M4th30

Tworzenie oraz używanie kostek AI

1 post w tym temacie

Witam serdecznie wszystkich użytkowników tego Forum!

Ze względu, że niektóre osoby mają problemy przy robieniu map postanowiłem opisać w tym temacie Tworzenie oraz używanie kostek AI. Dla początkujących mapperów kostki AI są czymś nowym. Takie kostki ułatwiają tworzenie skrzyżowań. Przejdźmy więc do sedna:
Jak utworzyć kostkę AI?

 

Krok 1. Przygotowałem specjalnie dla was w stanie początkowym kostkę AI. Możecie ją pobrać klikając w ten link -> POBIERZ. Wypakowujemy do folderu Sceneryobjects. Zaczynamy od zobaczenia kostki AI w programie - OmsiObjEditP. Znajdziemy go w folderze SDK mieszczącym się w głównym folderze OMSI. Jak program się uruchomi klikamy na Object w lewym górnym rogu i wybieramy Load. W tym przypadku wybieramy folder z naszą kostką, czyli - Kostka AI, a w nim plik - Kostka AI. Jak pokaże nam się kostka to możemy zamknąć program. Jeżeli kostka się nie pojawi proszę pisać przez prwyatną wiadomość to pomogę ;)
Krok 2. Otwieramy plik - Kostka AI, za pomocą notatnika. Powinno nam się coś takiego jak na screenie niżej pojawić:

1.PNG.2388e4a9c6133404b0ef56818c9a70da.PNG

Objaśnienia:

[friendlyname] - Nazwa widoczna w edytorze
[groups] - Liczba zaraz po groups ile ma folderów widocznych w OMSI np.:2.PNG.9f62e06bb782363750632dac76d9b6ad.PNG

[traffic_light] - nazwa świateł, dzięki którym możemy zaprogramować poprawnie światła np.: Prosto

[traffic_lights_group] - czas łączny trwania świateł

[pharse] - rodzaj światła oraz ich rodzaje:

  • 0 - czerwone (nie dodajemy przy pierwszym świetle)
  • 3 - żółte (nie dodajemy przy sygnalizacji dla pieszych)
  • 6 - zielone
  • 9 - żółte (nie dodajemy przy sygnalizacji dla pieszych)

 

UWAGA! Informacja przed 3 krokiem! Nigdy nie piszemy czasu w minutach! 13 cyfr po przecinkach oznacza kolejne części sekundy!

 

Krok 3. Czas wziąć się za zaprogramowanie naszej sygnalizacji. Zaczynamy od ustalenia łącznej sumy czasów. Ja na potrzebę poradnika wybrałem 60 sekund, czyli 1 minuta. 

3.PNG.26ab18ffc7e3ac638bbc6beb275944ad.PNG

Informacja dot. czasu:  Nie trzeba pisać 13 zer po kropce, której też nie trzeba pisać. Sam Edytor to uzupełni, a czas będzie identycznie taki sam.

Bierzemy się za uzupełnienie pozostałych pól. Pod [traffic_light] wpisujemy Main, co oznacza, że światła będą tak świecić wg. przypisanego czasu przy Main (onacza - główna droga). Żeby się zmieścić w tym czasie wpisujemy pod (liczba oznacza czas w sekundach) :

3 - 2 (OBOWIĄZKOWO! Nie może być tu innej wartości!)

6 - 25 

9 - 3 (OBOWIĄZKOWO! Nie może być tu innej wartości!)

0 - 30

Kolejny [traffic_light] to Side. Oznacza to, że wyjazdy z bocznych uliczek na główną. Czas, który wpisujemy:

0 - 30

3 - 2

6 - 25

9 - 3

Teraz zajmiemy się sygnalizacją dla pieszych. W tym przypadku wpisujemy pod [traffic_light] Piesi_Main (główna droga). Tutaj będą te światła zielone podczas, gdy na bocznych ulicach będzie zielone. Czas, który wpisujemy:

0 - 32

6 - 28

Kolejny [traffic_light] to Piesi_Side. Czas, który pisujemy:

0 - 2

6 - 28

0 - 32

Oto co powinniśmy uzyskać:

4.thumb.PNG.0c9e35fbeea7477dc0769687e26a559f.PNG

 

Krok 4. Dodawanie ścieżek AI w OmsiObjEditP.

Teraz zajmiemy się za ścieżki AI przy kostce AI. Uruchamiamy OmsiObjEditP z folderu SDK, znajdującego się w głównym folderze z OMSI. Wczytujemy kostkę. To co nam się powinno pojawić:5.thumb.PNG.37877be21cf8cb00e8c6d57eeb0b7cf5.PNG

 

Teraz dodajemy ścieżkę AI poprzez wciśnięcie: Create new Path. Pojawi się nam ścieżka AI:

6.thumb.PNG.3658b7cb591e61cca341b84a75449978.PNG

 

Teraz musimy odpowiednio edytować.Wartość Length zmieniamy z 10.000 na 2.000. Nasza ścieżka AI zmiejszy się do 2 m. Teraz wybieramy Blinker - Straight. Następnie nasze światło, czyli w tym przypadku - Traffic Ligts: Main. Nasza kostka jest gotowa! Teraz zapiszmy ją. Jeżeli pojawi się dodatkowy plik w folderze z kostką, NIE USUWAJCIE! Później kostka nie będzie działać. Teraz odpalamy Edytor, wybieramy naszą mapę, wybieramy objekt, wczytujemy go. 

 

Mam nadzieję, że komuś pomogłem :). Jeżeli macie jakieś pytania to piszcie pod postem postaram się pomóc :).

1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.