nemo333

Co Was najbardziej denerwuje w trakcie grania w OMSI?

15 postów w tym temacie

Co waszym zdaniem jest największym błędem/brakiem w OMSI, zarówno w pierwszej jak i drugiej wersji? :P

Według mnie (w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego):

- Słaba wydajność przez brak optymalizacji (ale to pewnie już wszyscy wiedzą i każdego denerwuje :D)

- Mała ilość PORZĄDNIE dopracowanych pojazdów i duża ilość kiepskich, niedorobionych i pełnych błędów pojazdów. Tak samo i z mapami. Trzeba przekopać się przez mnóstwo miernot żeby znaleźć perełki które staną się ideałami do grania codziennie :)

- Bardzo kiepskie sterowanie ruchem pojazdów AI oraz przechodniów. Często wyłażą na przejście tuż przed jadący autobus, łażą po jezdni podchodząc do toczącego się autobusu (szczególnie wkurza przy przystanku Esterplatz, Bauernhof i Krakenhaus na Grundorfie oraz Kołłątaja i Warszewo Kościół na Szczecinie, usiłuję skręcić bez przekoszenia barierek, znaków i aut a tutaj mi pod drzwi podłażą pasażerowie chętni do wsiadania :D). Również auta często wymuszają pierwszeństwo i jadą olewając wszystko. W Szczecinie są co najmniej dwa skrzyżowania gdzie stoi znak pierwszeństwa przejazdu a i tak muszę się zatrzymać bo ktoś mądry zechce mi wyprostować kratownice w drugą stronę... Często przy ciasnych zakrętach muszę najechać na drugi pas i widzę że już z daleka coś jedzie ale nie zwolni żebym uciekł tylko musi we mnie przywalić :D

- Przekonanie autorów że inne rynki i rozwiązania jak występujące w KM w Berlinie nie istnieją - wsiadanie tylko pierwszymi drzwiami, brak blokad połówki drzwi, bileterki i pojemniki na monety itp.

- Kiepskie sterowanie światłami, nie można zgasić osobno światła po otwarciu drzwi ani podświetlenia wyświetlacza. W rzeczywistości podświetlenie da się gasić chyba we wszystkich wozach jakie znam, światło po otwarciu drzwi też się da wyłączać np w większości Solarisów czy w MANach z Oslo.

- Sztucznie zachowujący się i ruszający przechodnie. Ostatnio moja dziewczyna patrząc jak jadę w OMSI stwierdziła "Matko, jak ci ludzie dziwnie te ręce trzymają jak siedzą :D" Często mi się śmiać chcę jak patrzę na chód ludzi czy jak podchodzą do autobusu i czekają na swoją kolej przeskakując o milimetr na lewo i prawo xD I to piękne nakładanie się 3 albo więcej pasażerów na siebie <3

- Ostatnim co mnie denerwuje to brak standaryzacji przycisków na pulpitach wozów. W Citaro i Cito do przyklęku używa się strzałek podnoszących i opuszczających wóz, w Neoplanie i czymś jeszcze jest do tego zwykły przycisk, czasem kierownicy nie można ukryć klikając na kolumnę tylko trzeba z klawiatury (jak w ogóle się da), czasem elektryki nie można włączyć przyciskiem tylko trzeba z pulpitu itp. Jako że wolę korzystać z klawiatury jak machać po pulpicie myszą to mam podopisywane kilka przycisków do jednej funkcji z tego powodu, nie dość że bałagan to jeszcze trzeba pamiętać w którym wozie czym się coś włącza :D

A jak jest u was? Co was wkurza w tej zacnej grze? :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Fizyka, stary silnik, silnik graficzny, freezy, słaba optymalizacja + wszystko powyższe, ale nie istnieje żadna lepsza alternatywa ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Optymalizacja, której nie ma. :D Dziwne zachowania samochodów AI.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko optymalizacja, która nie pozwala cieszyć się całym OMSI tak jak powinno wyglądać. Poza tym nie ma na co narzekać.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie. Jeszcze lepsza wydajność, a reszta wystarcza mnie i zadowala w zupełności na lata :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Słaby silnik graficzny, 1 tempo chodzenia typów, optymalizacja, BRAK FUNKCJI COFNIJ W EDYTORZE!, brak możliwości poruszania się po mapie kierowcą, strasznie trudne do ogarnięcia skrypty i brak prawa jazdy kierowców AI :D. :?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej denerwuje słaba optymalizacja i zachowanie AI. Reszta już mniej. :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wejdę na mala polemikę z autorem tematu. Chcialbym zwrocic twoją uwagę na fakt, że pełno jest modyfikacji na pieniądze i tekstury biletów. Wiekszość porzadnych map ma swoje autorskie systemy. Z większością innych kwestii się zgodzę, pamietajmy natomiast ze lepszego ani nawet porownywalnego symulatora nie mamy. Gra sie ciagle rozwija i nawet ostatnie zawirowania z chlopakami z mr software nic w tej kwestii nie zmieniaja. Bubel jakim bylo omsi2 wydane w dniu premiery zmienilo sie juz na tyle, by spokojnie moim zdaniem przeskoczylo omsi 1.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wejdę na mala polemikę z autorem tematu. Chcialbym zwrocic twoją uwagę na fakt' date=' że pełno jest modyfikacji na pieniądze i tekstury biletów. Wiekszość porzadnych map ma swoje autorskie systemy.  Z większością innych kwestii się zgodzę, pamietajmy natomiast ze lepszego ani nawet porownywalnego symulatora nie mamy. Gra sie ciagle rozwija i nawet ostatnie zawirowania z chlopakami z mr software nic w tej kwestii nie zmieniaja. Bubel jakim bylo omsi2 wydane w dniu premiery zmienilo sie juz na tyle, by spokojnie moim zdaniem przeskoczylo omsi 1.

[/quote']

Zgadzam się :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wejdę na mala polemikę z autorem tematu. Chcialbym zwrocic twoją uwagę na fakt' date=' że pełno jest modyfikacji na pieniądze i tekstury biletów. Wiekszość porzadnych map ma swoje autorskie systemy.  Z większością innych kwestii się zgodzę, pamietajmy natomiast ze lepszego ani nawet porownywalnego symulatora nie mamy. Gra sie ciagle rozwija i nawet ostatnie zawirowania z chlopakami z mr software nic w tej kwestii nie zmieniaja. Bubel jakim bylo omsi2 wydane w dniu premiery zmienilo sie juz na tyle, by spokojnie moim zdaniem przeskoczylo omsi 1.

[/quote']

Akurat bilety i kasa to najmniejszy problem ;) te grafiki można spokojnie podmienić a chodzi mi o coś innego.

Przecież pojemnika na monety praktycznie nikt poza DE nie wykorzystuje a autorzy modeli prawie zawsze go dodają. Z biletami częściej się spotykam że leżą luzem a nie ma drukarki :P

Czemu nikt nie pomyślał na przykład żeby włożyć coś takiego np: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRDzvXTgAk-3rdW-EYqY4Zk90Jtp2mddNpO3eFm8X4YqOYaVWMx umieścić to w jakimś schowku, półeczce i wyciągać przy wydawaniu drobnych :P Wiem że niemiecki pojemnik jest wygodny ale coś takiego dałoby urozmaicenie :)

No i jeszcze co do niemieckości gry to rzucają się w oczy małe ilości pasażerów, mimo że ustawienia mam wyciągnięte na max żeby było mnóstwo ludzi to i tak większość map w szczycie mogę objechać Cito i nie zdarzył mi się brak miejsca :D Czy w OMSI jest w ogóle limit pasażerów w pojeździe? Nie miałem nigdy awantur że ktoś został na przystanku więc chyba nie ma? Takie coś było w VBusie, i pokazywało ile pasażerów wsiada na przystanku, ilu wysiada i jak wóz był przepełniony to część zostawała, tak samo w statystykach po kursie było ilu pasażerów wsiadło i wysiadło.

No i brakuje mi jeszcze odpowiedniego sterowania hamulcem przystankowym. Tzn zatrzymuje się, otwieram drzwi i hamulec trzyma do zamknięcia. A jeśli potrzebuje to mogę wyłączyć go przełącznikiem (Awaryjne luzowanie hamulca przystankowego) i jechać "na prywaciarza" ruszając przy zamykających się drzwiach albo nawet otwartych :P I byłoby to urealnienie i ułatwienie gry, jak jadę o czasie to jadę z przystankowym bo mi nie przeszkadza, jak złapię spóźnienie to się go pozbywam i jak najszybciej obsługuję przystanki żeby je zmniejszyć :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj, że OMSI bez modyfikacji prezentuje rzeczywistość, która miała miejsce XX lat temu. Autorzy tworzą pojazdy i mapy z lat osiemdziesiątych, dziewięćdziesiątych.

Limit pasażerów jest, jadąc w godzinach szczytu po Szczecinie często nie mogłem zabrać wszystkich jadąc autobusem 12 metrowym.

Sterowanie hamulcem już zależy od autora autobusu, więc z tym różnie bywa, gdyż żadnych norm odnośnie tworzenia autobusów nie ma. 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Takie trzymadło na monety jest w busie mercedes vario - ale niestety jest to jedyny znany mi przyklad - w reszcie autobusow bywaja kasetki lub szufladki na hajs.

Co do potokow pasazerskich - kolejna mapa na ktorej sa tlumy jest omninsk. Czasem nawet niewystarczaja standardowe many z modem na dodatkowych stojacych pasazerów.

Kochany Kadziu, mylisz sie. Wiele map obecnie tworzonych odzwierciedla czas dzisiejsze.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No proszę. Nie wiedziałem, że M-R-Software tworzy jeszcze jakieś inne mapy poza Grundorfem, oraz Berlinem z lat osiemdziesiątych...

Niestety Twoja wypowiedź, iż się mylę, ma się nijak do tego, że mówię o mapach M-R-Software. Szczególnie, iż mapa Berlina-Spandau to lata 1986-1994. 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jest chyba tylko jedna rzecz, i jest nią AI. Czasami egzemplarz jadący z lewej przepuści, gdy skręcam w prawo, ale jak ulica wąska, a jedzie jakiś z drugiej strony, to nie ma siły. Albo będą jechać do oporu, albo staną i nie ruszą za nic. A ja przykładowo potrzebuję całej szerokości żeby wykręcić.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.