Gość Heir

Gdynia - Linia 050 (mmiki26, Heir, Cristian Skytter)

141 postów w tym temacie

17889557490053043524.jpg

Witam Was ponownie!

Minął już jakiś czas od wydania mojego projektu, nad którym zakończyłem pracę i pojawiła się wspaniała możliwość współpracy mojej osoby i Cristiana Skytter'a z użytkownikiem mmiki26. Szybko więc połączyliśmy siły i zaczęliśmy pracę nad realną mapą Gdyni.

Staramy się zmaksymalizować nasze obecne umiejętności, aby mapa miała niesamowity klimat i była wręcz identyczna na możliwości gry. Na początku warto nadmienić, że mmiki26 zamierza wykonać wszystkie budynki samodzielnie przez co mapa będzie głównie składała się z obiektów dedykowanych. Wszelkie elementy pomniejsze są również w większości wykonywane przez niego. Dzięki temu możemy oddać pełen realizm danego miejsca i zaoszczędzić dość sporą liczbę FPS'ów, gdyż z tego słynnie mmiki26;).

Moim zadaniem na mapie jest oczywiście nałożenie chodników, dróg i stworzenie podstawowego ruchu AI, a także poprawne zagospodarowanie obiektów wykonanych przez mmikiego i tych zwykłych również:D. Liniami i konfiguracją AI zajmie się w swoim czasie Cristian tak jak to miało miejsce przy poprzednim projekcie. Jego zadaniem będzie również współpraca z ZKM Gdynia, które to ma umożliwić dostęp do prawdziwego rozkładu linii 050 i innych dla przyszłego rozwoju.

Warto dodać, że z obecnymi umiejętnościami i zasadami wykonywania projektu mapa powinna być jedną z najlżejszych dostępnych projektów.

Ze względu na specyficzną pracę możecie dostrzec brak elementów, które na pewno się pojawią w odpowiednim czasie. Ci, którzy uważają, że przyszliśmy z wątkiem bardzo szybko to będą mieli rację, ale chcemy się dzielić z Wami naszą pracą, gdyż bardzo wątpliwym jest, że projekt spocznie niedokończony.

Aby nie wyszedł nam esej kończę informację i oto kilka zdjęć (po prawej stronie realne miejsce zaczerpnięte ze Street View):

37801536780495150676.jpg

67721804218873538329.jpg

82932717600588095873.jpg

74911283060131590616.jpg

82551323590615111732.jpg

1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co tu dużo mówić. REWELACJA !! Poziom zaprezentowany na screenach jest niebywale wysoki, a to za przyczyną dedykowanych obiektów. Mapa pod tym względem porównywalna będzie do Hamburga. Wszystko wygląda genialnie, podobieństwo 100%. Zakładam, że gdyby OMSI miało lepszą grafikę, to trudnością byłoby odróżnienie realnych zdjęć od tych z OMSI. Klimat mapy jest bardzo odczuwalny. Jeżeli faktycznie mmikiemu będzie się chciało modelować wszystkie obiekty to zakładam, że mapa będzie ultra lekka no i oczywiście będą świetne widoki. Oprócz tego będzie skąd brać obiekty do map ( :E ) Patrząc na autorów mapy i ich wiedzę nt. OMSI, oraz osiągnięcia w tej grze jestem spokojny, że projekt dobrnie do końca. Z tego co widziałem wcześniej mapa jest robiona tylko pod OMSI 2 ? Patrząc na screeny zastanawiam się, czy mapa będzie płatna? Znając Was to pewnie nie, ale pytam, żeby inni potem nie musieli. No to co. Powodzenia w pracach, życzę dużo wytrwałości i nie pękania przy trudnych odcinkach. Życzyłbym sobie takiego poziomu do końca i wierzę, że mi go zapewnicie. Pozdrawiam, Kuba!

Edytka :D Planujecie zdobyć w jakiś sposób realne zapowiedzi do mapy ?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Fakt, trochę nie dopowiedziałem: mapa będzie zarówno pod OMSI 1 jak i OMSI 2. Pracuję w edytorze z jedynki, ale na bieżąco jest konwertowana i sprawdzana czy coś nie spowodowało błędów. Zmieniłem tytuł, aby nie było wątpliwości.

Co do ponoszenia kosztów to wszyscy troje nie zgadzamy się, aby ktoś musiał za to płacić więc mapa będzie darmowa. Rozważamy możliwość wprowadzenia donacji w momencie, gdy projekt będzie w 100% gotowy i wydany, aby ktoś komu się spodobało mógł się odwdzięczyć za czas i poświęcenie:p. Nie jest to jednak żadne zobowiązanie i niczego od nikogo nie wymagamy.

Co do zapowiedzi to napiszę szczerze, że nie mam pojęcia, gdyż jest to bardzo odległy element. Zapowiedzi gdyńskie pochodzą z syntezatora mowy co nie będzie wyjątkowo trudne dla mnie do odtworzenia w przypadku, gdy nie dostaniemy oryginałów.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada się świetna realistyczna mapa. Jeśli uda się wam zachować FPSy na dobrym poziomie to szykuje się jeden z najlepszych polskich projektów. Świetnie, że obiekty będą dedykowane. Po screenach widać, że bardzo się staracie. W końcu mapę tworzą osoby dobrze znane w świecie OMSI. Powodzenia w dalszych pracach.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

#1012

No panowie. Mojej opinii możecie się domyślić - projekt wygląda prześwietnie, żeby użyć ludzkich słów.

Stwierdziłem, że przejadę się na Google Street View trasą rzeczonej 190tki, i doszedłem do wniosku, iż wybraliście bardzo przyjemną i zróżnicowaną linię - co się chwali. Jestem ciekaw zarówno tego, jak wyjdzie wam centrum Gdyni, jak i Witomino, ale szczególnie sama ul. Witomińska na odcinku leśnym.

Może linia do najdłuższych czasem przejazdu, ani dystansem w sumie, nie będzie należeć, ale zdecydowanie będzie swoistym ewenementem na scenie OMSI, pokroju Wrocławia (który jest chwalony za układ drogowy) czy też Hamburga (za jego unikalność). Między innymi z tego powodu, a także ponieważ buduje ją taka dobra ekipa, ten wątek będzie przeze mnie śledzony nader uważnie :)

Życzę powodzenia w budowie! ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mapa zapowiada się cudownie. W przyszłości też można dobudować za dworcem Działki Leśne i ewentualnie jak już jest Władysława IV to Kamienną Górę i puścić linię 204 :) Na dodatek dobudować za Witominem Chwarzno i będzie 160. Życzę powodzenia w dalszej części budowy mapy

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Oprócz tego będzie skąd brać obiekty do map

Nie zezwalam na używanie obiektów dedykowanych z Gdyni. ;) Robię to z tego powodu, iż chcę, aby Gdynia była projektem unikalnym, niepowtarzalnym. Nie chcę, aby każda mapa składała się z obiektów z Gdyni (tak jak to jest z Berlinem). Przez to Berlin kompletnie stracił klimat. Od obiektów dla wszystkich jest mój warsztat z obiektami w odpowiednim dziale. Wiem, że w świecie omsi raczej o pozwolenie na używanie obiektów się nie pyta, (są to wezmę), ale ja w każdym z plików z Gdyni dołączam notkę o dedykacji obiektu. Dodatkowo budynki, kioski są sklejone w fragmenty, połączone z backdroppami, bloki scalane są razem z elementami ulicy, w obiekty wklejone są znaki przypominające o dedykacji obiektów, występują niewidzialne ściany itp. Obiekty są integralną częścią mapy. Wiem, że wszystko da się obejść, ale mam nadzieję, że osoby publikujące na tym forum będą respektować moją prośbę.

Jeśli po ukończeniu projektu zdecydujemy się na rozszerzenie go o kolejną linię, to pewnie dopiero wtedy powiemy, która linia to będzie. ;) Będzie to nasza subiektywna decyzja, więc myślę, że póki co wszelkie propozycje nie będą brane pod uwagę. Nasz plan to ukończenie 190, potem będziemy się konsultować między sobą, co dalej robimy. ;)

Chciałbym tylko dodać, tekstury obiektów są na bieżąco poprawiane. Wszelkie niedociągnięcia zostaną dociągnięte. :E

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Projekt zapowiada się wspaniale. Bardzo ładne obiekty. Jeżeli tak jak autor zapowiada że FPS będą na niskim poziomie to będzie bardzo popularny projekt. Fajnie że tworzona jest linia 190. Z ciekawostek można dodać że w okresie wszystkich świętych można śmiało wprowadzić linię 390. Bardzo fajnie że będzie gotowe centrum miasta i okolice dworca, da to duży potencjał mapie i będzie można ją rozbudować. Fajna byłaby linia 150 (odległa przyszłość pewnie xD ) Powodzenia w projekcie.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym również wtrącić swoje trzy grosze, ale praktycznie poprzednicy wyrazili już moje zdanie. Projekt zapowiada się kapitalnie! Dzięki dedykowanym obiektom czy też chodnikom, które wpływają na wizualny aspekt mapy, ten projekt zapowiada się na prawdę niesamowicie. Nie boję się ani tego, że autorzy nie dokończą swojego dzieła, ani tego, że mapa będzie niestrawna dla słabszych komputerów. Jeśli chodzi o mapy, jest to projekt numer jeden, który będę śledził :P

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak wyrazić moje zachwycenie tymi screen-ami :). Dzięki wstawieniu zdjęć z Google Street View, nie trzeba chyba nikomu uświadamiać, że projekt jest tworzony na tyle realnie, na ile się tylko da. Jakby tego było mało, mapa ma być lekka pod względem FPS-ów - po prostu rewelacja. Jestem zaskoczony (pozytywnie), że powstaje projekt, który ma być aż tak realistyczny. Bywałem parę razy w Gdyni i (chociaż przebywałem tam najwyżej po 2-3 godziny - tylko w celach przesiadkowych, gdy jeżdżę na wakacje;poza tym nic mnie z Gdynią nie łączy :D) spodobała mi się. Nie mam chyba nic do dodania - koledzy mnie wyprzedzili xD. Po prostu wielkie gratulacje, że podjęliście się tworzenia mapy (która zapowiada się świetnie), no i oczywiście powodzenia !!

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Uła, szykuje się nam nasz polski Berlin :D. A zresztą, do czego ja to porównuje, jest wiele razy lepiej, niż w przypadku Berlina. Oczywiście, dlatego, że jest to polski projekt. Chociaż mapa Sosnowo-Dąbrowa Górna nie przypadła do gustu, to po obejrzeniu tamtego projektu wnioskuję, że i ten będzie doskonały. Głównie dlatego, że będzie realny. Ale nie tylko. Gdynia ma swój osobisty, niepowtarzalny klimat. Byłem w tym mieście raz, i muszę przyznać, że zapadło mi w pamięci. Nie wiem czy na trasie będziemy mogli obejrzeć gdyński port (chociażby z oddali), ale nawet jeśli nie, to nie będę zawiedziony. Trudno tu się zawieść takim projektem. Bez wątpienia, jeżeli projekt zostanie zakończony (a tego mogę być praktycznie pewny), to myślę, że będzie to najlepsza mapa do OMSI. No, jeśli zrealizujecie swój plan w 100%. Bo jednak natłok dedykowanych obiektów, na dodatek autorstwa mmikiego (dobra optymalizacja+kapitalny wygląd)... ach, to wszystko sprawi, że będzie niesamowicie. Ten projekt ma szanse zostać znakiem firmowym polskiej sceny OMSI. Ba, tego jestem pewny. Czekam na więcej screenów, psiakrew, czekam na wydanie! Chociaż... pewno sobie poczekam xD

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przez was muszę szukać swojej szczęki. Robota bombowa, chyba za mało pozytywów napisałem w artykule. Mapa na screenach jest cudowna. I co tam Berlin, to jest istny Hamburg! A co tam Hamburg, apetyty jeszcze większe! Panowie, powodzenia.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czy w planach jest zmiana tekstury asfaltu?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A czy na razie skupiacie się wyłącznie na linii 190 czy już macie w planach następne linie?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
A czy na razie skupiacie się wyłącznie na linii 190 czy już macie w planach następne linie?

Oczywistym jest' date=' że gdy budujemy mapę skupiamy się tylko i wyłącznie na jednej linii w danym okresie. Linia 190 nie została jednak wybrana przypadkowo. Obecność sto dziewięćdziesiątki będzie wspaniałą podstawką do tego, aby w przyszłości mapę poszerzać o kolejne linie.

Czy w planach jest zmiana tekstury asfaltu?

Tak - rozważamy taką możliwość. Wszystko zależy od tego jak dobrą teksturę uda nam się zrobić i czy będzie w ogóle lepsza.


Co do reszty komentarzy: zarówno ja jak i reszta ekipy nie spodziewaliśmy się tak gorącego przywitania. Zasypaliście nas komplementami co motywuje do dalszych działań. Jest to realna mapa więc nie wiem jak często będziemy was odwiedzać z nowymi zdjęciami, ale postaramy się coś wrzucać. Dzięki serdeczne!

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do autorów projektu, czy bierzecie pod uwagę również funkcjonowanie linii 137?

oraz drugie pytanie, ruch autobusów AI będzie oparty również na prawdziwych rozkładach? Tzn chodzi mi o to że np autobus linii 160 lub 150 będziemy mogli spotkać na trasie? Czy ruch autobusów AI będzie bardzo ograniczony?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To ja też mam małe pytanie do autorów. Czy po mapie będą kursowały pociągi AI ? Wiem, może trochę przedwczesne pytanie ale po prostu jestem ciekaw. Fajnie byłoby zobaczyć np. EN57 w barwach SKM Trójmiasto (oczywiście jeśli byłaby możliwość przemalowania) :31 In love:. Coś w ten deseń :D:

gregsk_en57-1737dk_t2.jpg

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Pytanie do autorów projektu, czy bierzecie pod uwagę również funkcjonowanie linii 137?

Jako AI pewnie tak. Jeśli chodzi o linie do jeżdżenia, to, tak jak wspominałem wcześniej, robimy najpierw 190, a kolejną linię, którą będziemy tworzyć wybierzemy między sobą pewnie dopiero gdzieś po ukończeniu tego projektu.

oraz drugie pytanie, ruch autobusów AI będzie oparty również na prawdziwych rozkładach? Tzn chodzi mi o to że np autobus linii 160 lub 150 będziemy mogli spotkać na trasie?

Raczej tak. Co prawda nie jestem odpowiedzialny za ruch AI, ale dodam tylko, że planuję wymodelowanie dedykowanych busów AI. Będą one lekkie i maksymalnie uproszczone wewnątrz. Lista pojazdów, które planuję zrobić na koniec wygląda tak:

Urbino 12, Trollino 12, Trollino III 12, O405N, O405NE, O405GN, Volvo 7700, Volvo 7700A, Lions G CNG, Neoplan N4021td

Zaznaczam, że to są plany i jeżeli będą one realizowane, to dopiero na sam koniec projektu. ;)

Czy po mapie będą kursowały pociągi AI ? Wiem, może trochę przedwczesne pytanie ale po prostu jestem ciekaw. Fajnie byłoby zobaczyć np. EN57 w barwach SKM Trójmiasto:

Będą kursowały pociągi (również będą wykonane przeze mnie). Na 100% będzie en57 w malowaniu SKM i pewnie jakiś skład IC, gdyż trasa w kilku miejscach styka się z liniami kolejowymi. ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mapa jest dopiero w fazie budowy, ale screeny już zachwycają. Jako osoba która urodziła się i spędziła większość życia w Gdyni widzę, że odwzorowanie będzie powalające. Mam tylko pytanie: jak odwzorowujecie nachylenie terenu? Mam nadzieję, że też będzie jak najbardziej realne, bo w końcu urok Gdyni polega właśnie na tych górkach i dołkach.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co do wzniesień terenu mamy już wstępny plan, aby to dobrze oddać więc wszystko będzie jak najbardziej realne.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem - rozważaliśmy zmianę asfaltu, gdyż był to element bardzo powtarzalny na wszystkich projektach. Dzięki teksturze mmikiego wszystko zaczyna u nas wyglądać unikatowo. Wszelkie drogi i oznakowanie poziome podmieniłem już na nowe tekstury i wygląda to tak:

06950296256400995309.jpg

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A od pewnego czasu w Gdyni montowane są tablice informacyjne na przystankach, czy macie zamiar jest stworzyć też?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wszystko prezentuje się znakomicie! Co tu dużo pisać - będę ze zniecierpliwieniem wyczekiwał wydania tej mapki.

Jestem także pozytywnie zaskoczony decyzją o niepobieranie opłat za waszą twórczość z wyłącznie dedykowanymi obiektami i teksturami(!!). Z drugiej strony, daje to wam zapewne więcej możliwości, jeśli chodzi o stosowanie wszelkiego rodzaju "marek" i oznacza mniej papierkowej roboty. ;)

Jedyna rzecz, która poziomem nie dorównuje do reszty, to tekstury znaków kierunku na screenie wyżej - takie rozlazłe te napisy (może tak jest w rzeczywistości? :D). Nie mam zamiaru czepiać się szczegółów - tak po prostu zwróciło to moją uwagę.

Życzę powodzenia w tworzeniu!

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.