kazik2000

Repaint Tool

110 postów w tym temacie

Zrobiłem sobie tekturkę i wszystko fajnie, tylko że zostaje logo Spandau, napisy typu "Kasa" nad drzwiami, obrysy od wyświetlaczy są beżowe itp. Jakie są możliwości edycji/usunięcia tych elementów?

Jak ktoś wie to piszcie a wtedy szybko udostępnię repainta (bo z tym to niestety trochę słabo wygląda)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja natomiast mam inne, również ciekawe pytanie. Czy do naniesienia zawartości reklamy na szyby potrzeba wykonać coś w bryle pojazdu (czego wymagał virtalbus), tudzież samo naniesienie bitmapy na pole szyb wystarczy?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Już wiem trochę więcej (metodą prób i błędów).

Każdy z plików, których używa repaint tool jest zapisany w pliku .rpc danego modelu. Z czego plik Dxx_1.rpc określa boki i przód autobusu (gdy chcemy jedynie dodać reklamę) a Dxx_2.rpc określa dach, spód i wnętrze pojazdu.

W każdym z tych plików jest odniesienie do konkretnych tekstur, które znajdują się w katalogu X:\Inofficial_OMSI_SDK_0.01\Repaints\SD20x\Templates\

I tak:

Dxx_01_BS.bmp, Dxx_02_BS.bmp - najprostsza droga do modyfikacji tekstury - rysujemy swoje kolorki (jak leci) i one są nanoszone na model z automatu (z czego zostają wszystkie loga, przetłoczenia itp.)

Dxx_01_MU.bmp - to jest taki "podkład" pod tą naszą "farbę" z poprzedniego pliku. Tu są te wszystkie elementy "blacharskie", logo Berlina itp. Żeby się ich pozbyć należy je wypełnić tym szarym kolorem. Ale to nie wystarczy gdyż...

Dxx_01_AD.bmp - działanie tego pliku nie jest mi dokładnie znane, jednakże są tutaj elementy "świecące" (wyrażenie nieprecyzyjne, ostrzegam ;) ) - pewne rzeczy jak herb na boku autobusu i napis "kasa" nad drzwiami są też tutaj zawarte. Aby się ich pozbyć muszą być czarne.

Dxx_01_MA.bmp - plik biało-czarny - generalnie wszystko co jest czarne zostanie czymś oskryptowane, czyli szyby, numery taborowe, wyświetlacze... Miałem problem z tym, że po repaincie okolice wyświetlacza były beżowe. A to dlatego że obwód ich był pokryty czarnym kolorem w tym pliku. Wystarczyło zmniejszyć "czarność" (dopasować do wymiarów szyby).

Dxx_01_ADMUMaster.bmp - plik ten nie ma swojego wpisu w .rpc i jeszcze nie zgłębiłem jego przydatności.

Nad czym siedzę teraz? Niestety nie ma tego w SDK więc szukam, w którym miejscu w skrypcie autobusu dodawane są flagi z przodu, numery taborowe itp. Bo jednak chciałbym je zmienić "pod siebie". Gdyby ktoś coś wiedział to pisać.

@Robert: Nie trzeba zmieniać bryły. Trzeba tylko w którymś z powyższych plików (najprawdopodobniej MU, AD i MA) nałożyć "odpowiednie" kształty. Jeszcze nie wiem jakie ;)

PS: Za xx naturalnie podstawiamy wartości odpowiadające modelowi, który robimy (ale należy to skonfrontować z plikiem .rpc również).

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zmiana flag jest w

Vehicles\MAN_SD202\Texture\Wimpel.bmp

:)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Te flagi w ogóle pokazują się wtedy kiedy są jakieś święta chyba. Bo jak zmienisz datę to one znikają :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ale lepiej je zmienić bo jak ktoś ma w ustawieniach opcje realnego czasu to w święta np. Bożego Narodzenia będzie flaga Niemiec

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale to jest tekstura globalna. Zmieniasz dla wszystkich modeli. Ja nie mówię że to jest złe, ale paczka czystych .ddsów jest mniej inwazyjna ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ok, sprawa często powraca więc tutorial step-by-step. Sprawa najprostsza czyli jak pokolorować autobus :)

1) otwierasz notatnikiem plik Dxx_1.rpc (i/lub Dxx_2.rpc) i patrzysz jakie tekstury będą zasysane przez Repaint Tool

2) modyfikujesz najpierw teksturę Dxx_01_BS.bmp - kolorujesz ją "jak leci", można ją malować po szybach i wyświetlaczach a i tak zostanie pokolorowana TYLKO blacha (zapisz ją jako np. tex.bmp)

3) Jeśli chcesz pomalować również dach, lusterka, wycieraczki itp. zmodyfikuj teksturę Dxx_02_BS.bmp (zapisz ją jako np. tex_dach.bmp)

4) otwierasz w Repaint Tool najpierw odpowiedni plik Dxx_1.rpc a nastepnie bitmapę którą zmajstrowałeś, np: tex.bmp - w efekcie dostajesz plik tex.dds

5) jeśli chcesz pomalować też dach powtórz punkt nr 4 dla plików Dxx_2.rpc i tex_dach.bmp - w efekcie dostajesz plik tex_dach.dds

6) kopiujesz twje pliki .dds do katalogu Werbung_Dxx (w katalogu omsi\Vehicles\Man 20x\Texture\) i tworzysz nowy plik .cti (nie przejmuj się jeśli jakiś tam istnieje, OMSI skanuje w poszukiwaniu wszystkich .cti)

7) jego struktura pliku powinna wyglądać tak:

***************************************
nazwa_tekstury
***************************************

[item]
nazwa_na_liście_rozwijanej
farbschema_tex1
tex.dds

[item]
nazwa_na_liście_rozwijanej
farbschema_tex2
tex_dach.dds

Oczywiście jeśli nie malujesz dachu to drugi wpis [item] nie jest konieczny.

I tak oto wykonałeś pierwsze i najprostsze malowanie autobusu. Enjoy :)

PS: Zastrzegam sobie prawo do pomyłek, gdyż pisałem to z pamięci. Ewentualne poprawię w domu.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego, że edytor MUSI znajdować się w głównym folderze OMSI. Inaczej, będzie wywalać błąd!

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie nie musi ;p

Wystarczy skopiować dwie .dll'ki z głównego katalogu gry.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A jak się robi te pliki ".cti" ? Bo jak robię notatnikiem to potem gra ich nie widzi.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę jak je zapisujesz, bo jeśli masz wybrane ukrywanie znanych rozszerzeń w Windows, to prawdopodobnie zapisujesz plik jako nazwa.cti.txt - czyli masz de facto rozszerzenie .txt i dlatego gra go nie skanuje.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie po przestawieniu ukrywania znanych rozszerzeń w opcjach folderów okazało się że miałem taką sytuację jak pisałeś. Teraz już wszystko jest spoko. Dzięki ;)

Edit: Mam jeszcze jedną kwestię a mianowicie jak pomalować tapicerkę i koła na swój kolor? Bo gdy normalnie pokrywam farbą w pliku bmp a potem konwertuje to jest cały czas tak jak było czyli bez zmian.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mam ostatnie pytanie ;), mógłby ktos dodac filmik (od poczatku, włancza program,pokazuje w nim co czeba kliknąć żeby malowac autobus itd) bo z tego co czytam nie moge wogóle zrozumiec :o to jest moja ostatnia prozba ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

W tym programie się nie maluje on tylko konwertuje pliki na odpowiednie malujesz w programach typu paint, photoshop, gimp itp.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bastek97: Nie wiem czy to 97 to Twój rocznik, ale to nie zwalnia od poprawnego pisania i generalnie używania tego organu co go masz między uszami. kamio944 już z resztą Ci odpowiedział. Bitmapę nawet w Paincie możesz zrobić. A reszta jest tutaj krok po kroku opisana. Nie sądzę żeby do tego był potrzebny video tutorial.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

odczep się, jestem ciekawy czy do każdego się tak przyczepiasz?! po prostu pisze szybko na klawiaturze i nie chce mi się pisać ęąó itd, jak jest ktoś inteligentny to na pewno zrozumie co pisałem ;]

Widocznie jesteś jedynym inteligentnym inaczej człowiekiem na tym forum który nie stosuje się do regulaminu recydywa 3x...

misiura

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ja chciałbym tylko koledze wspomnieć, że tow. @kazik2000 jest w ekipie forumowej i uprasza się o zachowanie takich słów do siebie... Zresztą do wszystkich. EOT.

Wyższych od tłumacza proszę o przeniesienie do kosza.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Bastek97 prosiłeś o wideo tutorial, z ciekawości przeszperałem YT i znalazłem mi niewiele pomógł ale tobie może bardziej.

Oto link :

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, Panowie. Mam już piękny napis na szybach. Jednak jest on niemal niewidoczny. Co może być tego przyczyną? Orientuje się ktoś? Proszę o odpowiedź, jak to naprawić.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

wens1997 dziękuje Ci bardzo ;) pomogłeś mi i to baaardzo ;]

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dobrze' date=' Panowie. Mam już piękny napis na szybach. Jednak jest on niemal niewidoczny. Co może być tego przyczyną? Orientuje się ktoś? Proszę o odpowiedź, jak to naprawić.

[/quote']

Tekstura na szybie jest w formacie .dds?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.