Logitech

Nowości w OMSI 2 (skrypty) (ogólne informacje, screeny, newsy, dyskusje)

500 postów w tym temacie

20130408_05_StnLinks.jpg

20130408_11_StnLinks.jpg

image-152964-ac8b2f7c.jpg

(T) - już obmyślane / prawdopodobne / dodane

(?) - nie wiemy

(-) - bardzo nieprawdopodobne

(x) - zdecydowanie nie

Instalacja i działanie programu:

* Dane użytkownika w "Moich Dokumentach" (?)

* Zero Aerosoft-Launchera (x)

* Podwójne kliknięcie na plik *.osn > OMSI odpala się i ładuje dany zapis (T)

Gameplay:

* Ego-Mode (?) (F11 - chodzenie poza autobusem)

* Ruchome lusterka (?)

* Wiele kanałów radiowych (-)

* Multiplayer (?)

* Linie szkolne (?)

* Funkcja naprawy ma więcej konsekwencji (T)

* Dźwięki i animacje grzmotów i błyskawic (?)

* Wygenerowana zmienna pogoda (?)

* Możliwość podglądu dalszych kursów z włączonym rozkładem (huh?) (?)

* Animowany kasownik (?)

* Widok się obraca wraz z kierownicą (?)

* Monety się kończą (?)

* Czas zimowy/letni (T)

* Możliwość dostosowania fotela kierowcy (?)

* Kontroler: Możliwość użycia kontrolera kierunkowego (że co?) (T)

* Rozkład: Możliwość pominięcia obecnego przystanki (?)

* Wariantowe pasy parkowania/buspasy (?)

* Raport z trasy nie pojawia się natychmiastowo, ale można przeczytać później; autobus nie skacze wtedy (T)

* Różne cenniki na jednej mape (?)

* Radio-komunikator (-)

* Możliwość zebrania pieniędzy z klawiatury (T)

* Możliwość dodania większej ilości przycisków na myszce (?)

* Utrzymanie prędkości podczas kierowania na klawiaturze (?)

* Zero deszczu pod mostami/wiaduktami (?)

Grafika:

* Płynna kamera zewnętrzna (?)

* Wiatr powiewa drzewami (no, gałęziami, wiadomo, łossochozi) (?)

* Lepszy system cieni (?)

* Mapowanie bez odbić (hę?) (?)

* Prawdziwe odbicia we własnym autobusie (okna, etc.) (?)

* Nowy interfejs (xxxxx!)

* Lepszy deszcz (?)

* Uporządkowanie algorytmu samochodów AI (możliwość zobaczenia innych AI przez AI) (?)

* Zamglone okna (?)

* Przypięcie kamer/odbić i świateł do ruszających się obiektów (?)

Dźwięki:

* Różne dźwięki pasażerów (rozmowy np.) (?)

* Modułowe pliki konfiguracyje dźwięków (?)

* Zmiana głośności radia / źródła 3D (-)

Pojazdy:

* Możliwość prowadzenia tramwajów (?)

* Trolejbusy (-)

* Zmienne współczynniki tarcia, np. łańcuchy zimowe; dynamiczne podsypanie piasku dla tramwajów (?)

* Główna baza dla zapowiedzi, ale osobna również dla każdego hofa (T)

* Koła mogą się pobrudzić (?)

* Małe usterki (T)

* Ślady opon (?)

* Odpalanie na zimno (T)

* Zniszczenie kół (ciśnienie opon, niesymetryczny skręt) (?)

* Numer/font rejestracyjny zależy od ustawień mapy (?)

* Wiatr oddziałowuje (?)

* Symulacja wózków kolejowych (T)

* Zabrudzenie wewnątrz (?)

* Bezwładność obrotu osi i skrzyni biegów (T)

* Autobusy konstruowane modułowo (x) (tu się ludzie zastanawiali... ja myślę, że chodzi o budowanie autobusów na podstawie kawałków, w sensie karoserii na przykład - np. baza pod U18, ale można dodać kawałki i wychodzi U18,75)

* Wybór pojazdu: Podtyp (T)

* Wybór pojazdu: Podgląd można wyłączyć / na żądanie (T)

* Buksowanie opon powoduje poślizg boczny (?)

Ruch AI:

* Lepsze zachowanie (? ? ? ? ? - T)

- Hamowanie: Hamowanie pojazdu zależy od odległości do przeszkody (?)

- Pojazdy skręcające w lewo są za wolne (?)

- Zmiana pasów (że co?) (?)

- Szybciej przez łuki (?)

- Zmiana pasa może być anulowana jeśli trzeba (?)

- Wyprzedzanie (-)

- Płynniejsze kierowanie (T)

* Więcej typów samochodów (?)

* Gęstość ruchu zależy od dnia tygodnia (T)

* Lepsza adaptacja do warunków na drodze (T)

* Podjazd pod górkę robi różnicę w przyśpieszeniu (T)

* Zakaz ruchu ciężarówek w niedziele (T)

* Pojazdy ratunkowe (?)

* Pojazdy zimowe (?)

* Rowery / motocykle (-)

* Prędkość podstawowa przy spawnowaniu (?)

* Parkujące samochody (?)

Autobusy AI:

* Są pasażerowie kiedy pojawiają się na widocznym boku (the what?) (?)

* Czekanie na czas rozkładowy na wybranych przystankach (T)

* Mogą być spóźnieni ale wciąż niewidoczni (T)

* Na końcowym pasażerowie mogą wejść na nowy kurs (T)

* Nie powinni wchodzić ponownie jeśli poprzedni kurs skończył się za wcześnie (błąd, T)

* Nie kończące się kursy w których pasażerowie mogą zostać w autobusie (zmiana linii, zmiana kierunku, T)

* Teren zmiany zachowania wokół przystanku (przy otwarciu drzwi) zmienny (?)

* Kultura jazdy zależy od spóźnienia (?)

* Czekanie na końcowym z otwartymi drzwiami tylko w ciepłe dni (T)

* Autobusy mogą się wyprzedzać nawzajem w zatoczkach (?)

Ludzie (tfut, materiał zbędny w naszym wozie :P ):

* Więcej modeli (?)

* Inna odzież w zimną pogodę (?)

* Dzieci (?)

* Lepsze ruszanie się (?)

* Można ustalić wiek (T)

* Wózki dla dzieci / wózki inwalidzkie (?)

* Dzieci wciskają "n/ż" jako żart (-)

* Nie podchodzą do autobusu jeśli nie dojechał do przystanku (?)

* Zależnie od ustawień mapy: Machanie jeśli chcą ten autobus (czuję, że w tym wyspiarze maczali palce) (?)

* Mówią "do widzenia" (j.w.) (?)

* Muszą pokazać bilet za każdym razem (?)

* Rozmowa z pasażerami (-)

* Ważne i ważniejsze siedzenia (?)

* Dowolna zmiana ilości pasażerów na przystanku zależnie od pory dnia (?)

* Pasażerowie przesiadający się (?)

* Spóźnialscy (?)

* Pasażerowie mogą otworzyć okno (T)

* Pasażerowie mogą kupić bilety w biletomatach na pokładzie (?)

* Nowi pasażerowie nie powinni "wyskakiwać znikąd" (?)

* Marudzenie na wysoką prędkość (?)

* Marudzenie na niezatrzymanie się na ich przystanku (?)

* Animacje w bezruchu (?)

* Zachowanie z autobusów międzymiastowych > podchodzą do drzwi zaraz przed przystankiem (?)

* Płacenie przy wysiadaniu (?)

Budowa mapy: (jako żem maper, mój dział! :P )

* Obiekty i rozkłady zależne od sytuacji lub tymczasowe (T)

* Mapy lewostronne (T)

* Adaptacja terenu do krzywych i skrzyżowań (T)

* Odświeżanie obiektów scenerii (?) (nie łapię...)

* Łatwiejsza budowa linii i rozkładów (?)

* Ctrl-Z (cofnij) (?)

* Sychronizacja świateł również po załadowaniu sytuacji (?)

* Połóż nowe krzywe równolegle do istniejących z pewnym odsunięciem (?)

* Ścieżki linii autobusowych i kursy można skopiować z istniejących (T)

* Edycja przelotu/czasu jazdy: ogólny "ptaszek" dla wszystkich automatycznych przyjazdów/odjazdów (?)

* Edycja bugów: błąd pionowego slidera (T) (?)

* Algorytm budowy skrzyżowań (-)

* Załaduj wszystkie krzywe lub obiekty z danego folderu (T)

* Możliwość usunięcia segmentu (T)

* Kopiowanie obiektów z doczepionymi podobiektami (?)

* Podczas modelowania terenu widać teren, który modelujemy (-)

* Tworzenie linii i kursów poprzez jazdę po mapie (-)

* Tworzenie portali tunelowych w terenie (T)

* Funkcja przyczepiania tylko na żądanie (T)

Krzywe:

* System tworzenia bardziej zróżnicowanych nawierzchni (T)

Obiekty / Tekstury:

* "Tekstura internetowa" (zostanie ściągnięta z Internetu podczas ładowania mapy) (?)

Silnik skryptów / Dostęp do zmiennych:

* Zdobądź imię kierowcy (?)

* Ciepły guzik (T)

* Zmienne systemu i teksty w interfejsie plug-inu (T)

* Odległość do następnego przystanku (T)

* Zadzwoń po policję przez skrypt (przycisk w IBISie) (T)

* Poprawka błędu: Odmierzacz czasu w IBISie nie pokazuje czasu podczas dłuższych postojów (T)

* Interfejs plug-inów: Interwał dostępu do zmiennych zmienny (?)

* Interfejs plug-inów: Dostęp do wszystkich pojazdów (?)

* SIP na przystankach ma dostęp do opóźnień (T)

* Skrypt => Światła (że co, wymuszone zielone?) (?)

* Obiekty scenerii mają dostęp do poziomu użycia ścieżek (?)

* Zakodowane powiększenie/zmiejszenie wykładnicze (?)

* Funkcja wykładnicza

* Dostęp do wyskości i kierunku jazdy (T)

* Dostęp do końcowego następnego kursu (?)

* Zmienna "onPlayerApproach" która sprawdza podejście użytkownika (eh?) (?)

* "M_Wheel" dla każdego koła (T)

Tłumaczenie autorstwa Piotra Sekuły.

Temat na oficjalnym forum OMSI: http://www.omnibussimulator.de/forum/index.php?page=Thread&threadID=3164

Archiwalny temat dot. OMSI 2: http://omnibussimulator.pl/Temat-Oficjalne-projekty-M-R-Software-postepy-prac-nad-OMSI-2

Ten temat służy również do dyskusji nt. skryptów.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza " Funkcja naprawy ma więcej konsekwencji " ? Że będzie można naprawiać konkretną rzecz ?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Oprócz

* Marudzenie na wysoką prędkość (?)

* Marudzenie na niezatrzymanie się na ich przystanku (?)

Wszystko mi pasuje :D.

Ja szczerze wątpię czy chociażby 60% w/w znajdzie się w grze.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Chyba chodzi o to, że jak coś się zepsuje i to naprawisz, to zawsze ta naprawa będzie jakoś odczuwalna podczas jazdy, ale nie jestem pewien, tak tylko zgaduję. Ale o co chodzi przy skryptach: "Dostęp do wysokości i kierunku jazdy" oraz ""M_Wheel" dla każdego koła"??

Pozdrawiam ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Co oznacza " Funkcja naprawy ma więcej konsekwencji " ? Że będzie można naprawiać konkretną rzecz ?

Pewnie, co by nie było za różowo, to konsekwencje naprawy ograniczą się do paru minut opóźnienia. Analogicznie jak przy kolizji z innym pojazdem.

Az dziw mnie bierze, że nikt nie zaproponował Dynamicznego systemu pogodowego. Każda szanująca się symulacja pojazdw po prostu musi mieć zmienne warunki pogodowe.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przecież jak ustawisz realną pogodę to masz zmienne warunki.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mogli by też dodać lepsze warunki pogodowe. Tzn , żeby lepiej wyglądały , bardziej realistycznie.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W końcu modele z biletomatem (działającym) można będzie zrobić :) Podoba mi się to - jeszcze tylko fotokomórki w drzwiach i full serwis.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Przecież jak ustawisz realną pogodę to masz zmienne warunki.

Tylko teoretycznie, praktycznie realna pogoda nie zmienia się tak często, żeby można było odczuć to w grze. Przynajmniej dla mnie, bo jednorazowa sesja w Omsi nie trwa zwykle więcej niż 2 godziny.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W końcu modele z biletomatem (działającym) można będzie zrobić.

@norpo, co przez to rozumiesz? A w obecnej wersji Omsi nie jest to możliwe? Nie dałoby się odpowiednio rozbudować istniejących skryptów?

* Główna baza dla zapowiedzi, ale osobna również dla każdego hofa (T)

Już w obecnej wersji można sobie utworzyć nowy folder w głównym folderze Omsi, nadać mu nazwę np. Zapowiedzi i zmodyfikować wpis w plikach .osc odpowiedzialnych za IBIS2 z:

"Ansagen\" (L.$.act_busstop) $+

na:

"..\..\..\Zapowiedzi\" (L.$.act_busstop) $+

Wrzucamy do folderu Zapowiedzi właściwe pliki dźwiękowe i gotowe. :D

Nie wiem, czy można podobnie postąpić z plikami .hof. Chciałem wykonać dla nich jakiś "globalny" folder, wrzucić tam te pliki i tylko w folderze z Mercedesem Juliana zostawić te "dedykowane" dla tego wozu. Niestety nie wiem, czy można coś takiego zrobić i który plik należałoby zmodyfikować.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To już niestety jest określone w kodzie gry i raczej nie da się tego zmienić.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No a czy na chwilę obecną będzie taki system zapowiedzi przystanków, który będzie 2x się uruchamiał przed przystankiem ? Chodzi mi o to, że będzie zapowiadał następny przystanek i przy dojeździe do tego przystanku będzie mówił, że teraz jest taki i taki przystanek.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Można to nawet chyba w OMSI 1 zrobić , tylko trzeba podwoić przystanek , i ręcznie przez klawisz Q zapowiadać.

P.S. Kiedyś na Szczecinie wersja 2.10 było tak , że tylko jak dojeżdzałeś do przystanku gadaczka mówiła np Kołłątaja , a teraz (3.10 wersja) jest tak , że mówi następny przystanek . Nie wiem czemu nie sklejono to w jedno i Następny przystanek , gdy odjedziesz z jednego , a jak dojedziesz do drugiego to np Boguchwały.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

M@nieK, do niektórych map (np. Usedom) są wykonane takie "podwójne" zapowiedzi. Pierwsza w stylu "Następny przystanek " i kolejna "". Ty decydujesz, kiedy naciśniesz Q i zapowiedź zostanie odtworzona.

Jeśli masz na myśli automatyczne odtwarzanie (tak jak w wozie Juliana), to osoba znająca się dobrze na skryptach do Omsi bez żadnego problemu może napisać skrypt, który odtworzy pierwszą zapowiedź po przejechaniu np. 20 metrów od poprzedniego przystanku i następną po przejechaniu np. 60 metrów. Takie "bajery" są jak najbardziej obsługiwane przez obecne wersje Omsi. :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Excellence, faktycznie tak było. Może teraz mpaw82 w nowej wersji Szczecina tak zrobi ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

#778

Ależ ja już dawno przygotowałem wersję PIXELowatą szczecińskich zapowiedzi pod Karorenówkę - czyli "Nast. przyst. nazwa przyst." i "nazwa przyst.". Wystarczy tylko odpowiednio pozmieniać nazwy plików i w hofie pododawać i proszę bardzo. Linka nie podam, bo sam nie mam pojęcia, gdzie to jest...

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

"Możliwość użycia kontrolera kierunkowego" Chodzi chyba o krzyżak ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

no to zmiany są niezbyt duże, ale są też tego plusy. Na początek wszyscy mówią że gra będzie kosztować 20€ czyli około 90 zł a to nie jest zbyt niska cena dlatego to pierwszy minus

drugi jest taki że AI nie będzie o wiele poprawione i ng 272 nie będzie używany jako AI

martwi mnie też że tak dużo punktów jest nie wiadomych.

teraz plusy:

zauważyłem na screenach że pociągi są w środku jakoś dokładnie zrobione czy to ma świadczyć o tym że będzie można nimi jeździć (niespodzianka od M&R) ale że też pasażerowie są na peronach, w pociągach, wysiadający, wsiadający, a nawet numerek linii pociągu i kierunek wie że kierunek wcześniej też się dało ale tu nawet pociągi mają numerki? tak czy siak i tak mnie to cieszy :o

płynność gry, wydajność i używanie wszystkich rdzeni procesora oraz ładowanie map po fragmentach

ode mnie to tyle :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
drugi jest taki że AI nie będzie o wiele poprawione i ng 272 nie będzie używany jako AI

Niby po czym to wnosisz?...

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe przy jakiej prędkości zaczną marudzić, bo jak sie już przy 60 km/h zaczną drzeć to słabo bedzie :) Fajnie by było gdyby pasażerowie sie spóźniali, wtedy bym skorzystał z zasady że pasażer, który biegnie jest pierwszym pasażerem następnego kursu xD A jeżeli chodzi o te niszczejące koła to od razu bd widać kto lubi krawężniki :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Na czeskiej stronie Omsi pojawiła się taka informacja: "[...] Jednomu takovému se podíváme na zoubek v první části dnešní novinky, dále přidám pár informací, co nového na našem fóru, a na závěr vám prozradím, jak si zahrát OMSI 2 už na konci srpna." co w tłumaczeniu przez wujka google daje "Jednym z takich patrzymy na ząb w pierwszej części dzisiejszych informacji, jak również dodać kilka informacji, co nowego na naszym forum, i wreszcie powiedzieć, jak do gry OMSI 2 już pod koniec sierpnia."

Wiem, że niewiele można z tego zrozumieć, ale czy ktoś wie, o co chodzi z tym końcem sierpnia ? Na czeskiej stronie również ta informacja jest napisana wytłuszczonym drukiem.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W dniach 22-25 sierpnia grę będzie można zobaczyć na targach Gamescom w Kolonii. Wszystko jest na tamtej czeskiej stronie napisane ;)

[adm]Jedyna sensowna informacja, zostawiam ;) /Przemek[/adm]

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ważna informacja !

Pojawiły się plotki o tym, jakoby OMSI 2 miało zostać wydane w trzecim tygodniu października - Oficjalnie wypowiedział się w tym temacie Marcel Kunht i zdementował tę plotkę. Jest to bzdura, wymyślona przez kogoś w celu wprowadzenia zamieszania ;) Marcel dodał również, że aktualnie data podana w "newsie" jest niemożliwa.

Pozdrawiam.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie są plotki !

Na facebooku Omsi - the bus simulator pisze że premiera omsi będzie w październiku

To chyba jest oficjalny profil bo ma dużo lajów

[mod]Jest napisane. 3i. / L100 [/mod]

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.