Autobus605

1 MAZ 18,75m w Polsce!

12 postów w tym temacie

30 kwietnia rozpoczął eksploatację pierwszy tego typu pojazd w Polsce - przegubowy MAZ o długości 18,75m. Właścicielem pojazdu jest PKM Tychy, na zajezdni obecnie stoi jego brat bliźniak. Łącznie ma być ich trójka.

Poniżej 2 zdjęcia tych pojazdów:

http://phototrans.eu/14,688393,0,_______215069_287.html

http://phototrans.eu/14,688099,0,_______215069_287.html

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o długość to w Szczecinie jeden taki jeździ. Solaris 18,75 ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie mają się czym cieszyć. To jest Maz czyli totalne dno. Już lepiej jak by dołożyła i kupili SU18,75 bo przynajmniej mniej się te Solary niszczą. Tychy spadają na dno, zero funduszy i jak najtaniej. Zero jakości byle by było tanio. Czasami mysle ze prywaciaki są lepsze, choć Mazy u prywaciaków i w Tychach to normalka...

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja z kolei trochę mam inne zdanie na temat tych wynalazków. Te starsze modele OK, ale obecne jakoś jeżdżą i nic nie zapowiada przerwania ich eksploatacji. Oczywiście wolałbym widzieć jak zauważyłeś słusznie SU18,75, ale co jest, to jest. Nie skreślajmy od razu tych autek.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

On ma silnik w przedniej części pojazdu? Jeśli tak to ten autobus jest dnem... jakoś te przegubowe mazaki do mnie nie przemawiają, a PKM Tychy naprawdę schodzi na dno i już od ich wynalazków wolę stare i dobre SU15 niż o 3 metry dłuższego maza... ;x

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, ma silnik przed przegubem w 1 sekcji pojazdu. Tu powstaje problem dla kierowców, którzy posiadają jedynie kat. D. Kat. D uprawnia również do prowadzenia pojazdu przegubowego, ale pod warunkiem, że sekcja B (2) jest konieczną częścią. Np. SU18 ma silnik w sekcji B, odcięcie przeguba spowoduje brak zasilania. Tutaj kierowcy muszą posiadać kat. D+E.

Co do PKM'u Tychy, ich duma zżera kim to oni nie są niestety. W latach np. 2000-2005 byli faktycznie wzorem dla innych, jednak teraz to pogarda dla pasażerów, podział na lepszych i gorszych, pozostawianie usterek i inne przykłady.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to Feniks V już jest lepszy.. PKM Tychy to już zachowuje się jak prywaciak... A Mazy póki są nowe to są ok. Zobaczycie po roku/dwóch. Mam przykład na Pawelcowych Mazach #98,#99

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

18,75m ma także model 205, więc tytuł wątku do poprawy. Swoją drogą, to mam nadzieje, że na tych 3 sztukach PKM Tychy skończy z zakupem MA3ów, przynajmniej do czasu, gdy jakościowo będą porównywalne do konkurencji zza byłego ZSRR.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Te Mazy są w Kielcach totalne dno. Nawet Solarisy te które przyjechały pierwsze nie są tak rozklekotane jak te.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@up,

Na pewno nie te. Tego modelu istnieje zaledwie kilka sztuk sztuki, jedna z wystawy i 3 dla Tychów. Zresztą jakość wykonania MA3ów i tak z roku na rok idzie w dobrą stronę.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale nadal jest to porażka, a PKM Tychy inwestuje w taką porażkę na kółkach...

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ktoś wspomniał o Pawelcowych MAZach, z kolei te z linii 41 (41,42,43,44,45) nie wyglądają najgorzej. Nie wiem od czego to zależy, może od tego jaka ekipa montuje w danym dniu te autka ;)

Tychy niestety mocno obniżyły swój poziom. Nie chcę nic mówić, ale na chwilę obecną ich podejście w stronę pasażera jest gorsze niż w Meteorze, dosłownie niestety. Jeżeli chodzi o tabor to stostują te same metody, jakie Meteor/Irex stostował kiedyś, np. na pękniętą szybę przyklejają nalepki. Przykładów można podać mnóstwo. Według mnie te Solarki CNG im uderzyły do głowy kim to PKM nie jest i na tym się skończyło. Robić się przy nich cokolwiek nie chce, bo i po co oczywiście. A niiektóre te Solarki w środku wyglądają gorzej niż te Pawelcowy MAZ'y właśnie i to mnie zaczyna martwić.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.