koliber3692

tramwaj w rzeszowie co o tym sądzicie?

23 postów w tym temacie

Chciałbym się was zapytać co sądzicie na temat budowy lini tramwajowych w rzeszowie czy jest ona możliwa czy nie ? Moim skromnym zdaniem Rzeszów powinien iść w ślady Olsztyna który buduje linie tramwajowe od podstaw. A przemawia za tym że rzeszów się rozrasta i za niedługo nasza komunikacja miejska może nie poradzić sobie z tym problemem a mianowicie zapewnienia dojazdu nowym mieszkańcom miasta do centrum itd. i myślę tu że pomysł naszego prezydenta miasta rzeszowa o budowie kolejki nadziemnej był niebardzo trafiony . Wiem że zaraz pojawią się komentarze że rzeszów jest za ciasny na tramwaj ale tam gdzie drogi są szersze możnaby było poświęcić jeden pas dla lini tramwajowej , drugim powodem do narzekania będzie to że rzeszów będzie jeszcze bardziej zakorkowany a może włodarze naszego miasta powinny na próbę ogłosić darmowe przejazdy ( przez miesiąc na początek) komunikacją miejską tak jak to zrobili w jednym z miast w estoni chyba i tam w tym mieście liczba samochodów poruszających się po mieście spadła o połowę a może i nawet więcej. Więc proszę o waszą opinię na ten temat z góry dzięki :-)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nawet jezeli to jest to nieglupi pomysl ale rzeszow to jednak dalej za male miasto na tramwaje i mysle ze wylaczenie jednego pasa ruchu dla tychze pojazdow pogorszy jeszcze bardziej sprawe na takich ulicach jak lisa-kuli - cieplinskiego...

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Likwidacja jednego pasa ruchu na głównych drogach Rzeszowa zwiększy czas przejazdu samochodem w godzinach szczytu z 30 do 60 minut :P

Jakby komunikacja w Rzeszowie była porządnie zorganizowana tj. autobusy punktualnie, porządne autobusy(to się zmienia :D ), więcej kursów to duża liczba osób przesiadła by się z samochodów do autobusów, ale i tak Ci co dojeżdżają z poza Rzeszowa i tak będą jeździć samochodami bo to dla nich taniej(bilet PKS/prywaciarz+bilet MPK i wychodzi bardzo dużo przy całej rodzinie dojeżdżającej do Rzeszowa) :P

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W Rzeszowie tramwaj nie nada się , chyba że podziemny lub nad ziemny

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że jakby zaproponować Ferencowi budowę metra, to by jeszcze zbudował metro :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W Rzeszowie mamy zbyt gęstą sieć EC żeby metro zrobić.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Temat wałkowany XY razy ;) Miasto jest zbyt ciasne i za późno już, aby w ogóle o tym myśleć. Większość ulic została już zmodernizowana ze środków unijnych i nie ma najmniejszego sensu, aby to wszystko teraz rozkopywać. Linia tramwajowa była planowana w latach 60 i 70 (stąd m. in. mamy w miarę szerokie pasy zieleni na obwodnicy pozostawione jako rezerwa), jednak pomysł upadł. Rzeszów potrzebuje przemyślanego i dobrze rozwiązanego układu linii autobusowych. Kiedy już uda się to zrealizować, należy zająć się taryfą biletową, wprowadzeniem karty miejskiej, czy biletów czasowych. To z pewnością pozwoli na zmniejszenie ruchu samochodów osobowych o jakieś 20-30%. Należy pamiętać, że mieszkańcy Podkarpacia są cholernymi konserwatystami i jak już się przyzwyczają do samochodu i wygody, to z niej łatwo nie zrezygnują, dlatego potrzebne są specjalne akcje i kampanie. :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe są wasze opinie na ten temat ja jeszcze dorzucę bo pisali niektórzy że tramwaj podziemny lub nad ziemny pamiętam że swego czasu po internecie krążył taki plan budowy lini tramwajowych ze stacjami/przystankami pod ziemią i zakładał on pierwszą trasę po lini koła tak w przybliżonej jej autobusowej wersji i wiem że jeden z przystanków miał być na ulicy reformackiej następny na powstańców warszawy itd. a początek i kobiec miałbyć na ulicy grotgera. Oglądając nawet na youtube filmiki lini tramwajowych tak zwanego szybkiego tramwaju w krakowie (krakowski szybki tramwaj) i w poznaniu (pestka) ten pomysł się nawet sprawdził a sieć EC można zmodernizować w miejscach gdzie taki tramwaj miałby jeździć wystarczy pomysł troche pieniędzi i osoby które by się tym zajęły . Mówicie rze dużo kopania i korki będą a jak będzie nadziemna kolejka powstawała to korków i kopania dziur nie będzie mogliśmy już tego doświadczyć podczas budowy aureoli ferenca ( wybryk i zachcianka prezydenta ). A kolejka krtóra ma niby dojeżdżać na bulwary to chyba raczej turystom bardziej posłuży niż mieszkańcom z obrzeży miasta.


Likwidacja jednego pasa ruchu na głównych drogach Rzeszowa zwiększy czas przejazdu samochodem w godzinach szczytu z 30 do 60 minut :P

Jakby komunikacja w Rzeszowie była porządnie zorganizowana tj. autobusy punktualnie' date=' porządne autobusy(to się zmienia :D ), więcej kursów to duża liczba osób przesiadła by się z samochodów do autobusów, ale i tak Ci co dojeżdżają z poza Rzeszowa i tak będą jeździć samochodami bo to dla nich taniej(bilet PKS/prywaciarz+bilet MPK i wychodzi bardzo dużo przy całej rodzinie dojeżdżającej do Rzeszowa) :P

[/quote']

ceny biletów można zmniejszyć albo dla rodzin wielodzietnych których dzieci dojeżdżają do szkoły w rzeszowie dać darmowe przejazdy KM na legitymację szkolną z kwitkiem że pochodzi z rodziny wielodzietnej a rodzicom na dowód osobisty :-)


nawet jezeli to jest to nieglupi pomysl ale rzeszow to jednak dalej za male miasto na tramwaje i mysle ze wylaczenie jednego pasa ruchu dla tychze pojazdow pogorszy jeszcze bardziej sprawe na takich ulicach jak lisa-kuli - cieplinskiego...

możnaby było też tak zrobić ze z tego pasa też mógłby korzystać samochód w wielu miastach z tramwajami tak jest:-)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

http://m.youtube.com/index?hl=pl&desktop_uri=%2F%3Fhl%3Dpl%26gl%3DPL&gl=PL#/watch?v=mJ3YcpFTZBo tu macie link do filmiku o tym jak sobie olsztyn zaprojektował linię tramwajową i oglądając ten filmik stwierdziłem że rzeszów jak by pomyślał to by zrobił coś podobnego :-)


http://m.youtube.com/index?hl=pl&desktop_uri=%2F%3Fhl%3Dpl%26gl%3DPL&gl=PL#/watch?v=3z6NT52L8V4 A tu druga też dość ciekawa wizualizacja :-)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Rzeszów to za mała wioska żeby robić tutaj tramwaje.

Jedynie gdzie by takowy mógł jeździć bez konsekwencji to Krakowska (dół, góra).

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Na obwodnicy, Warszawskiej, Lubelskiej, Rejtana też by się zmieścił :P

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, miejsce na obwodnicy zawsze się znajdzie, tylko kto by tym jeździł? Tramwaj miały jedynie sens na trasie obecnej 19 lub połączeniu trasy 19 z fragmentami Koła. Tylko, że nie ma miejsca, ani na Rejtana, ani na Piłsudskiego (ewentualnie ulica Sokoła wraz ze skierowaniem tam ruchu autobusów, ale to i tak nierealne).

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam to za dobry pomysł, bo jak ludzie przeraziliby się korkami to w końcu wsiedli by do autobusu i może autobusem podróżowałoby się szybciej i zwiększono by liczbę pojazdów.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy przesiądzie się do autobusu ;)

Mi i prawie 70% mojej dawnej klasy nie opłaciło się jeździć autobusem, bo samochodem wychodziło taniej(2-3 osoby). W moim przypadku za cenę 2 miesięcznych dla uczniów, dojeżdżały 3 osoby z uwzględnieniem zajęć dodatkowych :P

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Z typowo socjalnego i statystycznego punktu widzenia, biorąc pod uwagę najpopularniejszy dzisiaj model rodziny "2+1" można bardzo łatwo wywnioskować, że posiadanie, utrzymywanie i podróżowanie po mieście samochodem opłaca się wyłącznie wówczas, kiedy jeździłyby nim wszystkie 3 osoby. A co to oznacza? Ano to, że na trasie przejazdu jednej z osób musiałyby znaleźć się punkty docelowe dwóch pozostałych, co jest zazwyczaj nierealne. Dlaczego więc ludzie nie jeżdżą KM w Rzeszowie, tylko wolą się smażyć w 20-letnich Volkswagenach i Mercach z demobilu korkując miasto do granic możliwości? Chyba nie trzeba szukać daleko odpowiedzi. No ale przykład idzie "z góry"...

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że 2 osoby jadą, samochodem, a wychodzi na to samo, a przy 2+1 to już, że tak powiem na "plus" się wychodzi :P

Ja osobiście bym wolał jeździć 20 letnim jako to ująłeś "demobilach", ale nie musząc wstawać rano 1h wcześniej i wracać 1h później do domu, nie mówiąc już o tym, że w samochodzie się przynajmniej siedzi, a w autobusie to rzadko rano ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale można też założyć że im więcej ludzi przesiądzie się do KM to taki ZTM może dodać więcej kursów które będą im się opłacały no chyba że będzie to wyglądało tak jak w przypadku lini 23 której dali nową trasę i dość sporo kursów a teraz zaczęli je obcinać bo ludzie wolą samochody a teraz mieszkańcy z olbrachta płaczą bo obcieli im kursy i nie mają się czym dostać do centrum miasta miasto powiedziało wprost jeśli na obecnych pozostałych kursach lini 23 będzie odnotowana duża liczba pasażerów to być może przywrócą stare kursy a nie prościej było by puścić mniejsze autobusy które generowałby mniej kosztów i jeździły by pełne zamiast 12 metrowych smoków za które trzeba dużo płacić?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Najpierw to chyba MPK/ZTM powinno "wyjść" ze zwiększeniem liczby kursów, skoro chcą, żeby więcej ludzi jeździło, a nie liczyć, że pasażerowie sami z siebie zaczną jeździć :P

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale można też założyć że im więcej ludzi przesiądzie się do KM to taki ZTM może dodać więcej kursów które będą im się opłacały no chyba że będzie to wyglądało tak jak w przypadku lini 23 której dali nową trasę i dość sporo kursów a teraz zaczęli je obcinać bo ludzie wolą samochody a teraz mieszkańcy z olbrachta płaczą bo obcieli im kursy i nie mają się czym dostać do centrum miasta miasto powiedziało wprost jeśli na obecnych pozostałych kursach lini 23 będzie odnotowana duża liczba pasażerów to być może przywrócą stare kursy a nie prościej było by puścić mniejsze autobusy które generowałby mniej kosztów i jeździły by pełne zamiast 12 metrowych smoków za które trzeba dużo płacić?

Dwunastoma osobami w szczycie nie zapełnisz nawet Solinki... ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o godziny szczytu to jechałem od Lubelskiej przez Cieplińskiego, Hetmańską i Powstańców Warszawy skręcając na Budziwój - podróż zajęła ponad godzinę, było to przed weekendem majowym.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Godziny szczytu w ruchu miejskim nie równają się godzinom szczytu w liczbie pasażerów :P

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.