Mattez

[wydzielono]Modyfikacja dźwieków - Solaris Urbino 10 by tatiana0000 [v 1.15]

87 postów w tym temacie

Witam

Postanowiłem poprawić dźwięki do powyższego modelu Solarisa naprawiając błędy, które zostały poruszone w temacie owego modelu.

Oto lista zmian:

- poprawiona konfiguracja i działający dźwięk trzecich drzwi

- zmienione dźwięki silnika od kolegi solaris557

- zmienione dźwięki kierunkowskazów (takie pamiętam z pierwszych i ostatnich solarisów, jakimi jeździłem)

- zsynchronizowana głośność dźwięków silnika, drzwi i uruchamiania silnika

- zróżnicowane dźwięki wewnątrz i na zewnątrz autobusu

- dodany dźwięk przystanku na żądanie

- dodane dźwięki retardera pochodzące z MAN'a LC

- zmieniony dźwięk kasownika

Do wyboru mamy dwa nowe modele, tak samo jak w oryginalnym modelu, z kołpakami i bez. Obydwa mają zmodyfikowaną skrzynię biegów ZF 5HP-502 oraz silnik dopasowany do masy i przełożeń. Po raz pierwszy udało mi się uzyskać efekt bardzo płynnej zmiany biegów bez szarpania, rzucania obrotami (szczególnie na pierwszych dwóch biegach) i mogę śmiało nazwać to sukcesem, gdyż to rzadkość w OMSI niestety...

Również niestety nie dodałem mojego dźwięku przyklęku z D94, a to z prostej przyczyny. W D94 przyklęk jest sprzężony z hamulcem przystankowym i działają razem zawsze, toteż dźwięki przyklęku podpięte są po prostu pod komendę uruchomienia i wyłączenia hamulca przystankowego. W Urbino 10 nie mogę tak zrobić, gdyż można używać hamulca z przyklękiem i bez, a po takim zabiegu włączenie hamulca, niezależnie czy z przyklękiem, czy bez, powodowałoby dźwięk przyklęku. Z przykrością stwierdzam, że nadal kuleję w skryptach i, mimo przejrzenia gruntownie skryptów hamulców, pulpitu nie udało mi się znaleźć nic, pod co można podpiąć ten dźwięk. Na wyświetlaczu jest strzałka, która pokazuje, że autobus jest w fazie przyklęku, natomiast nie mam pojęcia co nią steruje, więc dopóki nie wymyślę jak to zrobić, nie będzie tego dźwięku.

Instalacja jest prosta - zawartość paczki należy wypakować do folderu Solaris'a Urbino 10, czyli wejść w OMSI>Vehicles>Solaris, następnie otworzyć ściągniętą paczkę z modem, wcisnąć CTRL+A, albo zaznaczyć myszką wszystkie pliki i foldery wewnątrz paczki oraz przenieść je do otwartego folderu z modelem.

Modyfikacja zawiera własny zestaw dźwięków oraz własne skrypty i w żadnym stopniu nie ingeruje w standardowy model.

Dźwięki silnika są autorstwa kolegi Solaris557, jednak są zmodyfikowane w Audacity. Poprawione są również braki niektórych dźwięków, które zostały dodane za pomocą modyfikacji innych w Audacity. Dźwięki wału słychać teraz cały czas, nie tylko przy prawie maksymalnej prędkości. Dźwięki silnika na zewnątrz pochodzą od LIAZ'a 5256.26 i zostały odpowiednio zmodyfikowane i dopasowane.

Changelog

v 1.1: released 8-09-2012 15:00

- usunięte dźwięki retardera z Lion's City

- przełożenia skrzyni biegów zbliżone do rzeczywistości (płynna zmiana biegów, V-max - 82km/h)

- całkowicie nowe dźwięki drzwi z sygnałem dźwiękowym

- dodane oryginalne pliki .bus dla tych, którzy je usunęli w związku z wadliwym działaniem modyfikacji

- naprawiony błąd z dźwiękiem podnoszonej rolety przy włączaniu zasilania

- odrobinę przyciszone dźwięki drzwi

- nowe dźwięki retardera (zmodyfikowane dźwięki silnika)

v 1.15 released 8-09-2012 17:00

- poprawiony błąd z brakiem dźwięku drzwiczek kierowcy

Download - Mediafire (.7zip - 26.7MB/41.0MB)

DOWNLOAD

!WAŻNE!

- powtarzam, WSZYSTKIE pliki należy rozpakować do folderu Solaris'a, żeby potem nie marudzić, że coś nie działa

- aby działały zapowiedzi głosowe należy przenieść folder Ansagen z Sound do Sound2

- jeżeli masz wgranego starego, wadliwego moda, również wypakuj WSZYSTKIE pliki, to nie jest update, wszystkie pliki są zmodyfikowane, dźwięki też

Video z wersji 1.0! (przepraszam za jakość, ale fraps wyciska siódme poty z mojego komputera...)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jaki błąd? ktoś jeszcze potwierdzi? Może złe pliki spakowałem

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

żadnego błedu nie ma a mam wgrane nawet wersje od solaris557 nic sie nie kłóci

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolega hubertjager nie wie co znaczy

zawartość paczki należy wypakować do folderu Solaris'a Urbino 10


Sprawdzę to jutro dokładnie. Ściągnę od nowa model i wypakuję pliki. A jak będzie działać, to Wam do zadków nakopię :szczerbol:

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@up ja też mam problem/błąd: bdy2.th.png

ten drugi z script to mam taki sam z man sd202

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Usuńcie główne plik solaris.bus i solaris.bus mi to pomogło. Wiem, nie jest to najlepsza opcja ale działa.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W takim razie chyba wiem, co może być błędem. Pliki, które są podmieniane (oba varlist od skrzyni i silnika) muszą nie być takie same, jak w oryginalnym modelu i po podmianie czegoś brakuje oryginalnym plikom .bus, które też z tych varlist korzystają. Wytrzymajcie do jutra, zrobię poprawkę, pozmieniam nazwy nowych varlist i wrzucę update z oryginalnymi plikami .bus, żeby wszystko Wam naprawić po skasowaniu orginalnych plików .bus

Na razie, jeśli komuś nie działa i chce korzystać z moda, niech spróbuje rady kolegi Drake07, a jutro będzie poprawka.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Drake07 2 pliki solaris.bus? A o co ci chodzi z 'Wiem, nie jest to najlepsza opcja ale działa.' to jeżeli działa to jest lepsza opcja czy nie?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie jest najlepsz bo usuwa oryginalnego busa i zostaje tylko ten z tymi nowymi dźwiękami ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Okej, mój błąd:szczerbol: Wszystko ładnie działa, fajna modyfikacja:)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@drake dzięki! Usunąłem i się normalnie włącza jest git ;) Ale nadal coś mi tutaj w tym autobusie nie pasuje, nie wiem nie jeździłem nigdy SU 10 jeździłem tylko 12 i to dawno, więc nie wiem.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale co nie pasuje? Coś w dźwiękach' date=' modelu bryły, pulpicie, teksturach?

[/quote']

No dźwięki są ok, wygląd po bokach super, z przodu też ok, wiesz ten ekranik we wnętrzu nic nie wyświetla tylko STOP, i tył taki ni jakiś chyba wiesz o co mi chodzi, pulpit spx, ale jazda czasami tak jak by nie wiem za szybko ruszał, ale ogólnie ok :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Który plik odpowiada za maksymalną prędkość km/h ?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Widzę drzwi nadal pozostały nie poprawione. Każde mają inny dźwięk i prędkość zamykania/otwierania nie pasuje do dźwięków. Mattez czy planujesz to poprawić ???

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dźwięki fajne, szkoda tylko że z 6 biegową skrzynią. Po co robisz wersję bez dźwięki retardera skoro można retarder wyłączyć z pulpitu. Nie działają zapowiedzi przystanków. Czego szuka tam dźwięk podnoszonej rolety przy włączaniu zasilania klawiszem E ? Prędkość maksymalna sporo za duża zwykle jest to ok 80 km/h. No i ja też mam ten błąd odnośnie tych plików solaris.bus i solaris_1.bus.

Podsumowując dźwięki fajne, ale są babole do poprawy, ja czekam na poprawkę bo myślę, że warto.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie działają zapowiedzi przystanków. Prędkość maksymalna sporo za duża zwykle jest to ok 80 km/h. No i ja też mam ten błąd odnośnie tych plików solaris.bus i solaris_1.bus.

Mi zapowiedzi działają, musisz je wrzucić jeszcze raz do folderu Sound2. Z prędkością to ty masz racje, taka Solarka to max jeździ 85km/h - do poprawki, reszta jest ok.

Aha, popraw ten błąd plików solaris.bus i solaris1_bus ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wersja bez dźwięków retardera jest dlatego, że niektórzy lubią używać retardera, a mi ten dźwięk wydaje się trochę dziwny. Co do prędkości maksymalnej, to Wam nigdy nie można dogodzić. Jak L100 Interurbano zrobiłem realistycznie mułowaty, jak to powinien być autobus, bo przecież ładnych parę ton waży, to Wam się rajdówki zachciało i chcieliście szybszego, jak ten jest szybki, to teraz wolnego. Zdecydujcie się...

Do poprawki:

- dopasowanie dźwięków drzwi i ich prędkości, będą całkiem nowe dźwięki, bo obecne różnią się tylko tym, że tylne drzwi działają.

- dźwięk rolety po włączeniu zasilania (?), nie wiem o co chodzi, ale to poprawię

- skrócenie przełożeń i ograniczenie maksymalnej prędkości

- poprawienie błędu z oryginalnymi plikami .bus

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Szczerze, na każdy model patrze z takiej perspektywy, aby był on jak najbardziej realny względem tego prawdziwego. Dlatego nawet twojej super wypasionej przerobionej wersji Jelcza L100I nie pobierałem. Jeżeli Urbino 10 osiąga max 80 km/h to tyle powinien też osiągać w grze. Jeżeli ktoś twierdzi że chce mieć autobus wyścigówkę to nie traktuje gry OMSI jako symulator a grę wyścigową typu Need for Speed. Tak podczas włączania zasilania klawiszem słychać dźwięk rolety, chyba jej podnoszenie, ale pewien nie jestem. Dźwięk drzwi jest dobry mam na myśli to pikanie podczas zamykania. Jeśli poprawisz te rzeczy które sam wymieniłeś to będzie super patch do tego autobusu. Pozostanie mi tylko czekanie na poprawę tego, że przy otwarciu wszystkich drzwi osoby które kupują bilety idą od razu do 1 drzwi, anie wsiadają ostatnimi i idą przez całe wnętrze żeby kupić bilet.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zajrzeć do pliku konfiguracji dźwięku i komendą CTRL+F przeszukać komendy "busbar", na pewno w tych okolicach wkradł się błąd. Co do dźwięku drzwi - poszukam odpowiedniego i ładnego dźwięku pikania i wmieszam je w dźwięki zamykania drzwi. Co do ścieżek pasażerów, to przyznaję się - nie mam o tym pojęcia, więc w tym nie pomogę :)

Pozdrawiam

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.