Sepowaty

Wchodzenie wszystkimi drzwiami

4 posty w tym temacie

Witam!

Próbuję na własną rękę dla samego siebie zmodyfikować najnowszego LiAZ'a. Jednak mi coś to nie wychodzi. Chcę, aby pasażerowie wchodzili 2 i 3 drzwiami. Udało mi się zrobić, aby do nich podchodzili, ale w nich utykają. Wchodzą środkowymi drzwiami (ok, ale również czasami się blokują). Ostatnimi (trzecimi drzwiami) w ogóle nie wchodzą, a natomiast wchodzą przednimi drzwiami, które są zamknięte. Najlepiej by było jeśli nimi w ogóle by nie wchodzili.

Dokonałem modyfikacji w plikach:

door.osc

	(L.L.door_1)  0.9 > (S.L.PAX_Entry0_Open) (S.L.PAX_Entry1_Open)
	(L.L.door_2L) 0.9 > (L.L.door_2R) 0.9 > && (S.L.PAX_Entry2_Open) (S.L.PAX_Exit2_Open)
	(L.L.door_3L) 0.9 > (L.L.door_3R) 0.9 > && (S.L.PAX_Entry3_Open) (S.L.PAX_Exit3_Open)

passengercabin.cfg

###################################

[entry]
0

{withbutton}

[entry]
18

{withbutton}

[entry]
21

{withbutton}

[entry]
24

{withbutton}

[entry]
26

{withbutton}

[entry]
27

{withbutton}

[exit]
18

[exit]
21

[exit]
24

[exit]
26

###################################

Nie jestem szychą logicznego myślenia, ważne że próbowałem coś zrobić a nie odwalam na gotowca. ;)

Właściwie, do czego służy zmienna {withbutton}?

Załączam zdjęcie

10qvuqs.jpg

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

#922

Właściwie' date=' do czego służy zmienna {withbutton}?[/quote']

Uruchamia tzw. "Ciepły Guzik" od zewnątrz - pasażerowie sami sobie otwierają drzwi po zwolnieniu hamulca przystankowego/blokady drzwi.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No więc tak, w pliku passengercabin są zaznaczone miejsca w których pasażerowie wsiadają i wysiadają z autobusu. Nie należy zmieniać ich numeru bo są one ściśle powiązane z plikiem Paths. Zazwyczaj im większa wartość tym dalej do tyłu jest to miejsce.

Natomiast w pliku door przypisujesz te miejsca do konkretnych drzwi licząc w kolejności w jakiej są w pliku passengercabin od zera.

Tak więc wg Twojego przykładu, [entry] 0 to w pliku door będzie (S.L.PAX_Entry0_Open), [entry] 18 to (S.L.PAX_Entry1_Open), [entry] 21 to (S.L.PAX_Entry2_Open) itd. To samo robisz z wyjściami, ale liczysz je osobno. Następnie PAXy przypisujesz do konkretnych drzwi w pliku door tak jak masz to w swoim przykładzie.

Jeśli pomylisz te "wirtualne" wejścia i przypiszesz je do innych drzwi, to pasażerowie będą wsiadać innymi drzwiami niż te które otworzysz.

Na twoim przykładzie jest jakoś dużo tych [entry] i [exit], jeśli dodawałeś je, to spróbuj to zrobić jeszcze raz na oryginalnym pliku passengercabin.

Jeśli masz np jeden lub dwa [entry], a więc wsiadają tylko z przodu, a chcesz żeby wsiadali też z tyłu, to możesz sobie dopisać je w passengercabin, ale z takimi samymi numerami jak [exit].

Zmienna {withbutton} sprawia że pasażerowie podchodzą do najbliższych drzwi, jeśli jest ciepły guzik to je sobie otwierają po jego włączeniu.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dobra, z wsiadaniem już sobie poradziłem. Z tym nie ma problemu.

Ale jest problem z wysiadaniem, większość blokuje się w drzwiach.

Kombinowałem już kilkoma konfiguracjami, poddaje się.

0

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Dodaj konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!


Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


Zaloguj się teraz

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.