major00

IKARUS 280

W jakim stanie są te autobusy w waszych miastach   2 głosy

  1. 1. W jakim stanie są te autobusy w waszych miastach

    • Dobrym
      32
    • Złym
      3
    • Przeznaczone do kasacji
      6
    • W stanie spoczynku
      11

Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

21 postów w tym temacie

Co sądzicie o tym autobusie. Jak posiadacie jakieś dane techniczne to proszę wypisywać.

UWAGA!!

PROSZĘ NIE PISAĆ BEZSENSOWNYCH POSTÓW!

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Cóż, u mnie jest jeden. Ciekawostką w nim jest to że nie jest autobusem liniowym, lecz został ucięty i przerobiony na POGOTOWIE TECHNICZNE:D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja lubię nimi jeździć, choć teraz na liniach którymi jeżdżę jest ich już mało. Parę jeszcze u nas w Warszawie ich jest ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że te autobusy będą legendą komunikacji miejskiej.

[mod] Ortografia... [/mod]

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@2up A dokładniej ile jest bizonów w Warszawie?

W Lublinie został I Ikarus 280.26#1976. Ikarusy 280 są bezdyskusyjne jednymi z najbardziej wdzięcznych pojazdów komunikacji miejskiej. Za sprawą dosyć prostych rozwiązań konstukcyjno-technicznych te wozy są po prostu nie do zdarcia. Te klasyczne autobusy były eksplaotowane dosłownie na całym świecie, zaczynając od Kuwejtu, Kuby, Korei Północnej kończąc nawet w USA. Pierwsze Ikarusy serii 200 zostały zaprezentowane w roku 1969 na pewnej wystawie na terenie Węgier. Wówczas była to ikona nowoczesności oraz luksusu. W czasie ich wieloletniej dominacji na ulicach większości miast pokazały one klasę, stały się światową ikoną komunikacji miejskiej. Na ulice Polski pierwsze 14 Ikarusów serii 280 wyjechało w roku 1974, była to wersja przeznaczona dla odbiorców z NRD (dokładniej 280.02). Pierwszym przewoźnikiem, który zdecydował się na zakup pojazdów tego typu było WPK Katowice. Od tej pory liczba Ikarusów eksploatowanych w Polsce wzrastała z dnia na dzień. Okazały się niezwykle trafnym zakupem, który pomógł rozwiązać wiele problemów związanych z funkcjonowanej naszej rodzimej komunikacji. Jednak w dzisiejszych czasach ich żywot niestety powoli dobiega do końca za sprawą trudności z wymianą pasażerów spowodowanych wysokim poziomem podłogi. Widoczny na zdjęciu Ikarus jest ostatnim pojazdem tego typu jeżdżącym liniowo po Lublinie. Jeśli chcecie się nim przejechać, to radzę się pospieszyć, w maju niestety kończy mu się przegląd. A szkoda, jest to niezwykle zadbany egzemplarz, który do dzisiaj ma stałą obsadę, która od zawsze jeździła na Ikarusach. Ale wszystko ma niestety swój koniec, komunikacja miejska jest dopasowana do potrzeb pasażerów, a nie koneserów klimatu starych pojazdów. Lecz co by tu nie mówić, chyba każdy z nas będzie je wspominał z łezką w oku, to są pojazdy naszego dzieciństwa do których mamy ogromny sentyment.

sk

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem, ale wg. wyszukiwarki na pewnej stronie jest ich 98.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

U nas w Poznaniu został jeden, i co najciekawsze jest jak nowy! Tylko że wiecznie stoi w zajezdni a jak już wyjedzie to jako linia Z (do Zoo) :)

-1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ikarusy to najlepsze autobusy, jakie kiedykolwiek wyjechały na polskie drogi. Przewiewne, zrywne (Raba D2156 turbo 220 KM albo Raba D10 250 KM są najszybsze, poza 280.37, który ma D2866 pod maską, ale wersje z silnikami Raba są dużo popularniejsze, a jakiegokolwiek Ikara z manualem S6-90 nic nie dogoni), odporne na kiepską nawierzchnię, solidne i trwałe - w zasadzie nie do zdarcia przy porządnie prowadzonej PODSTAWOWEJ obsłudze, klimatyczne... Może dla niektórych nieco za głośne, w dzieciństwie też wolałem z tyłu siedzieć, ale teraz chyba mam zwiększoną tolerancję na hałas, bo na mnie to nawet wrażenia nie robi. Nie są nie wiadomo jak nieekologiczne, bo nasze 280.70 z D10 Euro1 palą proporcjonalnie mniej niż SU12III z Cumminsem EEV (Ikar - 34-35, Solar - 32-33, a ile skurczybyk mniejszy i lżejszy!), tylko ta cholerna wysoka podłoga, na którą tak niektórzy narzekają, jakby to był nie wiadomo jaki problem. Do mieszkania często wchodzą po co najmniej jednej partii takich schodów, i to po 8-9 stopni, a nie 2, ale jak ktoś głupi... Pomijam tu skrajne przypadki, np. ludzi na wózkach czy ledwo łażących o kulach, bo oni też po klatkach nie łażą bezproblemowo niestety.

Reasumując - pojazd prawie idealny (podłoga...). Poza tym same zalety.

Osobista ocena: 9.9/10

Ocena wg obiektywnych kryteriów: 8/10.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W Szczecinie, Policach było ich dużo.. W Policach został tylko ucięty "techniczny" z tego co pamiętam.. W SPAK stoi jeden, nie jeździ, chyba bedzą 3 lata jak tak stoi na zajezdni bezczynnie... http://www.mkm.szczecin.pl/galeria/foto/1300311212,Oby-to-nie-byl-kolejny-zmarnowany-rok

Sentyment do autobusów został, trwałe, wytrzymałe. Szkoda, że nie zostawili kilku do renowacji. Dobrze je wspominam mimo ż niektóe były w strasznym stanie..

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ikarusy 280 są w Warszawie często zastępowane przez nowsze, Many lub Solarisy. Czy #3144 jeszcze jeździ, bo ja taki nieobiegany teraz jestem.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

We Wrocławiu z linii dziennych chyba już wszystkie zdjęli, dwa pocięte i przerobione na pogotowie techniczne jeden nazwany "toluś" drugiego nazwy nie pamiętam. Swego czasu dużo ich było na liniach nocnych, ale teraz też widzi się je coraz rzadziej na rzecz jelcza 120M.

Obecnie już chyba tylko u prywatnych przewoźników obsługujących linie podmiejskie zostało parę sztuk.

A wracając do głównego wątku, ikar rządzi. jeszcze lata temu gdy jeździłem do szkoły, na mojej linii były głównie Mercedesy 530 Citaro i Neoplany N4021 (swoją drogą też zajebiste, ale nie na nasze drogi) oraz dokładnie jeden ikarus 280, i to był jedyne autobus który ani nie odmówił pracy ani nie miał większych spóźnień. przynajmniej z tego co ja nim jeździłem a jeździłem sporo przez 4 lata, średnio 3 razy dziennie i prawie zawsze jechałem właśnie ikarem ^^

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Olkuszu to były jedyne przeguby jakie pamiętam.

Za łebka zawsze ogromna radość kiedy stawał przedemną taki na przystanku przy al. Tysiąclecia i frajda z jazdy w przegubie :)

Drzwi "harmonijkowych" i tych dźwięków manuala nie zapomne nigdy.

Niestety kiedy zacząłem prace w PKM'ie Olkusz to już stały tylko dwa egzemplarze na zajezdni czekające na pocięcie, aż się łezka w oku kręci..

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W Bydgoszczy ostatni Ikarus został sprzedany 5 lat temu i teraz nie mamy ani jednego. Jeden egzemplarz kupił facet z Paterka. Autobus był w remoncie, na zabytkowych tablicach i miał być na różnych imprezach dot. KM w Bydgoszczy, a tu w grudniu ktoś go podpalił i autobus spłonął cały ;'(

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mendy społeczne, jeszcze za to odpowiedzą. Dobrze, że pozostałym wozom nic się nie stało wielkiego.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mendy społeczne' date=' jeszcze za to odpowiedzą. Dobrze, że pozostałym wozom nic się nie stało wielkiego.

[/quote']

2 zabytki się uszkodziły ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W MZK Jastrzębie Zdrój są jeszcze dwie sztuki tylko 1 Ikarus 280.26 został ucięty na pogota i jeden normalnie jeździ na lini.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W Częstochowie ikarusy ciągle żywe, ostatnim czasem MPK zakupiło kilka sztuk z Poznania, a pod koniec 2012 z Warszawy, a jako że brakuje pieniędzy to jeżdżą w warszawskich barwach. Ponad to mamy Ikarusa 435, było ich 5 ale zostały 2 z czego jeden ciągle jeździ, dodatkowo sporo 415 i 412, tak więc fani ikarusów w Częstochowie mogą się nimi jeszcze bezproblemowo przejechać :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Eh, jaki to był bum na mieście jak Ikarusy 280 zaczęły zastępować stare ogórki i jakie zwrotne były za sprawą ostatniej osi skrętnej.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

U nas są jest ich 38 jeden historyk drugi techniczny reszta to liniowe modele to Ikarus 280.02 i Ikarus 280.26


Litwin Mieszkasz w Częstochowie bo ja tak

1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Mamy 2018 rok, a u nas w Częstochowie jest 20 z czego jeden z 1982 r. ale zabytkowy :)

Edytowane przez Kamil 043
0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.