kamil95

Neoplan N4020

17 postów w tym temacie

Zakładam wątek o Neoplanie N4020, gdyż uważam że jest to autobus ciekawy, o którym warto wspomniec na forum. W moim rodzinnym miescie (Lublinie) jeździ jeszcze 14 autobusów tego typu. Posiadamy również 1 autobus w wersji z zabudową wieżową silnika ( N4020td ).

Bardzo fajnie, było by zobaczyc Neoplanka w OMSI 8) !

Krótko o Neoplanie N4020:

Premiere autobus ten miał w roku 1988. Produkowany był do 1999 roku w zakładach w Stuttgart (Niemcy), oraz w Bolechowie (Polska). Jest autobusem niskowejsciowym klasy Mega o długości 15 metrów. Ogółem mieści on na swoim pokładzie 150 pasażerów ( 40 miejsc siedzących ). Autobus wyposażony jest w ABS i ASR. Napędzany był silnikiem MAN DO826 o mocy 260KM lub DAF GS200M o mocy 272KM. Neoplan był bardzo nowoczesny jak na swoje czasy - wygodny, cichy... ale również awaryjny. Bywały problemy z pękającą kratownicą, oraz z eletroniką.

post-115-1461608471,1183_thumb.jpg

post-115-1461608471,1627_thumb.jpg

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W Gdańsku jeszcze 9 sztuk tychże Neoplanów ;)

A lat to mają u nas w Gdańsku tyle co ja - 15 :P

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Aaah, bardzo wyczekuję, aż się ktoś weźmie za robienie go do OMSI. Jeżdżę nim codziennie do szkoły i bardzo bym chciał się nim przejechać.

Był on jednym z najbardziej katowanych przezemnie modeli w vBusie. :P

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W Lublinie jest jeszcze aby 16 (ani się obejrzeć, a ich liczba tak sobie po cichu stopniała). Pewna osoba robi już go do OMSI.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak to dobrze że już po kolei kasują ten "cud" techniki. Aż niedobrze mi się robi jak muszę tym jechać do szkoły :22 Annoyed:

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo lubię ten autobus,przede wszystkim dlatego że jest w nim dużo miejsca.W Solarisie ledwo mi się nogi mieszczą bo jestem dość wysoki a w Neoplanie mogę się rozsiąść jak panisko :).W Warszawie jest ich całkiem sporo bo 91 sztuk :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A u mnie nigdy ich nie było ani jednego i dobrze. Za to mam w Gdyni 3-ech jego "protoplastów" ,SU15 Pierwszej generacji i spisują się całkiem nieźle.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak to dobrze że już po kolei kasują ten "cud" techniki. Aż niedobrze mi się robi jak muszę tym jechać do szkoły :22 Annoyed:

Ale strasznie po cichu to zrobili... a autobus ten bardzo lubię.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Za to mam w Gdyni 3-ech jego "protoplastów" ' date='SU15 Pierwszej generacji i spisują się całkiem nieźle.

[/quote']

U nas w Lublinie też jeździ..., a w zasadzie jeździł jeden SU15, ale już od bardzo, bardzo dawna go nie widac - pewnie znowu jakieś problemy z elektorniką... :?

A szkoda, że nie kursuje bo bardzo przyjemny autobusik :D

post-115-1461608471,3586_thumb.jpg

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kocham ten autobus, jest on po prostu cudowny. Co mi się w nim podoba? Przede wszystkim jego ogromny, masywny przód - jest dość przyciągający mój wzrok. Jeszcze jednym plusem jest technika jazdy - jego tylna oś pozwala mu wchodzić świetnie w zakręt. Jest to mojej mamy autobus na stanie w Płocku. ;) Są dwa takie w moim mieście.

http://gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?album=6&pos=38

Tutaj jest zdjęcie, oczywiście kieruje moja mama. Pozdrawiam!

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jednym plusem jest technika jazdy - jego tylna oś pozwala mu wchodzić świetnie w zakręt.

Skrętna tylna oś powoduje, że autobus pod względem prowadzenia jest bardzo podobny do autobusów 12-metrowych. 8D Z tym że w naszych Neoplanach bywały czasem problemy z urządzeniem sterującym osią skrętną. Pod względem awaryjności i dostępnosci częsci ten autobus nie jest taki idealny. :?

Ale przyznaje... Z zewnątrz bardzo ładnie się prezentuje no i ma bardzo dużo miejsca w środku - za to uwielbiam nim jeździc.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jednym plusem jest technika jazdy - jego tylna oś pozwala mu wchodzić świetnie w zakręt.

Skrętna tylna oś powoduje' date=' że autobus pod względem prowadzenia jest bardzo podobny do autobusów 12-metrowych. 8D Z tym że w naszych Neoplanach bywały czasem problemy z urządzeniem sterującym osią skrętną. Pod względem awaryjności i dostępnosci częsci ten autobus nie jest taki idealny. :?

Ale przyznaje... Z zewnątrz bardzo ładnie się prezentuje no i ma bardzo dużo miejsca w środku - za to uwielbiam nim jeździc.

[/quote']

W Płocku głównym problemem jednego z dwóch trzyosiowych Neoplanów jest to, że "wywala go na miechach", przykład jest tutaj:

www.gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?album=6&pos=36

Jeżeli chodzi o problemy z dodatkową osią, to miał MAN NL313-15, gdzie na pulpicie miał napisane: Uwaga! Tylna oś włóczy się!. ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja kilka razy w Warszawie widziałem ciekawy egzemplarz, który z przodu zamiast potrójnych, miał podwójne lampy. Zawsze się zastanawiałem czy to jakiś unikatowy model, czy samoróbka po wypadku (fota z sieci).

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W Warszawie nie ma już N4020, ostatnie jeżdżące Neoplany to model N4020td. Zresztą już zostały wycofane/skasowane. Podobno coś zostało jako rezerwa, ale pewnie i do tych niedobitków też się "dobiorą". Tylko wóz #6960 został zachowany jako pojazd zabytkowy.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.