wszystkich linii dziennych, które kursują w kierunku Warszewa, Skolwina czy pętli Kormoranów.

Jeżeli jesteśmy w okolicach Ronda Sybiraków warto wspomnieć, że modyfikacji uległa także pętla Kołątaja. Została poszerzona, na nowo wymodelowana przez co daje większe pole do manewrów.

Autor stworzył trzy pliki ailist.cfg dzięki którym możemy zdecydować, czy na naszych ulicach chcemy zobaczyć przeguby, czy może poczciwe piętrusy.

24769645229567282726.jpg

Optymalizacja to stały punkt zaczepienia każdego gracza. W OMSI jest to niezmiernie ważne ze względu na jakość i komfort prowadzonej sytuacji.

Na własny przykładzie mogę stwierdzić, iż Szczecin 4,0 należy do tej środkowej półki między dobrą, a przeciętną. Wnioskuje to po licznych godzinach najazdu na wersji 3.10. Oczywiste jest, że osoby z mocnym sprzętem różnicy nie odczują. Jednak ja notuje spadki FPS-ów w miejscach, które dotąd nie sprawiały mi problemu tj. pętla Kołątaja czy skrzyżowanie Komuny Paryskiej. Najwięcej problemu mogą sprawiać okolice Stoczni Szczecińskiej - Plac Matki Teresy oraz Emilii Plater.

Wiadome jest, że wszystko warunkuje jakość ustawień graficznych oraz specyfikacja komputera. Nie mniej jednak w moim odczuciu jest troszkę gorzej.

66769276384720319053.jpg

Każdy produkt ma swoje mocne i słabsze strony. Adekwatnie jest w Projekcie Szczecin. Zacznę od plusów:


  • dwie nowe linie - 58; 63,
  • dedykowane obiekty,
  • realne rozkłady linii AI,
  • ruch tramwajowy i kolejowy,
  • ciekawe ailist.cfg,
  • powiększenie pętli Kołątaja,
  • dodatki kosmetyczne w scenerii,

Przedstawiłem mocne strony projektu, teraz chciałbym wymienić to, co nie przypadło mi do gustu. Minusy:


  • przeciętna optymalizacja,
  • błędy pojazdów AI,
  • źle zdefiniowana ścieżka ruchu pojazdów na rondzie w Warszewie,
  • blokowanie ruchu przez autobusy,
  • sznury ciężarówek,

71191135566737037264.jpg

Reasumując - Projekt Szczecin 4.0 to dobra mapa. Podkreśla to jej specyficzny klimat, dedykowane obiekty, zróżnicowany poziom trudności jazdy, 7 aktywnych linii jezdnych oraz wzbogacenie o ruch szynowy. Zapewne na długo pozostanie w zakładce ulubionych map przez większość wirtualnych kierowców.

Garść minusów, które wymieniłem powyżej nie dyskfalifikuje jej z czołówki Polskich map. Miejmy nadzieje, że autor wyda łatkę poprawiającą niedoskonałości i będziemy mogli w pełni cieszyć się komfortem jazdy po wirtualnym Szczecinie :)

Sefcia, 01.03.2014

W MOJEJ RECENZJI NIE CHCĘ NIKOMU NARZUCIĆ MOJEGO ZDANIA. SĄ TO TYLKO I WYŁĄCZNIE MOJE PRZEMYŚLENIA ORAZ OBSERWACJE ZWIĄZANE Z MAPĄ.

[mod]drobna edycja[/mod]

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Panie, to jest ŚWIETNE :D Sądzę, że to pewna kandydatura ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mi również się bardzo podoba. Widać, że postarałeś się przy tworzeniu, czego rezultatem jest świetny efekt końcowy artykułu.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie rewelacja. Pewniak do objęcia funkcji :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Miło mi, że się Wam podoba 8)

jss2008 - dzięki za poprawkę, rzeczywiście brzmi lepiej :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

4x TAK xD Chyba przyjęte, zależy od adminów xD

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co prawda żaden ze mnie ekspert, ale wydaje i się, że gdy piszemy "Na torowiskach zobaczymy 1, 2, 3, 4, 5, 6, 11 czy 12", czyli kiedy wymieniamy wszystkie linie, to nie stosujemy tego "czy" na końcu :P Poza tym cud malina ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem zdania,że takich recenzji na temat map powinno być więcej. Ta recenzja zasługuje na ZŁOTY medal :). Przedstawiona jasno,przejrzyście i konkretnie. Ale oczywiście każdy ma własne zdanie, co nie zmienia faktu że takie podsumowanie mapy aż miło się czyta . Ja nie mam żadnych zastrzeżeń i śmiało kolega " Sefcia " zasługuje na miano REDAKTORA. Gratuluję odwagi podjęcia się tak rewelacyjnej recenzji. Pozdrawiam

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Świetnie! Szczerze mówiąc po nazwie tematu- "Recenzja projektu Szczecin" nie spodziewałem takich fajerwerków. Bo nie oszukujmy się

Szczecin jest znany i lubiany, ale mimo to udowodniłeś że recenzowanie go ma sens!

Gratuluję i jestem na tak!

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem krótko - jestem na tak.

Również tak jak w przypadku użytkownika Lionsek - zgłoś się do mańka z prośbą o nadanie rangi i utworzenie konta na portalu.

Pozdrawiam ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja też oczywiście jestem na tak, bardzo, bardzo fajnie wyszło :D

Pozdrawiam, KMSzczecin

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem krótko - jestem na tak.

Również tak jak w przypadku użytkownika Lionsek - zgłoś się do mańka z prośbą o nadanie rangi i utworzenie konta na portalu.

Pozdrawiam ;)

Już to przed południem uczyniłem i artykuł wylądował na portalu.

Pozdro

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.