Ganderus

Mercedes-Benz Conecto MZA Warszawa

29 postów w tym temacie

Witam wszystkich,

odświeżę troszkę to forum, dawno nikt się nie wypowiadał.

Otóż, pod koniec listopada przewóz pasażerów mają rozpocząć nowe, zamówione jakiś czas temu przez MZA, Mercedesy Conecto w wersji przegubowej.

Autobusy zostały zamówione poprzez firmę EvoBus i jadą z fabryki z Turcji (jednak silnik i reszta to standardowo niemieckie podzespoły).

W sumie, zamówionych jest 60 sztuk. Wszystkie trafiają na zakład R-2 Kleszczowa (likwidacje Neoplanów i Ikarusów). Są wyposażone m.in. w: monitoring i elektroniczną informację wewnętrzną, klimatyzację w wersji śródziemnomorskiej, instalację przeciwpożarową oraz dodatkowe monitory reklamowo-informacyjne.

Dla autobusów tych kontrakt zawarty z MZA to ponowny debiut na warszawskich ulicach. Ostatni raz Mercedesy z warszawską syrenką kursowały w latach 1937-39.

Zdjęcie jednego z autobusów:

21983699444387718987.jpg

Rozmawiałem z kierowcą R-2 i powiedział, że prawdopodobnie zaczną kursować pod koniec listopada, ale jak sam dodał - znając życie opóźni się to do grudnia. Można Mercedesy zobaczyć na Warszawskich ulicach podczas Jazd Próbnych (nawet z taką informacją na tablicach), gdyż kierowcy "szkolą się" w jeździe takim "luksusowym" autobusem.

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji!

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale szybko u was wyjeżdżają na miasto w Rzeszowie zawsze stoją kilka tygodni na Zajezdni ,po dostawie .

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Inwazja hitlerowskich kebabów na Warszawę. :P Fajnie wyglądają z tymi nakładkami na zderzaki, po co to właściwie?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co do wypowiedzi Rzeszowiaka - Mercedesy te co dotarły i co dojadą, mają najpierw montowaną elektronikę (gdyż w fabryce zamontowali tylko tak, żeby dojechało do odbiorcy) jak widać na zdjęciu nie ma nawet tablicy przedniej.

Co do wypowiedzi MAN_SD200 - są 2 rozwiązania - 1. dla wyglądu estetycznego, 2. przy "lekkich stłuczkach", żeby jak przywali/zarysuje przodem to żeby nie niszczyło lakieru tylko te listwy (bo tak mi się zdaje że to są zwykłe listwy plastikowe jak w samochodach)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Conecto luksusem? Meeeen no w sumie w Warszawie to i tak, bo Bolechowskie smrodki dominują. Citaro to jest luks panie, a Conecto stara się być fajne z laminatami na rzepy :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Konewki to tureckie złomy, jakość wykonania pozostawia dużo do ideału, wszystko sie telepie i trzeszczy.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No i stało się! Mercedesy jeżdżą już po Warszawie!

Dzisiaj widziałem na liniach: 401, 422 i 187 :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mi sie wydawało, że go widziałem jak mknął w stronę Piaseczna:D Jednak prawda. Na stronie ZTM-u również jest news.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem okazję przejechać się tym cudem ; >

Miło i przyjemnie się jeździ, jednak (przynajmniej w tym co ja jechałem) elektronika jeszcze nie funkcjonowała (w sensie wyświetlacze wew.).

Denerwujący jest jedynie dzwonek zamykania drzwi, jest taki : pi, pi i długie piiiiiiiiiiiiiiii (podczas tego długiego piiiiii drzwi się zamykają i to długie jest aż się drzwi nie zamkną).

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się 2 razy nim przejechać i uważam, że jest bardzo fajny xD. Rzuciło mi się w oczy to, że w środku Merc wydaje się bardzo szeroki (w porównaniu z innymi miejskimi autobusami, jakimi miałem okazję jechać). Dzięki temu, miejsca jest aż nadto (oczywiście gdy nie ma tłoku). Komfort jazdy jest duży - nie odczuwa się za bardzo przyspieszania/hamowania. Odniosłem też wrażenie, że autobus szybko się rozpędza więc podróż mija szybciej :). Jedyna wada to ten sygnał dźwiękowy podczas zamykania drzwi (o czym wspomniał Ganderus). Wolę ten w Solarisach i nowszych Jelczach :P.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Conecto widziałem na linii: 105, 187, 517, 716, 728, 401, 706 i 189

Pozdrawiam

PS. Autobus wygodny, pojemny i oczywiście ładny.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam, że Conecto jeździ również na linii nr 109

A mi właśnie podoba się ten autobus. Przyjemny w jeździe, wszystko co potrzeba jest, szeroki jest. Niektórzy mówią, że im się dzwonek zamykania drzwi nie podoba. Mi właśnie się podoba, no cóż każdy ma inny gust. Ogólnie autobus bardzo mi się podoba ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja czasem widzę go na linii 184. Gdy zabraknie Solarisów Urbino 15 i Neoplanów N4020 (dżołk) :D.

EDIT - Nawet dosyć często.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nim zazwyczaj jeżdżę na 112 i na 184. Poprostu miód malina.! Drzwi tak majestatycznie się zamykają i ten dźwięk ostrzegawczy, który się zmienia w ciągły podczas zamykania drzwi <3 Tylko co mi się w nim trochę nie podoba to fotokomórki. Kiedy drzwi się zamykają i coś jest w pobliżu, to fotokomórka to "wyczuwa" i drzwi się ponownie otwierają co trochę denerwuję, a kierowcy czasem mają problem z zamknięciem ich.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@malinka19 -> Racja, na 112 też się pojawiają. Co do fotokomórek się zgodzę, mogłoby w ogóle ich nie być.

1. Podczas mojej pierwszej przejażdżki tym wozem, ktoś postawił na podłodze "dosyć" spore pudło, przez co drzwi nie mogły się zamknąć. Przesunięcie takiego przedmiotu w inne miejsce podczas, gdy w autobusie był duży tłok, było niemal niemożliwe.

2. Całkiem niedawno jechałem sobie Mercem na 184 od strony Szczęśliwic. Na przystanku wystąpił problem z fotokomórką. Było mało ludzi, nikt nie stał przy drzwiach więc nie było możliwości, żeby coś ją zasłaniało. A jednak, drzwi bezskutecznie próbowały się zamknąć. Dobrze, że znalazła się silna osoba, która domknęła je własnoręcznie, bo inaczej kursik byłby skończony :P. W tej sytuacji obstawiałem na awarię fotokomórki.

To sytuacje, z którymi się spotkałem, a przecież z pewnością jest ich więcej. W sumie fajny wozik, trochę "plastikowy" ale to można przeżyć. Tylko gdyby nie te nieszczęsne fotokomórki ...

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem na 136 również można spotkac. A bez fotokomorek obeszło by sie ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Według mnie Conecto G to bardzo dobre wozy mogłyby tylko nie przypominać pikaniem o odjeździe z każdego przystanku i wyświetlacze dość długo się wczytują . ;) Często pokazują się na 401 i na 716 w godzinach szczytu ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

U nas też przed kilkoma miesiącami pojawiły się w Krakowie na liniach obsługiwanych przez Mobilis. Jest to jakas poprawa renomy firmy, która nadal po mieście jeździ odkupionymi od was z Warszawy solarkami urbinietto jeszcze w waszych barwach, które prezentują katastrofalny stan techniczny.

DSC04096zz_dw_400x400.jpg

DSC09052z_dw.jpg

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Krakowski Mobilis podpisał z ZiKiTem nową umowę, która stanowi, że na liniach miejskich mogą pojawiać się tylko pojazdy w malowaniu krakowskim, z klimatyzacją, automatem biletowym (tego pktu MPK nie spełnia :P), ciepłym guzikiem informacją pasażerską(tego też nie). Mobilis w tym celu zakupił nowe pojazdy; Conecto G i AMZ CitySmile 12, i odpowiednio je wyposażył. Z tego co wiem, Urbinetto wyleciało z Krakowa równo z wejściem tej umowy, tj. 1 sierpnia 2014.

(Nie jest to chyba miejsce na tą dyskusję :P)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Otóż nie, ciągle jeźdżą na linii 714, widuje je dość często.

Ale tak to właśnie jest, jak przetarg wygrywa najtańszy.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@pause1:

Jeszcze nie wróciły wszystkie do Warszawy. Większość wróciła po przywróceniu tramwajów na ul.Mogilską. Zostało jeszcze kilka, które jak zauważyłem jeszcze jeździły w Nowej Hucie na 714(tramwaje nie jeżdzą torem przez ulicę Ptaszyckiego, tam jeździ 714 za tramwaj). 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja już. Nie wiem gdzie są urbinetto 10 z Warszawskiego Ursusa. Ktoś wie moze gdzie są, bo jedyna informacją dla mnie jest że są w Krakowie. Ale czy to jest aktualne ? - nie wiem.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Część rozeszła się po PKSach grupy Mobilis, część w Krakowie, chyba 4 sztuki kupił Natan do obsługi Olkusza i jeszcze ktoś chyba brał.

A reszta pewnie poszła do komisu tak jak zarżnięte deskorolki kilka lat temu ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.