Pegi18

Jak zostać kierowcą Autobusu?

33 postów w tym temacie

Witam Sorka jeżeli to nie tu powinnem być ten temat ale jest związany z autobusami j.w zastanawia w jaki sposób zdobyć uprawnienia i prawo jazdy potrzebne do bycia kierowcą autobusu oraz ile by to trwało nam nadzieje że dobrze wyjaśniłem temat oraz licze na odpowiedzi :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Aby zrobić kat. D, potrzebną do prowadzenia autobusu trzeba mieć 24 lata. Kurs to część teoretyczna - 20h lekcyjnych i część praktyczna - 40 lub 60 godzin zegarowych. Wcześniej trzeba oczywiście zrobić badania lekarskie i przejść psychotesty. Koszt u mnie w mieście to 6500zł dla osób posiadających kat. B lub 3800zł dla osób posiadających prawo jazdy kat. B i C. Oprócz tego niezbędna jest kwalifikacja wstępna zwykła, trwająca 280 godzin - 4000zł lub przyspieszona, trwająca 140 godzin - 2500zł. Do tego dochodzą koszty egzaminów na prawo jazdy, wydania nowego prawa jazdy, w dużym skrócie to koszt 10 tys. złotych i jakieś 4-6 miesięcy.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie tworzyć kolejnego tematu, ponowię pytanie, ale zapytam o tramwaj, i o zarobki motorniczego. Jest ktoś w stanie mi pomóc ? :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie tworzyć kolejnego tematu' date=' ponowię pytanie, ale zapytam o tramwaj, i o zarobki motorniczego. Jest ktoś w stanie mi pomóc ? :)

[/quote']

Żeby zdobyć uprawnienia do kierowania tramwajami musiałbyś zgłosić się do swojego MZK czy co tam w Twoim mieście jest. Wymogi minimalne to 21 lat.

Więcej Ci nie powiem bo są pewne różnice w różnych miastach ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

21 lat, z tym że taka osoba może kierować wyłącznie pojazdami wykonującymi

regularne przewozy osób na liniach komunikacyjnych w rozumieniu

przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym na trasie

nieprzekraczającej 50 km.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Sorki koledzy ale się mylicie wszczędzie i w urzedzie i w OSK mówią że: aby zdobyć uprawnienia na kategorię D (autobus) trzeba mieć skończone 23lata i 9 miesięcy nie mniej także te ustawy co podajecie są już nie aktualne wraz z wejściem nowej ustawy która już obowiązuje niestety też próbowałem kombinować z robieniem prawka na autobus na ukrainie ale w naszym kraju musiałbym czekać na odpowiedzi wiek żeby mi je mogli uznać (mówię o legalnym sposobie zdobycia tam prawka na autobus)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nie gadaj głupot bo mój znajomy ma pojutrze egzamin na D nie na D1 tylko na D a ma 22 lata i ja też byłem się pytać w OSK w Bytomiu i normalnie mogę robić D tylko najpierw aby móc się zapisać muszę mieć zdaną kwalifikację. Dużo osób o tym nie wie... Polecam przeczytanie tego wątku na forum o prawie jazdy -> http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=1&t=32777

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No dobra tylko jak na tym forum co podałeś była fotka prawka i tam były ograniczenia ale jak skończy te 24 lata to co musi robić nowy dokument bez ograniczeń czy jak???

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Nic nie musi od nowa mają 24 lata już nie masz żadnych ograniczeń :D I możesz wykonywać trasy ponad 50 km w jedną stronę :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić Kat.D w wieku 21 lecz przed musisz posiadać kwalifikacje wstępną. Ale po co płacić słono za KW lepiej się zarejestruj w UP jako bezrobotny a zrobią ci KW po kosztach. I najlepiej jako nowy kierowca jeżeli chcesz jeździć w MPK idź do jakiegoś prywaciarza bo żadne porządne przedsiębiorstwo nie przyjmie cie bez doświadczenia no chyba że masz znajomości.

Art. 9.

1. Dla osób, które uzyskały kwalifikację wstępną określoną w przepisach rozdziału

7a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, minimalny wiek

do kierowania pojazdami określonymi w prawie jazdy kategorii:

1) C i C+E wynosi 18 lat;

2) D i D+E wynosi 21 lat.

2. Dla osób, które uzyskały kwalifikację wstępną przyspieszoną, określoną w przepisach

rozdziału 7a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,

minimalny wiek do kierowania pojazdami określonymi w prawie jazdy kategorii

D i D+E wynosi:

1) 23 lata lub

2) 21 lat, z tym że taka osoba może kierować wyłącznie pojazdami wykonującymi

regularne przewozy osób na liniach komunikacyjnych w rozumieniu

przepisów ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym na trasie

nieprzekraczającej 50 km.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wydaje Ci się, że PUP (Powiatowy Urząd Pracy) da Ci pieniądze na zrobienie KW tak jak to opisujesz, to grubo się mylisz ;)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przemek, dostanie pieniądze, jak udowodni, że później dostanie prace ;) (czyli przyniesie im papier, że ma zagwarantowane zatrudnienie jak zrobi prawko, co osobie bez znajomości jest praktycznie niemożliwe, a przynajmniej trudne) Przynajmniej w mazowieckim na 100% tak jest :P A i nie wprowadzajcie ludzi w błąd np. Kubix_96... Można zagłębić się trochę w przepisy i wszystko jest jasne. A więc, żeby zostać kierowcą autobusu / autokaru potrzeba :

1) Ukończyć 21 i 9 miesięcy lat + Kwalifikacja wstępna

2) Ukończyć 21 i 9 miesięcy lat + Kwalifikacja wstępna przyspieszona

3) Ukończyć 23 lat i 9 miesięcy + kwalifikacja wstępna przyspieszona

1*) Jeśli mamy 21 lat i mamy kwalifikację wstępną (PEŁNĄ!!) nie mamy żadnych ograniczeń

2*) Jeśli mamy 21 lat i mamy kwalifikację wstępną PRZYSPIESZONĄ, możemy wykonywać tylko trasy liniowe i do 50 km w jedną stronę

2**) W momencie, gdy mamy kwalifikację wstępną przyspieszoną w wieku 21 lat, kończąc 23 lata, nie musimy wyrabiać nowego prawka, tylko w wieku 26 lat, gdyż ulegną one przedawnieniu, jak zresztą reszta badań psychologicznych i lekarskich.

3*) Jeśli mamy 23 lata to trzeba zrobić kwalifikację wstępną przyspieszoną (140 h), może to być również kwalifikacja wstępna jak ktoś się chce podszkolić, z mojego zawodowego doświadczenia uważam, że najwięcej nauczymy się w trasie, ale co kto woli.

4) Musimy mieć kat. B, proponowana jest także kat. C, a nawet C+E, gdyż mając kat.C mamy tańszy kurs w każdym ośrodku, a mając kat. C+E otrzymujemy również B+E oraz D+E

5) Przejść badania psychologiczne (psychotechnika) oraz lekarskie. Warto wcześniej przemyśleć sprawę badań psychologicznych, gdyż jak się okaże że jesteśmy niesprawni ruchowo to nie będziemy mieli pracy, wszędzie jest to wymagane oraz do samego prawka. Oczywiście można je "kupić na lewo", ale zastanówmy się, czy mając 50 osób na karku będziemy ryzykować, dla mnie to szczyt głupoty. To samo tyczy się badań lekarskich, ale z tym jest już łatwiej. Badanie psychologiczne składa się z kilku etapów, ankieta, czas reakcji (naciskamy przyciski, które się podświetlają), zostajemy zamknięci w ciemnym pomieszczeniu, pojawiają się trzy patyczki : środkowy jest stały, boczne są ruchome, i teraz obydwa patyczki musimy tak ustawić, aby były na równi ze środkowym.

6) Po momencie, gdy mamy już te wymarzone prawko, musimy wyrobić sobie Kartę Kierowcy. jest to wymagane od dnia 1 maja 2006r oraz AETR 561/2006 każdy kierowca zawodowy musi posiadać KK, bez względu na to czy z niej korzysta czy nie. Czeka się na nią mniej więcej 4 tyg. rzadko się zdarza, aby było to szybciej z KK strasznie się ociągają, a nawet nie tyle oni co Poczta Polska, bo to się wysyła samemu pocztą, a w przypadku KK przywożą to do urzędu, czyli jakimś specjalnym transportem (w sensie Prawo Jazdy, Dowód Osobisty czy Paszport) i omijana jest cała długa droga Poczty.

7) Oraz kolejną rzeczą jest kurs na przewóz osób w przypadku kat. D, w przypadku kat. C kurs na przewóz rzeczy (górne paragrafy nie różnią się prawie niczym w przypadku kat. C jedynie wiek 1) 18 lat i 9 miesięcy; 2) 18 i 9 miesięcy; 3) 21 lat i 9 miesięcy; w kat. C jedynie mogą dojść szkolenia ADR, czyli na przewóz ładunków niebezpiecznych / łatwopalnych / chemicznych / radioaktywnych itp.)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

z Karta kierowcy gówno prawda, ojciec dopiero teraz sobie przedluza bo mial przedawniona chyba kilka lat, jego koledzy w ogole nie maja karty kierowcy a to PKM :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to mówisz o autobusach miejskich, w których nie ma tachografu, to że sobie dopiero teraz wyrabia to widać jest bogaty, bo najpierw trzeba zapoznać się z przepisami, a potem wypowiadać, wprowadzaj tak ludzi w błąd to ci wspominać dobrze nie będą, jak ich policja zatrzyma ... od 2006 rok każdy kto jeździ autobusem, musi mieć KK, a co do PKM to co z tego, że PKM, wy tam nawet pewnie nie wiecie pewnie co to jest tachograf i tarczka, jak byś mi powiedział PPKS Warszawa "Polonus", czy Sindbad, czy coś to byś co innego mówił. Nikt im karty w łapę nie wciśnie, bo kosztuje nawet w okolicach 160 zł. Także z tym "gówno prawda" nie masz racji, za jazdę na nie swojej karcie to 5000 zł i złamanie karty, a jazda bez karty nie wiem ile, nie macie samochodów na tacho cyfrowe to i tak nie korzystacie z kart, ale mieć ją trzeba, w przypadku braku to nie dość, że mandat to kierowca z kartą lub odholowanie, a z analogowymi to nie wiem co grozi. A tak poza tym to to jest właśnie PKM kto was tam skontroluje na linii, a przydał by się bo jeden by pajdę dostał i zaraz wszyscy by grzecznie wnioski poskładali i tyle.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Kartę kierowcy muszą mieć kierowcy którzy jeżdżą na trasach dalekobieżnych :)

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dlatego mówię, że na miejskie karty kierowcy nie trzeba więc nie mów że w PKMie który obsługuje linie miejskie kierowcy muszą mieć kartę, jak ani jeden pojazd tachografu nie ma. Druga sprawa, nie mów że nikt ich nie kontroluje, bo nie raz jak Ikarusy jeszcze jeździły to brali dowody, nie jeden też za Alkohol wyleciał, więc kontrolowani są.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Koledzy bez KK można do 50km w obrębie bazy. Także nie jest wymagana na liniach miejskich i podmiejskich, jeśli jest to do 50km.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Tak, autobusy wykonujące regularne linie są zwolnione z obowiązku posiadania tachografu... ale zwolniony jest POJAZD, nie kierowca... wyrabiając sobie kat. D wyrabiamy kat. D, a nie kat.D na autobusy miejskie, a w przepisach jest jasno powiedziane, że od 2006 roku każdy kierowca musi posiadać kartę kierowcy i nie ma podziału na kierowców liniowych czy nie bo nie wiem jak chciałbyś to podzielić. W takiej sytuacji podzielmy kierowców, na tacho analogowe i cyfrowe i niech latają na dwa wozy analogowy i cyfrowy i jadą bez zmiany tylko wozy wymieniają. Mimo to, że z niej nie korzysta, tak samo, jak nawet w firmie ma 100 samochodów i każdy jest z np. kwietnia 2006 roku i ma tacho analogowe i na pewno nie będzie korzystać z karty to i tak musi ją mieć. Kierowcy miejskich autobusów, są jedynie zwolnieni z rejestracji pracy, gdyż u nich inaczej liczy się czas pracy i są karty drogowe i to one są jako coś w rodzaju tachograf, to samo tyczy się np. kierowców śmieciarek. U kierowców autobusów miejskich karty kierowcy nie są sprawdzane bo wiadomo, że miejski i tak z niej nie korzysta i nie ma możliwości sprawdzić ile już jeździć przez KK tylko w inny sposób (ale policjant wykonujący dokładnie swoją pracę bo takiego nie uznaję za czepliwego bo to jego obowiązek, może poprosić o "pustą" KK i wystawić mandacik) i to miałem na sensie, a zresztą pojazdy przez policję również nie są sprawdzane rutynowo np. na pętli, tylko gdy są zauważalne jakieś możliwe usterki. Mimo to w nowych autobusach montowane są już tachografy właśnie po to, żeby można było nimi zjechać z fabryki ( o ile są zarejestrowane i jak do tachografu została wprowadzona karta firmowa oraz został zalegalizowany w serwisie, bo jak nie to tacho jest pomijane) oraz w momencie, gdy przestaje wykonywać regularne linie. Ale to wszystko dotyczy POJAZDU, a nie kierowcy. A tu znów wracamy do punktu wyjścia, że są rzadkie i mało dokładne kontrole kierowców miejskich autobusów, skoro jak sam mówiłeś ponad połowa nie ma KK. Takie jest niestety moje zdanie. Pozdrowienia z turystycznych :P.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wydaje Ci się' date=' że PUP (Powiatowy Urząd Pracy) da Ci pieniądze na zrobienie KW tak jak to opisujesz, to grubo się mylisz ;)

[/quote']Mi PUP zrefundował.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Witam, aj mam do was pytanie ;) Mam 16 lat i kończę w Czerwcu gimnazjum zamierzam iść do Technikum Samohcodowego a potemna kierowcę autobusu. Co bym musiał zrobić? Czy można to wszystko wypisać?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Lolek, masz wszystko wyżej wypisane w moim poście, ale tobie to jeszcze parę latek zostało, a przepisy co rok się zmieniają i mogą zmienić :/

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jak ukończę KW w wieku 19/20 lat to mogę od razu isc na D, czy KW Tylko zezwala na rozpoczęcie kursu D. od 21 roku zycia ? Chodzi mi o samo prawko, a jak z podjęciem pracy ?

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.