praiks

Porady dotyczace autobusow AI

13 postów w tym temacie

Witam!

Dzis przedstawiam kilka porad dotyczacych autobusow AI:

1/ Aby autobus AI zatrzymywal sie na przystanku, zawsze zaznaczamy trakera, przy ktorym znajduje sie kostka;

2/ Zeby autobusy AI nie znikaly na petlach, musimy pamietac o tym, ze gdy ukladamy trase w jedna strone i zaznaczajac przy tym

ostatniego trakera, musi on byc tym pierwszym w drodze powrotnej i odwrotnie;

3/ Aby autobus AI wyswietlal na wyswietlaczu numer i kierunek, musi panowac zgodnosc pliku hof do przystankow na trasie i

rozkladu jazdy przypisanego do tej trasy. Nazwy w pliku hof musza byc identyczne jak nazwy na mapce. Przy ustalaniu trasy

i przystankow zasada musi byc identyczna. Nie zmieniamy przy tym zadnych nazw. Oprocz tego kolejnosc linii autobusowych w pliku hof

oraz kolejnosc oznaczen linii powinna byc ustawiona po kolei;

4/ Obiekt Low Entry przypisany do autobusow, aby mogl pomiescic wiecej niz jeden woz, nalezaloby na koncu trasy podwoic a nawet potroic.

Wtedy autobusow AI na mapce zobaczymy kilka - nie beda sie pchac na siebie;

Jesli masz jeszcze jakies pomysly na ten temat, to napisz je tutaj :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bardzo przydatna porada. Każdy z pewnością z niej skorzysta. Takich więcej porad od każdego forumowicza a będzie się nam lepiej budowało własne mapy. pozdrawiam

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kolejne porady z wlasnego doswiadczenia:

- Jesli jest taka sytuacja, ze na ciasnej "cichej" uliczce w miejscowosci na mapce, znajduje sie koniec trasy autobusu

i jest tam umieszczony obiekt LOW ENTRY, ale rowniez i ta uliczka przebiega trasa innej linii autobusowej, to proponuje

splinem INVIS STREET ominac ten obiekt, a nastepnie po tym splinie ukladac trase owej linii autobusowej. W ten sposob nie

dojdzie do zadnych zaklocen w ruchu autobusow AI;

- Okolice petli autobusowej lub ciasnych miejsc przejazdu autobusow AI warto wylaczyc dla ruchu pozostalych pojazdow;

-Plik ailist.cfg jest bardzo waznym plikiem dla autobusow AI, poniewaz ilosc wyznaczonych autobusow AI z czesci aigroup

musi byc scisle powiazana z iloscia wskazana w danej grupie /np Busses/. A wiec jesli wydzielimy np 5 modeli autobusow z czesci aigroup,

to w wyznaczonej grupie numerujemy je zawsze od liczby 0 itd. po kolei. Wiecej szczegolow w poradniku Dodawanie nowych pojazdów dla AI (opis pliku ailists.cfg). Jesli scislego powiazania nie bedzie (np wprowadzone beda inne liczby dot. autobusow), to na ulicach mapki zobaczymy mnostwo autobusow niezwiazanych z naszymi liniami ktore zalozylismy na mapce.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bardzo by sie tutaj przydala informacja co trzeba zrobic, aby autobus AI, nie tylko zatrzymywal sie na przystanku ale

rowniez zabieral ludzi. Powiem tylko tyle ze zauwazylem na swoich mapkach taka sytuacje, ze gdy autobus jedzie

"sam" to najczesciej bywa pusty, mimo ze przystanki zalicza. Jesli jednak chce, aby ten autobus AI mnie "przewiozl"

(to znaczy ja nim nie kieruje, tylko jestem wcielony jako obserwator z zewnatrz), to ludzie wsiadaja do tego autobusu na przystankach,

jak rowniez i wysiadaja z niego.

Jesli ktos moglby cos napisac na ten temat, co trzeba zrobic, aby do autobusu AI jadacego bez obserwatora, ludzie rowniez wsiadali, a gdy chcialbym

go sprawdzic jako obserwator, to nie bylby pusty, lecz pelny, to bardzo bylbym wdzieczny :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kolejna porada:

- Jesli chcemy, aby autobus AI rzeczywiscie zatrzymywal sie na kazdym przystanku, z tym zeby bylo to wyraznie widoczne,

mozemy te sprawe zalatwic w kilku krokach:

1. Wchodzimy w zakładkę "Track & Trips".

2. Wybieramy daną linię i trasę.

3. Klikamy w "Edit Profiles..." na dole.

4. Mamy tam podane dwa czasy "Arrival" i "Depature".

5. Wyłączamy przy każdym przystanku automatyczne ustawianie (ten czarny "ptaszek" po prawej stronie każdej godziny).

6. Musimy nastepnie zrobić tak, żeby między czasem "Arrival" i "Depature" na danym przystanku było co najmniej 0.2 sekundy różnicy, wówczas autobusy AI powinny zatrzymywać się na przystankach.

7. Zatwierdzamy to wszystko Enterem (!!WAŻNE).

8. Oczywiście musimy tak zrobić to wszystko, żeby na końcu czas trwania całego kursu był zgodny z tym co wpisalismy w tej tabelce przy każdym przystanku.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kolejna porada:

Podczas korekt ukladu drog na mapce lub ewentualnej przebudowy drog, moze dojsc do takiej sytuacji, ze bylibysmy zmuszeni

do... ponownego ulozenia trasy autobusu lub ostatecznie polozenia nowych kostek przystankowych. Sytuacja taka

doprowadza do tego ze czasami autobusy AI nie widza trasy po ktorej maja jechac. Oczywiscie mozemy skorygowac elementy trasy, ktore byly zwiazane z przebudowa drogi, ale nie zawsze to wystarcza. Chociaz autobusy AI "na niby" jezdza po tej trasie, jednak

moze dojsc do momentu, kiedy "pamiec sie urywa" i... tu sie to konczy.

A wiec miejmy na uwadze to, ze dana trasa bedzie nie jeden raz poprawiana.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To urok OMSI a nie ustawień. Ludzie są generowani na bieżąco tylko w widocznych obszarach, tam gdzie się znajdujesz. Jak jedziesz jako obserwator to jest tak samo jak podczas prowadzenia, tam gdzie kamera, tam i generowany teren i ludzie na nim. AI pojawiają się puste na krawędzi widzianego obszaru wedle swojego rozkładu, a przy maksymalnej redukcji bloków to będzie 900x900 metrów. Jadąc przed siebie ma się kilkaset metrów do autobusu AI, czasem trudno o choćby jeden przystanek na takim odcinku. Rozwiązania są dwa. Ustawić bloki na 25, wtedy to jest kilka kilometrów w każdą stronę i autobusy się zapełnią zanim je zobaczysz, ale gra i tak zredukuje ich ilość do około 3 czyli ten sposób nie działa ze względu na oporność OMSI w korzystaniu z dobrodziejstw nowych komputerów. Drugi wymaga cierpliwości i nazywa się OMSI2, w której na krawędziach aktywnych bloków mają się pojawiać zapełnione autobusy.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za ciekawa wypowiedz. Mysle, ze w sumie to bardzo cenne informacje dotyczace autobusow AI. Jezeli takie ustawienia przyniosa odpowiedni skutek, to poniekad warto bedzie to wdrozyc do swoich mapek.

Czekamy na kolejne porady :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie.A jak wyłączyć ruch autobusów Al dla jakieś mapy np. na mapie Warszawa Białołęka,ponieważ mi tam autobusy się nie wczytują i lagują mi grę,a chciałbym normalnie grać.Pomoże ktoś?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że powodem dla którego busy AI nie zabierają ludzi z przystanków i jeżdżą na pusto jest to, że błędnie przypisują się kierunki w menu z belki (to ta ikonka z nr 92). Po sprawdzeniu tego jako obswerwator AI okazuję się , że jeśli rozwiniemy tą listę to najczęściej są tam kierunki z innego hofu np. Spandau. Sytuacja jest więc taka, że choć z papierowym rozkładzie kurs jest niby ok (nazwy przystanków się zgadzają) to ta niezgodność z menu z belki daje efekt jazdy na pusto tych AI.

Trzeba wtedy wszystko sprawdzać pełną zgodność nazw przystanków , adterminus z Foleru TTData z kolejnością i nazwami z hofu.

Warto też sprawdzić ailist.cfg, zdarza się niepotrzebnie dodana (zdublowana) grupa Busses z nazwą Spandau lub Grundorf.

Można ew. zrobić kopię busa AI, zmienić mu nazwę i dodać taki dedykowany bus do ailist, a do folderu busa dodać tylko hof z danej mapy.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zastosowanie dodatkowych ścieżek (invisów) rozładowało ruch na małej pętli - mapa (W.I.P.) Projekt Dębe by przemek212121

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zastosowanie dodatkowych ścieżek (invisów) rozładowało ruch na małej pętli - mapa (W.I.P.) Projekt Dębe by przemek212121

Już wcześniej praktykowałem ten sposób:

0hey4l.jpg

screen z pętli jednej z moich map, które miałem w warsztacie ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem. Jak zrobiłem rozkład autobusy AI nie chcą się pojawiać co zrobić ?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.