bigoss95

ZF czy Voith

Jaką marke skrzyń biegów wolicie?   6 głosów

  1. 1. Jaką marke skrzyń biegów wolicie?

    • ZF
      62
    • Voith
      24

Żeby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

34 postów w tym temacie

Co sądzicie o tych dwóch skrzyniach? Którą wolicie i dlaczego?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zf, głównie ze względu na większy komfort jazdy i piękne dźwięki:31 In love:

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja wolę Voith'a. Nie szarpie, równo przekłada biegi i dzięki temu komfot jazdy jest lepszy.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

ZF - bez gadania:D Najlepsza skrzynia jaka może być. Czemu ZF? Ma przepiękne dźwięki (niestety tylko te starsze), nie muli.. no energiczny jest:D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No to może i ja też coś powiem :) Jeżeli chodzi o komfort jazdy to napewno lepszy jest Voith (płynna zmiana biegów), ale ZF ma piękne dźwięki i dlatego wole jednak te skrzynie :) A z tym że tylko starsze ZF mają piękne dźwięki to sie niezgodze! Proponuje przejechać sie Mercedesem Citaro G z ZF Ecomat 4 :))

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, te Voithy u mnie wcale płynnie biegów nie zmieniają niestety... Może to kwestia zużycia... A Ecomat 4 to nie starszy ZF tylko najnowsza generacja. Najstarszy był Ecomat I...:D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@up, @bigoss95 miał na myśli, że Ecomat 4 jest nowy:) Może faktycznie źle się określiłem, ale dla z ZF'em jak z winem:D Im starszy tym lepszy. Nie tylko jeżeli chodzi o dźwięki.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Racja, żle go zrozumiałem:d Ale porównanie Zf do wina rzeczywiście ma sens:d

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na mechanice samochodowej, w związku z czym nie jestem w stanie ocenić co jest lepsze pod kątem technicznym, jednak z perspektywy zwykłego, szarego klienta stwierdzam, że zdecydowanie bardziej preferuje ZF'a ze względu na dźwięki i strasznie przyjemną jazdę :D Jednak tak czy siak nic nie przebije dźwięków Csepela :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Voith też ma bardzo ładne dźwieki, które są bardzo charakterystyczne. A ten Voith-owski retarder to przepiękny dźwiek.:) W ZF lubię to miauczenie, a w niektórych autobusach też fajne jest hamowanie.:) Jednak wolę bardziej Voith-y.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Voith lepszy bo nie szarpie aż tak jak ZF-y, no i większość solarisów je ma i mają piękne dźwięki przy retarderze :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak kierowca (i mechanicy) jest kretynem to i Voith będzie szarpał. Wystarczy że skrzynia dzień w dzień jest luzowana podczas jazdy albo - o zgrozo! - z luzu podczas jazdy wrzuca się ją z powrotem na bieg.

Zadbany ZF będzie służyć bardzo długo, np. MAN-y NL2x2 jeżdżące do Kielcach mają już prawie 20 lat i skrzynki chodzą jak marzenie, bez remontów. Voithy chodzą również po 30 lat nieraz i trzeba naprawiać góra drobiazgi. Właściwie jedynym kryterium wyboru powinno być przeznaczenie wozu. Na linie o dużej częstotliwości hamowań - Voith, gdyż z uwagi na mniejszą liczbę biegów lepiej to zniesie. Na trasy podmiejskie bądź miejske a'la BRT (mało przystanków i hamowań) - ZF, gdyż jazda będzie bardziej dynamiczna (większa liczba biegów umożliwia lepsze wykorzystanie mocy i momentu obrotowego silnika bez nadmiernego zwiększania spalania).

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

3-biegowy VOITH (taki, jaki był stosowany w Ikarusach 280.37A, B i D) odpada - długa jedynka z ogromnym marnotrawstwem mocy przy jednostajnych, wysokich obrotach silnika to ani z wygodą dla pasażerów, ani z ekonomią dla przewoźnika nie ma nic wspólnego, najwyżej może generować opinię że pojazdy w nią wyposażone są głośne oraz dodatkowo powodować nadmierne zużycie podzespołów silnika i zwiększać spalanie. ZF w czasach Ikarusów zawsze był górą - szybka zmiana czterech lub pięciu biegów i brak nadmiernego rozkręcania obrotów nawet z gazem wdeptanym w podłogę. Obecnie jednak VOITH nauczył się produkować urządzenia 4-ro i 5-cio biegowe, zachowujące dynamikę jazdy od I biegu, więc obecne konstrukcje VOITH-a, stosowane m.in. w wielu Solarisach nie odbiegają już, z punktu widzenia przewoźników, otoczenia pojazdu i jego pasażerów, ekonomią i komfortem od produktów Zahnhard Fabrik.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Voith też wydaje przyzwoite dźwięki. Dla przykładu DAB'y z PKM Gliwice. Coś pięknego...

Gdy jednak spojrzę na ruszające irexowe Solarki U15 z ZF'em... Jeszcze piękniejsze ;)

A tak na poważnie, wybieram ZF.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nieciej, Voith nie robi pięciobiegówek.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

MAN_SD200, dokładnie.

Voith robi obecnie skrzynie 4-biegowe. Diwa bodajże się nazywają

Kolego Nieciej, mogłeś mieć takie odczucie, że są 5-biegowe. Wszystko to sprawka podzielenia 1. biegu na "2 półbiegi" (tj. 1L i 1H), ale w rzeczywistości to 4-biegówki.

Pozdrawiam ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Krzysiu, Ty też się mylisz. W Voithach nie ma półbiegów. Na stronie producenta jest dokładny opis działania skrzyni. :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Raczej lubię ZF, ponieważ ma niewiarygodne ładne dźwięki :31 In love: I lubię takie szarpiące zmiany biegu.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że ZF, a zwłaszcza model 4HP590 obecny w gdyńskich Jelczedesach. :D

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

VOITH są mułowate i paliwożerne, zwłaszcza starsze wersje 3,4-biegowe z długim pierwszym biegiem. Nie lubię tych skrzyń.

Uwielbiam za to ZF, szczególnie te miałczące :) najbardziej w Solarisach z silnikiem MANa i Jelczach z silnikiem Mielca.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? To ZF-ami trzeba umieć jeździć. Z Voith'em nie ma takich problemów. Jeżeli mowa o zużyciu paliwa, to może i Voithy więcej zużywają do rozpędzenia się, z racji długich przełożeń, ale znów nie przesadzajmy że ZFy są aż tak bardzo oszczędne. Wg mnie na przykład zbijanie biegów jest w wiele łagodniejsze w autobusach ze skrzyniami Voith. Oczywiście ja mówię tutaj o tych starszych skrzyniach biegów.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Do ZF trzeba mieć wyczucie to fakt, to są dosyć "agresywne" skrzynie.

VOITH natomiast ma 1 bieg mechaniczny, więc po zdjęciu nogi z gazu nie występuje takie szarpnięcie jak w ZF, który ma ten bieg już hydrokinetyczny.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Wolę Voith za komfort jazdy i dość ciekawe dźwięki :P.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.