perfect

[wydzielono]Wielki poradnik dotyczący tworzenia map do Omsi

8 postów w tym temacie

Jak się tak dobrze zastanowić to nie ma na naszym forum dobrego poradnika, w którym znajdziecie wszystkie informacje od A do Z jak stworzyć swoją własną mapę.

Poradnik będzie wieloczęściowy. Postaram się poruszyć wszystkie kwestie ważne przy tworzeniu map.

* Poradnik 1 * Jaką mapę zrobić? *

Pierwszą część poradnika poświęcam dość ważnej kwestii. Gdy już zdecydujemy się na stworzenie własnej mapy mamy całe mnóstwo rodzajów do wyboru. Możemy robić mapę realną, fikcyjną, międzymiastową, miejską, podmiejską, polską, niemiecką, amerykańską, czeską itp. itd. etc.

Wszystkich polskich twórców zachęcam do tworzenia polskich map, których ilość mimo wszystko wciąż się zwiększa, ale i tak, w porównaniu do niemieckich produkcji jest ich dosyć mało.

Początkującym użytkownikom/twórcom zalecam rozpoczęcie swojej twórczości od mapy fikcyjnej. Taką mapkę zawsze będzie łatwiej stworzyć, niż realną i nie trzeba męczyć się z odwzorowywaniem prawdziwego otoczenia, ułożenia dróg i zawsze można sobie troszkę pofantazjować.

Jeśli już zdecydujemy się na stworzenie mapy i wybierzemy jej rodzaj pojawia się pytanie: skąd wziąć obiekty i drogi, które będzie można wykorzystać? Na pierwszy ogień na pewno pójdą obiekty i spliny standardowe, wykorzystane przez autorów na mapach Berlin oraz Grudorf (obecne w grze już po zainstalowaniu), oraz obiekty zawarte w dodatku "Mega Polish Mod" (Link do pobrania). Wiele ciekawych obiektów i dróg możemy także znaleźć na ukończonych już mapach np. "Szczecin" lub "Omninsk".

_____________________________________________________________

W następnej części poradnika przejdziemy już do edytora i objaśnię podstawowe funkcje i zakładki. Pytania lub prośby o opisanie różnych aspektów tworzenia map proszę zgłaszać w tym temacie :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

kiedy następna część? Bardzo by mi się przydało jak by ktoś to dobrze wyjaśnił, bo próbowałem coś sam robić ale to była masakra, doszedłem tylko do tego jak robić drogi :P

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

* Poradnik 2 * Opis zakładek edytora cz. 1 *

Aby rozpocząć prace na nowej mapce, na której nic nie ma należy skopiować (nie przenieść !!) folder "NewMap" z folderu "template" do folderu "maps" i zmienić jego nazwę. Przejdźmy zatem do edytora.

Górne menu:

Map

Change - opcja pozwalająca na wczytanie do edytora innej mapy (zamiast tej co jest obecnie).

Save - opcja, dzięki której można zapisać grę.

General proporties - tutaj możemy zmienić nazwę i opis mapy wyświetlany w omsi

Refresh - odświeżenie mapy

Create lightmap - opcja, która wygeneruje światła na mapie. Przykład: bez kliknięcia tej opcji lampy nie będą się świecić.

Set view as default - po kliknięciu tego przycisku, to co widzimy teraz na mapie będzie standardowo pokazywane przy otwarciu w Omsi.

AI Traffic

List - (Chyba) Lista ruchu ai na mapie. Mi się tam nic nie wyświetla i uważam to za zupełnie zbędne.

Helpers

Show helpers - Nie wiem :05 Blush:

Show boundingboxes - Pokazują się krawędzie obiektów. Przydatne, gdy np. zderzamy się z niewidzialną ścianą.

Show spline paths - Pokazują się ścieżki po których porusza się ruch ai.

Show grid - Pokazuje się siatka na ziemi. Dzięki niej wiadomo gdzie północ, południe, wschód i zachód

Wireframe - Patrz "Show boundingboxes"

Run benchmark test - Nie wiem. Pewnie mało przydatna opcja, skoro nigdy z niej nie korzystałem.

Show benchmark test - j.w.

Plotting - j.w.

Extras

Debug window - najlepsza rzecz jaka została wymyślona do edytora! Tu możemy zobaczyć m. in. listę obiektów i tekstur (przydatne przy wydawaniu mapy, gdy trzeba zrobić jak najlżejszą paczkę) oraz listę przystanków (przydatne przy tworzeniu pliku hod).

Options - opcje, te same co w zwykłym Omsi.

Time table running - patrz "Run benchmark test"

_________________________________________________________________________________________________________________

Proszę moderatorów o "doklejenie" tej części do pierwszego postu.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czy podejmie się ktoś zbudowania mapy poznania linii 58. 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Map się nie robi na zamówienie niestety, chyba że za opłatą

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja bym sam się wziął, i jedynie prosił kogoś o pomoc a nie "zrób mi bo ja chce". Tworzenie mapy to nie jest kwiestia dnia/dwóch - dobrą mapę robi się miesiącami, a jeśli mapa ma z 10 czy 15 linii to latami...

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ta zawartość została usunięta z powodu naruszenia regulaminu omnibussimulator.pl

 

 

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.