ziolopalacz

Mega-paka MZKP

40 postów w tym temacie

MZKP ogłosiło przetarg na wykonywanie WSZYSTKICH swoich linii, wymagania są dość ciekawe, wszystkie busy powyżej 2006, 4 hybrydy na stanie z czego conajmniej jedna z 2014 a wiek pojazdów w czasie wykonywania przetargu nie większy niż 9 lat.

Co o tym myślicie? Jaki przewoźnik wg. was mógłby podjąć się obsługi tych linii?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

PKM Świerklaniec.

Hybrydy -> albo załatwią, albo i obędzie się bez nich ;).

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Że co..? To znaczy, że jeden przewoźnik będzie wykonywać wszystkie linie na zlecenie MZKP?

Jeżeli tak to jestem załamany...bo bardzo lubię nowaka na 83. ;s

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No to się Świerklaniec na tym wzbogaci... wątpię, żeby którykolwiek przewoźnik mógł z nim konkurować. Co do wymagań, są... wysokie, ale to się ceni. Ciekawa sprawa :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze PKM może wejść w konsorcjum z Nowakiem, bo w sumie ciężko by wszystko oni zrobili.

Choć, może powstać też jakieś absurdalnie wielkie konsorcjum wielu przewoźników. Wymagania duże, ale i też duży okres trwania - więc kupno nówek się powinno zwrócić.

W SIWZ jest też ciekawy zapis:

Wykonawca, który zamierza wykonywać zamówienie przy udziale podwykonawcy, musi wyraźnie w ofercie

wskazać jaką część/zakres (Nr linii) zamówienia wykonywać będzie w jego imieniu podwykonawca, lub podania

nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust.

2B, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

SIWZ: http://www.bip.mzkp.akcessnet.net/upload/20140324085732cdj2dt0lc0v7.pdf

A tu macie w pełni rozpisane wymagania:

Tabor typu M :
2 szt. – pojemność co najmniej 19 miejsc - nie starsze niż 2002r 
4 szt. – pojemność co najmniej 32 miejsca - nie starsze niż 2002r 
Tabor typu An:
5 szt. – pojemność co najmniej 60 miejsc - nie starsze niż 2014r
5 szt. – pojemność co najmniej 60 miejsc - nie starsze niż 2007r
Tabor typu Bn:
1 szt. – pojemność co najmniej 80 miejsc - nie starsze niż 2014r - silnik Euro 6 – napęd hybrydowy 
2 szt. – pojemność co najmniej 80 miejsc - nie starsze niż 2011r - silnik Euro EEV – napęd hybrydowy
1 szt. – pojemność co najmniej 80 miejsc - nie starsze niż 2010r - silnik Euro EEV – napęd hybrydowy
5 szt. – pojemność co najmniej 91 miejsc - nie starsze niż 2014r
18 szt. – pojemność co najmniej 91 miejsc - nie starsze niż 2011r 
44 szt. – pojemność co najmniej 91 miejsc - nie starsze niż 2007r 
Tabor typu Cn:
4 szt. - pojemność co najmniej 160 miejsc – nie starsze niż 2012r (przegubowe)
4 szt. - pojemność co najmniej 160 miejsc – nie starsze niż 2011r (przegubowe)
2 szt. - pojemność co najmniej 160 miejsc – nie starsze niż 2007r (przegubowe)
2 szt. - pojemność co najmniej 140 miejsc – nie starsze niż 2007r (jednoczłonowe)

Ciekawy jest też zapis:

W czasie realizacji umowy wiek każdego autobusu użytego do realizacji zamówienia nie może przekroczyć

przekroczyć 12 lat, licząc od roku produkcji.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mnie ino zastanawiają te napędy hybrydowe :).

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W sumie dobrze ale... Pod banderą MZKP jeździło wiele małych i większych firemek, które przy tych wymaganiach nie mają jakichkolwiek szans. Taki na przykład Nowak. Niby spora firma, ale pojazdy wyprodukowane po 2007 roku można zliczyć na palcach jednej ręki. Sądze, iż powinno być nieco bardziej rozbite, a wymagania powinny być złagodzone, gdyż na chwilę obecną tylko PKM Świerklaniec ma jako-takie szanse, a reszta przedsiębiorstw jest skazana na zagładę.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Mateusz_Ogon: "tylko PKM Świerklaniec ma jako-takie szanse" i oto chodzi. W sumie jakoś przewozów realizowana przez Świerklaniec jest raczej wysoka.

Dając wysokie wymagania tylko się poprawia komfort, a sam fakt że to pakiet oznacza że jest szansa na Lions'y Świerklańca, a nie jak by to był mały pakiet MAZy/inne wynalazki. Z resztą sądzę że nawet PKM sam nie wystartuje, bo tego jest naprawdę dużo.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Znając życie chodzi o to, że średnia wieku pojazdów jeżdżących dla KZK GOP w Świerklańcu jest mniejsza niż MZKP i chcą to wyrównać, a poza tym brakuje MZKP pewno Lions'ów :) Przetarg ewidentnie pod PKM.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tutaj widać idealnie ustawienie przetargu pod jednego przewoźnika. A to nie jest w porządku.

Kłóciłbym się z jakością przewozów z Świerklańca. Na liniach 820 i innych, gdzie puścili Lionsy jest idealnie, ale reszta... Syf jak u Nowaka

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chce przy okazji wspomnieć o dwóch rzeczach. MZKP jest jednym z głównych udziałowców w PKM-ie więc tak jakby sami sobie płacą. A rzecz druga MZKP ma wobec PKM-u zaległości za już wykonane usługi przewozowe i to było swego czasu blokadą przy zakupie nowych pojazdów itd.

Propo samego przetargu to wreszcie ktoś się zorientował że niektóre autobusy bez sensu stoją pół dnia na dworcu ( 1 i 64 w weekendy ) i usunięto z rozkładów drugą zmianę. Zaskoczyło mnie też zmniejszenie taboru na niektórych "wsiobusach". Moim zdaniem wygra PKM w konsorcjum z Nowakiem lub Lazarem. Wątpię by Irex lub ktoś z tego typu przewoźników chciał się bić o te linie.

P.S. U Nowaka jeździ jakiś wóz powyżej 2007? W TG już dawno nie widziałem nic innego niż NL2x2

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Mateusz_Ogon te roczniki wykluczają puszczanie syfiastych autobusów ;).

@ziolopalacz:

http://www.phototrans.eu/15,383932,0.html

http://www.phototrans.eu/15,317929,0.html

http://www.phototrans.eu/15,317930,0.html

http://www.phototrans.eu/15,315497,0.html

http://www.phototrans.eu/15,138900,0.html

http://www.phototrans.eu/15,137845,0.html

http://www.phototrans.eu/15,12347,0.html

Jak widać mają, a w razie potrzeby sądzę że są w stanie kupić ze dwa, może trzy, albo cztery MAZy ok 2012-13 roku.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Grot:

Wiem, tylko troszku mi to nie pasuje. W MZKP od zawsze był syf, zbieranina wozów z krajów kapitalistycznych które tam dawno trafiłyby na złom. A ten przetarg automatycznie uśmierca 90% przewoźników, których nie stać na wymianę taboru. A wtedy się zacznie - masowe zwolnienia, wzrost bezrobocia etc. I tu mi przeszkadzają te wymagania.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kierowcy przejdą z firmy do firmy, wiele się tu nie zmieni. Ewentualnie co starsi zostaną zastąpieni przez młodszych.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem - skoro nowaka stać było na nówka MAZy, to każdego powinno być stać na jeden/dwa wóz/wozy i tak uciągnąć jako współwykonawca. A to że kierowcy przejdą do firm(y) które (która) ma standard (PKM), to tylko na ich plus, chyba że w PKMie będą mieli problemy ze żłopaniem paliwa ;).

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie patrzeć na kierowców nowaka, to na 83 większość jeździ takich którzy już powinni iść na emeryturę więc tutaj może się stworzyć nowy problem... bo to, że jeżdżą bardzo dobrze to jedno, a ich wiek to drugie więc PKM może mieć wątpliwości jeżeli chodzi o ich przyjęcie.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli są już emerytami - to PKM może nie przyjąć bo MAJĄ emerytury, a jeżeli nie, to problemu nie ma - PKM nie ma masy kierowców, więc co to im za różnica? To ma być pracownik wykonujący swoją pracę...

PS. W PKMie robią tylko do 35 lat :P?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na 670 przynajmniej jeżdżą leciwi kierowcy, jeden już ma emeryture a drugiemu już niedużo brakuje :P Coś mi się wydaje że na reszcie linii wcale nie jest inaczej ;) No cóż... Jest szansa dla młodych.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauważyłem, Lazar nie ma EEV i hybryd i wnosi o zamianę tego. Swoją drogą, dlaczego wnosi o zmianę "taboru kupionego" "taborem wyprodukowanym"?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Lazar napisał, ten zapis jest bez sensu bo oznacza że równie dobrze można by było zgłosić Ikarusa kupionego w 2002 r.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze bardziej jest absurdalne że kupione do 2006. Po 2006 nie może mieć Ikarusa kupionego :P.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Niby sprytny chwyt bo tym wtedy PKM mógłby jeździć nie tak dawno kupionymi MB Citaro i NL223. Jednak późniejszy zapis o tym że bus nie może być starszy niż 12 lat i tak wykluczał taką opcję.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dziś nastąpiło otwarcie kopert. Przez najbliższe 10 lat linie MZKP będzie obsługiwać "konsorcjum Świerklaniec" w którego skład wchodzi PKM i Nowak.

Z prywatnych źródeł mam informacje o gorączkowych poszukiwaniach autobusów u Nowaka, który jeździ za nimi po Polsce.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem, że tak będzie. :D Nikt inny nie nadawał się do obsługi tych linii. Co do nowaka to różne ciekawostki ostatnio zaobserwowałem. Np. Man NL223 na 83, ten biały przegub znów ciągle jeździ, #025 się pojawia. Ciekawy jestem jak będzie wyglądać dalsza obsługa linii 83/158. :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.